Å bygge sterke hjemme- grupper Å bygge sterke hjemme- grupper.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Piken med perleøredobb
Advertisements

Avsluttende prosjekt-oppgave på 10. trinn
Hvordan utvikle og gjøre kandidater og parti kjent? - å drive kampanje.
Skriveprosessen Fra tanke til tekst.
LAG EN SANG! Komposisjon.
Fremtidsverksted - involverende og kreative prosesser
Blooms taksonomi for kunnskap
ELEVRÅDET OG OLWEUSPROGRAMMET.
Hva vil du? Hva tror du? Har du ideer?. Hva tenker du ? Det er en utfordring til daglig for styret å få tak i hva meningmann egentlig ønsker seg Forumet.
Bufdirkonferansen Før – stue bort - På høy tid at barna selv blir spurt ”Jeg har satt meg fore å endre på at voksne diskuterer hva som er best.
Cafédialog – elevmedvirkning
Empiriske metoder Oppgaveanalyse, observasjon
Kodegjennomgang Thommy Bommen & Jarle Søberg Computas AS.
1 1 Møte med Statens vegvesen Vegdirektoratet 2. mai 2007 Tilbakemeldinger fra drift- og vedlikeholdsutvalget i EBA Kjell Inge Davik.
Valgfag på Kastellet skole
Spørsmål og aktiviteter på ulike nivåer
Matt 28:18 Og Jesus trådte fram, talte til dem og sa: Meg er gitt all makt i himmel og på jord! 19 Gå derfor ut og gjør alle folkeslag til disipler, idet.
Cafédialog – elevmedvirkning
KAPITTEL 5 OPPGAVE C Sett inn preposisjoner eller adverb som passer 1. Å være enig i en sak. (Man tenker likt i en sak på forhånd, uten at man diskutert.
CAKE En sterkere HMS-kultur
Kapittel 1.4 Modul I Kvalitetsledelse
Gruppeøving 8.februar Agenda Brainstorming –Hva og hvorfor? –Kriterier Studentpresentasjoner med brainstorming Alle fremfører sin FRUST, maks 2 min. 1.
Politisk påvirkning.
Hva er “beste praksis” styrearbeid og hvordan komme dit? Styreakademiet.
Reach for Change Impact Coffee 27. mai Reach for Change – kort oppsummert 2 Hvem er Reach for Change? –Stiftelse som støtter sosiale entreprenører.
Velkommen til klimatoppmøte!
Ås kommune God samhandling til det beste for barn og unge i Ås kommune «Ansatte i ulike tjenester møter det samme barnet, hvordan gir vi da barnet et helhetlig.
Dialogverksted [Sett inn navn på arbeidsplassen og dato]
Drama som læring Noen tips til aktiviteter. Samvittighetens røster En elev personaliserer personen som har et dilemma, et problem eller etisk utfordring.
Arbeidsplassutvikling [Sett inn navn på arbeidsplassen og dato]
Nav Østfold Samling: evaluering og læring. Målgruppe: partene, øverste ledelse og tillitsvalgte. Opplæringsmaterialet.
Observasjon og kartlegging av barns språk i overgangen fra barnehage til skole.
Samarbeid og medbestemmelse Samling: Godt samarbeid. Målgruppe: partene, øverste ledelse og tillitsvalgte Opplæringsmateriale.
Fylkesmannen i Telemark Samling: Godt samarbeid med dilemma omstilling Målgruppe: øverste ledelse og tillitsvalgte.
Evaluering av [prosjektnavn] [navn]. Resultat kontra mål Målsetting: Oppgi opprinnelig mål eller prosjektmål –Lag en liste over de viktigste måleenhetene.
På med tenkehattene: Parallelltenkning som kreativ metode.
Høgskolen i Sørøst-Norge Ideer til evaluering før under etter.
Hvordan skrive egne dilemma
Medarbeiderundersøkelsen 2016/2017
PRAKTISKE OPPGAVER.
Dialogverktøy Et praktisk verktøy som egnes seg både til å utforske problemstillinger og finne konkrete løsninger.
Medarbeiderundersøkelsen 2014
Multiplikasjon – Om flipped classroom-opplegget – Kompetansemål og læringsmål Denne PowerPointen vil gi deg en oversikt over dette flipped classroom- opplegget.
Fremgangsmåte for å gjennomfør SWOT
Samarbeid og medbestemmelse
Copyright © Dale Carnegie & Associates, Inc.
Navn Tittel Responsverksted Navn Tittel
Generell presentasjon
Gruppeprosess Dialog som ramme for gruppeprosessen Lokalt fokus
Et kognitivt perspektiv på læring
Samarbeid og medbestemmelse
JUS2111 Prosedyreøvelse Malcolm Langford
Weeks 3-6 STORYLINE Nursery Health Centre.
Skolens utviklingsplan B – Samarbeid
Innovasjon i lokalarbeidet
La elevene løse oppdraget B – Samarbeid
Skolens utviklingsplan B – Samarbeid
Norges Musikkhøgskole
Kjetil Hestad, ordfører Tysnes kommune 25. november 2013
La elevene løse oppdraget B – Samarbeid
Introduksjon til prosjektpresentasjon
SAMM Systematisk Arbeid Med Motivasjon i barneskole
Kom i gang med programmering!
SAMM Systematisk Arbeid Med Motivasjon i ungdomsskole
SAMM Systematisk Arbeid Med Motivasjon i barneskole
R A U S H E T Gjennomføring av workshop (1)
Dybdelæring - GeoGebra B – Samarbeid
Dybdelæring – regneark B – Samarbeid
Verktøystøtte for å øke innovasjonskapasitet og innovasjonsevne
Voldsforebyggende opplæring
Utskrift av presentasjonen:

Å bygge sterke hjemme- grupper Å bygge sterke hjemme- grupper

Building Strong Home Groups What, How and Why Denne workshoppen er her for å hjelpe deg til å styrke din hjemmegruppe Hovedmålet er å finne måter å vokse og forbedre seg på Vi vil vise deg hvordan så du kan gjøre det selv Du kan arrangere tid for denne workshopen på gruppesaksmøte, eller møtes ved en annen anledning

Building Strong Home Groups Goals of the session Se på viktigheten av en sterk hjemmegruppe som grunnlaget I NA Introduser “Å bygge sterke hjemmegrupper” arket Identifiser og prioriter handlinger som kan gjøres for å styrke hjemmegruppen Lag planer for handling

Building Strong Home Groups Icebreaking Forestill deg bordet ditt som ei gruppe Gi gruppa et navn (bruk maks 5 minutter) Hva for et positivt budskap ønsker du å formidle med dette navnet? Skriv navnet på gruppa på et kort. Vis det til alle!

Building Strong Home Groups Step 1 Iidentifiser områder for gruppe utvikling Velg en eller to temaer fra forslagene nedenfor som gruppen kan forbedre. Prioriter to hovedtemaer.

Building Strong Home Groups Step 2 State the Issues. Legg frem sakene Din gruppe bør diskutere I korthet hva som trenger å forbedres for hver sak som du prioriterer Diskuter en om gangen Husk, gjør det enkelt! Ikke bli for opphengt I problemet; gå videre til løsningen

Building Strong Home Groups Step 3 Brainstorm Solutions Som gruppe, diskutere ideer for løsninger Fokuser på fremgangsmåter; Ikke bekymre deg om å være perfekt Små forbedringer er bedre enn ingen forbedringer

Building Strong Home Groups Step 4 Velg løsninger Velg ideene som de fleste medlemmerne er enige om. Hvis nødvendig, så kan dettte stemmes over

Building Strong Home Groups Step 5 Ta avgjørelser Utifra brainstormingen, se etter enkle praktiske handlinger som gruppen kan ta for å gjennomføre løsningene. Vær spesifikk på hvem som vil ta affære og hvordan det bør gjøres

Building Strong Home Groups Step 5 Handling Hvem vil gå til handling å forbedre situasjonen? Hvordan, når og hva kan gjøres for å forandre situasjonen? Hvordan kan den virkeliggjøres? Hvordan kan vi hjelpe?

Building Strong Home Groups Step 5 Speak Se på anstrengelsene vi gjør for å skape en atmosfære av tilfriskninge og den betingelsesløse kjærligheten vi strever etter I NA. Gi input på hovedområdene hvor hjemmegruppene kan bli sterke; idealer, metoder og roller

Tusen takk!