*Hvem er vi? *Hva gjør vi? *Hvordan stod det til i tidligere tider? *Hva er forventingene? *En titt inn i glasskulen Metropolis’ kavalkade.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Temadag fibersatsing KS huset 22. januar 2014
Advertisements

SALG AV EL-FORRETNINGEN Statoil selger El-forretningen til LOS AS (Agder Energi) Classification:Status:
4Q00 / År  Driftsinntekter MNOK 67,4 (64,7)  Driftsresultat MNOK 0,4 (2,7)  Årsresultat MNOK 0,2 (1,9) Resultat 2000 (99 i parentes)
Betaling i alle kanaler: kundecase Elkjøp Nordic
– Løsningen er kunnskap: Verdiskaping – hvem, hva hvor? Et innovativt Nord-Norge Markedsinnovasjon er og merke- varebygging i Nord-Norge; hvordan få det.
Velkommen til Biblioteksentralen AL og Bibliotekenes Hus Besøk fra bibliotekarutdanningen ved Høgskolen i Oslo, fredag 1.april 2005.
Gode velferdstjenester i fremtiden NHO, 28. november 2013 Kristin Vinje.
Den Norske Dataforening STRATEGIER I DATAFORENINGEN Eirik Thun, styreleder i DND Trøndelag.
Det nye mobilmarkedet John Olve Andersen
1 March, 2004 Kommentar til Forskningsmeldingen NHO’s forskningspolitiske konferanse, 7.april 2005 Per Ola Ulseth Direktør Teknikk, Skanska Norge AS.
Økende behov for markedsinput i produktutviklingsprosessen
Smidig november 2010 Jan Sandtrø.
Smidighet vs ansvarsprosjekt Software 2012 Johannes Brodwall, Sjefsarkitekt Steria
Fremtidens boliger for en voksen(de) befolkning
Östfold, utmaningar och möjligheter … men resten blir på norsk Kjell Arne Græsdal Daglig leder.
Copyright Nord Europas største møteplass for innkjøpere og leverandører ! Oslo,17. desember 2007 Side 1.
Medlemsmøte Paneldebatt – frittstående verksteder  I hvilken grad opplever de frittstående verkstedene at det er enkelt/lett å få tilgang til.
MetARR Metodeutvikling – arbeidsrettet rehabilitering Jostein Stensrud Køhn Utvikling av faglig og metodisk tilnærming i arbeidsrettede rehabiliteringsløp.
- vi vil mer SPAREBANKEN PLUSS Hvorfor velge alliansefrihet? Fordeler og ulemper ved dette valg. Adm.dir Stein Hannevik.
1 TRENDER forskning, utdanning og nyskaping Utkast
Agderrådet - Felles mål for Sørlandet
OFU forprosjekt Veien frem Generelle utfordringer Heidi Jacobsen.
Dagens virksomhetsmodell: Den strategiske kjernen…
Sogn Arena Forventninger til hva samarbeidsavtalen skal bringe. ”Selbu”-seminaret 2011.
Uni Micro AS Uni Micro AS Etablert i 1986 Hovedkontor i Modalen kommune Avdelingskontor i Haugesund, Bergen og Oslo Over 50 ansatte.
ForfatterProsjektittel Avdelingsbetegnelse for driftsenhet som kan ha to linjer 1 LOS-programmet LOS-programmet innfører FIF – Felles integrert.
© 2006 IBM Corporation Global åpenhet og samarbeid er framtidens business Morten Andreas Meyer – IBM.
Målgruppen definerte vi som “den kulturinteresserte humanisten” -Universiteter og høyskoler har i dag ca elever til sammen i Oslo området. -De.
vil deltagerne lære blant annet:
Kommunale reformer – virkninger og bivirkninger
NTE Allianse ADCom as Etablert 1987 Eid 100% av NTE 30 ansatte
På Borregaards vis Bedriftskultur og verdigrunnlag Juni 2014.
Vibeke Lund, Kjedeleder Officer AS Gulltasten Quality Hotel Expo Bedriftsmarkedet er et fieldgame.
Kommunereformen ? Folkemøte 6. mai 2015 Anne-Marie Vikla prosjektdirektør for kommunereformen Fylkesmannen i Oslo og Akershus.
Reach for Change Impact Coffee 27. mai Reach for Change – kort oppsummert 2 Hvem er Reach for Change? –Stiftelse som støtter sosiale entreprenører.
Velkommen til Sørum kommune! Ordfører Marianne Grimstad Hansen 26. august 2016.
Internasjonalisering konsekvenser for logistikk- markedet i Europa Harald Wand Salgsdirektør DFDS Transport Group.
(0) Sammen redder vi liv.
Reformstatus og veien videre Valgerd Svarstad Haugland fylkesmann Fylkesmannen i Oslo og Akershus 26. april 2016.
Forslag til struktur på prospekt for salg av fylkeskommunens aksjepost Fjord1 Nordvestlandske AS.
1 Innovative offentlige anskaffelser og leverandørdialog Dialogkonferanse AtB, 30. nov 2015.
Vi er en solid samarbeidspartner med høy kunnskap og lang erfaring. Vi leverer smarte IKT-produkter og -tjenester som er gull verdt for våre kunder. Bli.
©TNS 2016 Konjunkturrapport for arkitektbransjen 1H 2016.
Suksess og fiasko i offentlige IKT-prosjekter Magne Jørgensen Simula Research Laboratory Universitetet i Oslo Scienta TRESS 90.
Stor, større, smidigere … Magne Jørgensen Simula Research Laboratory Universitetet i Oslo Scienta TRESS 90.
10 – Foiler Minutter Font PRESENTASJONER.
MODUM – SIGDAL - KRØDSHERAD Turistnæringen i Midt Buskerud Diskusjonsgrunnlag som innledning til en ny reiselivsatsing !
Spørreundersøkelse om Haugesund Lufthavn, Karmøy blant næringslivet i Haugesundregionen August 2015.
Modulvegger skal fremstå som den mest profesjonelle aktøren innenfor fleksible modulvegger og modulhimlinger til næringsbygg Vår visjon!
REGIONALPARK HALDENKANALEN
På borregaards vis Kultur & verdier i Borregaard.
Allmøte EFA 09. desember 2016.
[Firmanavn] Forretningsplan.
Konjunkturrapport for arkitektbransjen 1H 2017
AtBs verdier - Overføring av verdiene i møtet med kunden ved billettkontroll. Tilbudskonferanse
Industriell veiing ?kg ?kg ?kg ?kg
[Firmanavn] Forretningsplan.
Økonomiske resultater
(Selskapsnavn) Forretningsplan
Navn på forslag: Navn på forslag: Navn på forslag: Foreslått av:
Flere lesere, flere muligheter
Innovative energiløsninger
VERDENS BESTE VERTSKAP
Hva er markedsføring? Morten H. Abrahamsen Førsteamanuensis BI
Renomineringssøknad <GEMINIsenter>
Norges nye kraftsentrum for grønn energi
Strategisk hierarki Regnskap AS.
Motor for vekst og opplevelser i Hamarregionen
Strategisk markedsføring
Utskrift av presentasjonen:

*Hvem er vi? *Hva gjør vi? *Hvordan stod det til i tidligere tider? *Hva er forventingene? *En titt inn i glasskulen Metropolis’ kavalkade

Stiftet år 2000 av Hanne Arvik og Kari Ihle Gasellebedrift med solid økonomisk utvikling og god egenkapital. Fremstår i 2016 som en av Norges største og ledende interiørarkitekt- kontorer med 26 ansatte Strategi Metropolis skal skape målbar økonomisk merverdi for våre kundene ved å levere nyskapende, unike og bærekraftig arkitekt- og designtjenester. Gjennom våre løsninger skal våre kunder oppleve økt omsetning, bedre effektivitet, økt trivsel og stolthet, samt styrke sin merkevare og image. NØKKELFAKTA

Høyskolen i BergenNydalsveien 28 i Oslo Roald Amundsens gate i Oslo

Tidemands gate- OsloStortingsgaten- OsloLounge-Sola Flyplass

.… fakta, hva er levert.…

Metropolis’ ÅrAnsatteOmsettningResultatDriftsmargin , , , ,6

…hva tror vi om fremtiden….

Budsjett 2016 ÅrAnsatteOmsettningResultatDriftsmargin ,6

*Tøffere konkurranse, internasjonalisering *Flere sloss om de samme markedene- bla div leverandører, andre arkitekter *Flere mindre jobber *Knappere marginer *Prispress *Lenger beslutningstid hos kunder, oppstykking av leveransen, *Kortere leveransetider Markedsforventninger i nær fremtid

*Få frem hva som er leveransen *Fagkompetanse, spesialister *Bygge merkevaren, differensiering *Samarbeid på tvers av faggruppene *Se nye markeder der vår tilnærming til problemløsning kan brukes Hvordan møter vi dette?