IT-Workshop IT-Workshop Rotary Distrikt 2310 Distriktstrening v/ DICO Per H Thrane-Nielsen (Oslo RK) Høvik skole, Lier 16.04.2016.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Support, nye funksjoner og tjenester fra Uni Pluss
Advertisements

Distriktsråd D2275 Rica Hell Hotel 2. mars 2013 kl
Nettprosjekt Kundeservice på nett •Bakgrunn –SiT hadde gamle nettsider med mye og utdatert innhold og funksjonalitet •Formål –Bidra til at.
1 Valg av system •Hadde et elektronisk ”hjemmelaget system” med en del begrensninger. •Overbevise ledelse om behov for nytt system. •Opprettet en prosjektgruppe.
Mobile portalløsninger (Internet Online Platform)
Begrenset redigering “Klubbjournalister” For web ansvarlig klubb.
FUNNKe Regionalt kompetanseløft innen elektronisk samhandling ALF – drift og rutiner ved Lars-Andreas Wikbo Line Nordgård.
Kommunikasjon, IT, Månedbrev Planer og strategi for 2004/5 Presentert av Jens Tore Steenslid PETS
Kommunikasjon, IT, Månedbrev
PETS Trøndelag og Nordmøre Best Western Stav Hotell april 2011 HOVEDMENY Hjem Opplæring Mål Mål og status Websider 2280 Smart på web Tips Sosial.
Quality Hotel Saga, Tromsø
Sekretærens oppgaver i Rotary Distriktssamling Arendal 8. mars Langesund 29. mars.
DICO District Internet Communication Officer. DICO´s oppgave Gi IT-støtte til klubbene i distriktet.
Lag og foreninger Dynamisk nettløsning og kalendermodul for foreninger i Steinkjer Kommune, utviklet med PHP og MySQL. Hovedprosjekt HiST våren av.
Nettverksmøte FUNNKe 18.juni 2012 Elektronisk meldingsutveksling Forberedelser.
Sikker oktober UiOs sikkerhet – vårt felles ansvar Espen Grøndahl
Orientering til klubbenes sekretærer Mjær ungdomsskole 20. mars 2010
PETS Sola mars 2012 Tor Jan Reke
PETS Kinsarvik mars 2011 Lars Nordbø Lars Nordbø 2250 District Internet Communication Officer District Internet Communication Officer.
1 Hvordan lage websider Med Interkodex AS. 2 Innledende Å lage profesjonelle webløsninger kan gjøres veldig enkelt og rimelig. Du trenger ikke kunne webdesign.
TEKNISKE LØSNINGER I ROTARY
PRESIDENTOPPLÆRING Nettside: GRATULERER med vervet som president Som klubbpresident står du direkte under Distriktsguvernøren og Verdenspresidenten.
PETS Nord-Norge og Svalbard SAS Radisson Blue Hotel Bodø Fredag 10. juni 2011 HOVEDMENY  Hjem  Opplæring  Mål  Mål og status  Websider 2280  Smart.
© UNIVERSITETETS SENTER FOR INFORMASJONSTEKNOLOGI UNIVERSITETET I OSLO USIT Side 1 Installering av Windows XP med PXE (netboot) Del 1 – forhåndskonfigurering.
Elektronisk meldingsutveksling
Overvåking Feilhåndtering
TITLE Kommunikasjon og informasjon Hvilke kanaler har vi? D 2305 – PETS 2014 v/ IPDG / DT Margit Bjugstad.
Oppgradering av nettsidene Presidentsamling Fevik januar 2015.
CICO opplæring Januar TITLE | 2 Status TITLE | 3 Status Pilottesting i høst (Fase 1)  CMS (Content management system) med basis funksjonalitet.
PETS – Oppdal april 2010 HOVEDMENY  Hjem  Opplæring  Mål  Mål og status  Websider 2280  Smart på web  Tips  Sosial medier  Demo webwiz.
Bachelorprosjekt - Våren 2008 Office SharePoint Server 2007 Gruppe 36 Vegard Ofstad Ernestina Osei-Assibey.
Internt HandlingsRom (IHR) En oppdatering på hva som skjer.
Student IT ved UiO Morten Ariansen. Institutt for sykepleievitenskap og helsefag IT-ansvarlig for ISH og IASAM: It ansvarlige: –Morten Ariansen.
HOVEDMENY Hjem Opplæring Mål Mål og status Websider 2275 Smart på web Tips Sosial medier Demo webwiz Brukerveiledning Utfordringen.
IT-tjenester for studenter ved UiO Gruppe for IT-support og driftssenter 16. juli 2015.
PRO ISP PRO ISP PRODUKTER Produktveileder Bruker veilederen under for å finne frem til de produktene du behøver. Ta kontakt med.
Gode venner som hjelper andre. Til tjeneste Lions Norge Rolle, ansvar og oppgaver utarbeidet av MD GLT Klubbsekretær 2.
| 1 Kveldsseminar for presidenter i Oslo – Thon Hotel Opera på Hønefoss – Comfort Hotel Ringerike Årsplanlegging/Viktige rutiner.
Registrering i Digipost steg for steg. Kort om Digipost  Digipost ble lansert i2011  Digipost er utviklet av Posten Norge som et sikkert digitalt alternativ.
PETS 2016 på Solstrand Norfos digitale tjenester.
Medlemsnett, hjemmesider og e-post Norfos digitale tjenester.
Velkommen til kurs i Norfos digitale tjenester
Klubb-sekretærens oppgaver
Medlemsnett & andre Norfo IT-tjenester
Oppdatert web-løsning Kongsberg o-lag
Opplæring i «Nye DDV» Windows 10 OneDrive login.ddv.no
PETS Sola Strand Hotel 2017.
Tor Endre V. Bakken Kristiansand, 10. oktober Sandefjord, 19. oktober
Opplæring i «Nye DDV» Windows 10 OneDrive login.ddv.no
Rotary Club Central og medlemsnett
Rotarys digitale hverdag
Rotarys digitale tjenester
Plan for bruk av skoleplattformen
HVA ER EN PDA? PRAKTISK BRUK PROSJEKT PDA, MOBIL PROFIL GEVINST
Barneleder Lede barneseksjonen med lag opp til og med 12 år
Abildsø skole Abildsø skoles plan for bruk av Skoleplattform Oslo og krav til minimumskompetanse.
Gå til – Klikk på «lag konto».
Office 356 kurs For både nybegynnere og erfarne. Håper alle finner noe å lære/bli inspirert av. Er beregnet for PC, ikke Mac. Et innføringskurs, dere kan.
Høyenhall skoles plan for bruk av Skoleplattform Oslo
Camilla Hall-Henriksen
Om NORFOs digitale tjenester
Innføring ny kamprapportering i FIKS Breddefotball
Kari Løken, distriktstrener og leder av kommunikasjonskomiteen i D2305
Klubbsekretærens oppgaver
Klubbens bruk av Medlemsnett og Rotary Club Central (RCC)
PROSJEKT PDA I STEINKJER KOMMUNE MOBIL PROFIL
Opplæring av klubbsekretærer v/distriktssekretær Ludvig Kåre Øyen
Min side og Medlemsnett
Utskrift av presentasjonen:

IT-Workshop IT-Workshop Rotary Distrikt 2310 Distriktstrening v/ DICO Per H Thrane-Nielsen (Oslo RK) Høvik skole, Lier

Per H Thrane-Nielsen Utdannelse / Jobb  Bachelor: IT, Fysikk, Kjemi / MBA  Har designet web-løsninger for flere bedrifter / organisasjoner inkl. ANSA  IT-sjef / Konsulent i et par mindre selskap  IT-sjef i PSI / Consafe Logistics  Server / SharePoint Administrator i PGS Privat  Gift, småbarnsfar, hus og hage Rotary  Oslo RK (6 år)  Fadder: Claus Dahl  Har sittet i IT-komiteen og jobbet/strevd mye med WebComputing  Kom inn som DICO under Marianne  Kampsaker: Brukervennlighet / Enhetlig løsning / Samarbeid

Agenda 1.Hva skjer fremover 2.Opplæring / Support 3.E-post 4.Nytt Medlemsnett 5.Web-sider 6.Enhetlig pålogging 7.Annet

1. Hva skjer fremover

Medlemsnett:  Nytt Medlemsnett på luften  Nytt Medlemsnett full drift  Distriktet arrangerer hands-on opplæringsseminar første halvdel av juni 2016 E-post:  DICO resetter passord og fjerner forwarding sommer 2016  Nytt passord sendes CICO når dette utføres Single sign-on:  Høsten 2016 får medlemmer tilgang til alt de skal se ved pålogging via klubbens sider – inklusive web-redigering, medlemsnett, e-post, klubb/komite-arkiv

2. Opplæring / Support

  Feil / opprettelse av web-side:  Andre IT-spørsmål:  Distriktets IT-seminar

3. E-post

 All e-post korrespondanse vi har som følge av de verv vi har i Rotary, bør utføres fra adresse grunnet merkevarebygging.  E-post addressene forblir uendret fra år til år uavhengig av personer.  Ved gode rutiner for vedlikehold av innboksene e-post bli et viktig arkiv som sikrer kontinuitet og forenkler kompetanseoverføring.  E-post generelt er et viktig tilleggsverktøy for kommunikasjon med medlemmer som er uavhengig av tilstedeværelse.

3. E-post  Forwarding (videresending) frarådes grunnet følgende: Samme e-post blir distribuert til flere uten at man vet hvem som tar tak i saken. E-post man selv sender får som avsender, hvilket er viktig for merkevarebygging og e-post konto blir ikke vedlikeholdt og mister fullstendig sin arkivfunksjon.  President, sekretær og CICO bør alle legge kontoen som en ytterligere konto på PC og mobil og innarbeide felles e-post rutiner for oppfølging.  I tillegg til info på finnes nødvendig info om bruk og oppsett av e-post i eget PDF- dokument utarbeidet av DICO.

3. E-post  Passord for alle addresser vil endres av DICO i løpet av sommeren og alle forwarding-adresser fjernes som et tiltak for å få bukt med flere e-post problemer. Nytt passord vil sendes CICO registrert i Medlemsnett.  Om forwarding absolutt ikke kan unngås kan CICO oppdatere dette.

3. E-post: Problemer & ansvar Ansvaret til leverandøren:  Sørge for god oppetid og backup  Minimere spam som slipper igjennom  Forebygge / fjerne svartelisting Vårt ansvar:  Jevnlig vedlikehold av innboksene  Forhindre uautorisert aksess

3. E-post: Bruk av Webmail

3. E-post: Bruk av Outlook

4. Nytt Medlemsnett

4. Medlemsnett vs My Rotary  Medlemsnett er en del av en IT-plattform utarbeidet for klubber og distrikt  Medlemsnett laster opp alle endringer til Rotary International, men Rotary International synkroniserer ikke all informasjon mot Medlemsnett  My Rotary er en flott portal for enkeltmedlemmer levert av Rotary International

4. Nytt Medlemsnett  Dagens løsning er utdatert både hva gjelder hardware og plattform.  Nytt Medlemsnett er “navet” til den nye plattformen som inneholder websider / e-post / arkiv og erstatter dagens innlogging mot alle disse.  Det vil helt sikkert være ting som må endres underveis, men den nye løsningen vil erstatte dagens løsning

4. Nytt Medlemsnett

4. Nytt Medlemsnett: Profil

4. Nytt Medlemsnett: Land

4. Nytt Medlemsnett: Distrikt

4. Nytt Medlemsnett: Distrikt - Klubber

4. Nytt Medlemsnett: Distrikt - Endre

4. Nytt Medlemsnett: Distrikt - Vis

4. Nytt Medlemsnett: Klubb

4. Nytt Medlemsnett: Klubb - Endre

4. Nytt Medlemsnett: Medlemmer

4. Nytt Medlemsnett: Medlemmer - Vis

4. Nytt Medlemsnett: Medlemmer - Endre

5. Web-sider

Web-sider  En av våre viktigste markedsføringskanal  Skal tiltrekke nye medlemmer  Minimer mengden informasjon  Husk jevnlige oppdateringer  Tenk igjennom før man legger ut kontaktinfo Intranet  Delen av web-løsningen som kun er tilgjengelig for medlemmer  Her kan man gjerne ha mye mer informasjon tilgjengelig  Med lansering av nytt medlemsnett som håndterer aksesser blir dette en mye viktigere kanal for medlemskommunikasjon Sammenlikn gjerne med hvorledes ser utwww.rotary.org

5. Web-sider

6. Enhetlig pålogging

 Fra høsten 2016 tar Nytt Medlemsnett over hva gjelder autentisering og aksesskontroll for web, e-post og arkiv.  Man trenger aldri mer å benytte noe annet enn sin egen bruker-konto får å få tilgang til alle IT-tjenester via innlogging på klubbens hjemmeside.  Man trenger imidlertid fortsatt passord til klubbens e-post adresse når man skal legge til denne på PC eller mobil.

7. Annet