Forbrukerportalen.no Tilbudsforespørsel Forbrukerpanel for Forbrukerrådet.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
 Oversiktlig  Samler informasjon – alt på ett brett  Brukervennlig  Integrerbart  Enklere å være medarbeider  Bedre å være kunde Det blir enklere.
Advertisements

Brukerveiledning for gruppeledere
Praktisk ledelse og risikostyring av virksomheter, Del 3:
Praktisk info til prosjektkunder
HOVEDOPPGAVE HIØ Tom Dan Odd-Harald.
Rapport av markedsundersøkelse
Johannes Skaar, Innovasjon Norge
Samler informasjon – alt på ett brett Brukervennlig Integrerbart
Om undersøkelsen ■Nullpunktsundersøkelsen 2009 ■Webundersøkelse mot TNS Gallups panel ■Uttrekk basert på forhåndsinnsamlede bakgrunnsvariabler + screening.
Eksempler på Rettskildestudier (“annen rettskildeforskning”) Dag Wiese Schartum, AFIN.
Prosjektskisse Status så langt…. November 2011
Kvalitativ forskningsdesign innledning for EiT, 4. feb. 2004
Kvalitativ metode i markedsforskning
Prosjektarbeid Prosjektarbeid er et deltakerstyrt teamarbeid som skal gjennomføres innenfor en avgrenset tidsperiode - en pedagogisk arbeidsform hvor studenter.
Alle ansatte må involveres Hvordan tilrettelegge HMS-arbeidet i mindre energibedrifter? Rica Nidelven Hotel Trondheim, 26. – 27.januar 2011 Eirik.
HMS i de lokale og regionale energibedriftene Hvordan ivaretar bedriftene helse, miljø og sikkerhet? KS Bedriftenes Møteplass 2011, 17.februar.
Opplæring for pasienter og pårørende Samlet oversikt over tilbud.
Forskningsrapporten Frode Svartdal UiT.
Referansegruppe TQM brukerforum Referansegruppens medlemmer Maks 15 medlemmer – Små og store virksomheter – Offentlig og privat – Medlemmer.
Personalenheten - Fagopplæring Møte på opplæringssted Hensikt med møtet avklares i forkant Deltakere på møtet Lærling Instruktør Faglig leder Tjenesteleder.
Undersøkelse om Top Temps markedsposisjon 2008 Gjennomført for: Top Temp Gjennomført av: Synovate Februar 2008.
Resultater etter KBLs opplæring i husleieloven og forvaltningsloven
Design evalueringsstudie ART 08/09 Frode Svartdal, Knut Gundersen Oppdatert 20. november 2008 Frode Svartdal.
Identifisering og bruk av indikatorer
Om du ønsker, kan du sette inn navn, tittel på foredraget, o.l. her. Erfaringer med SAP Seminar Åse Berg Studie- og forskningsseksjonen SVT-fakultetet.
ETABLERING AV LOKALT SN-FORUM/GRUPPE. Tekna – Teknisk-naturvitenskapelig forening Mål for første møte Bli enig om: Å sammen ta initiativ til lokal SN-forum.
Brukerundersøkelse for Etat for byggesak og private planer
Problemstillinger og metodebruk i utvalgt masteroppgave
Fokusgrupper Komité Helse og omsorg 25. februar 2015.
1 Legen som kvalitativ forsker – en studie om arvelig høyt kolesterol Jan C. Frich Institutt for allmenn- og samfunnsmedisin Universitetet i Oslo / Nevrologisk.
Attachè – rollen i TEFT John Arne Bjørgen Seminar
Kvalitative forskningsmetoder
FINF- H -05, 13. september 2005 Arild Jansen. AFIN/UiO 1 FINF Forelesning 13.sept Personvern som premiss for SU-prosessen Diskusjon om personvern.
Masterskolen 2012 : Introduksjon Opplegget for Masterskolen –Opplegget, timeplan med mer Elementene i en masteroppgave –Teori, metode og empiri (data)
Afrikabarometer Fellesrådet for Afrika. Fra Norad rammeavtalesøknad Afrikabarometeret er ment å måle kunnskap om, forståelse for, og holdninger.
Tilbyderkonferanse EØS Web-basert brukerundersøkelse.
Undersøkelse om bruk av proteinshaker og proteinpulver blant barn og unge Gjennomført november 2015.
Status to år etter Februar 2011 Ansvarlig for analysene: Håvard Windstad Analysesjef, MediaCom Læreryrkets status i Norge.
Oslo kommune Utdanningsetaten Brukerundersøkelse for Aktivitetsskolen 2015/ 2016 Fakta om undersøkelsen -Undersøkelsen ble holdt høsten 2015 på Bestilling.
Om undersøkelsen ■Nullpunktsundersøkelsen 2009 ■Webundersøkelse mot TNS Gallups panel ■Uttrekk basert på forhåndsinnsamlede bakgrunnsvariabler + screening.
ForfatterProsjektittel FORSVARET Forsvarets logistikkorganisasjon FORSVARET Forsvarets logistikkorganisasjon Økt operativ evne.
Udir Lokalt gitt muntlig eksamen Sist endret: Endret 20. mars 2014 Vi har presisert en formulering to steder i rundskrivet. Tidligere sto det at.
Målgruppe Kjetil Aukland - BI Kristiansand. Kjetil Aukland Faglig leder BI Kristiansand PhD stipendiat Aalborg Universitet –Merkevare og Opplevelsesøkonomi.
TILBYDERKONFERANSE Måltidsleveranser til Helse Fonna HF og Helse Stavanger HF §
Befolkningsundersøkelse om helseskadelige stoffer i hverdagsprodukter.
Befolkningsundersøkelse gjennomført for Forbrukerrådet av Norstat – juni 2015.
Befolkningsundersøkelse gjennomført for Forbrukerrådet av Norstat – juni 2015.
Befolkningsundersøkelse om spørsmål knyttet til reise gjennomført for Forbrukerrådet av Norstat – juni 2014.
M&L2 Kap. 4 - ver.1 Markeds- undersøkelser Oslo, sept 2010.
Koordinerende enhet KE er beskrevet i khol kap : Kommunen skal ha en koordinerende enhet for habiliterings- og rehabiliteringsvirksomhet. Denne.
Befolkningsundersøkelse om spørsmål knyttet til reise gjennomført for Forbrukerrådet av Norstat – juni 2014.
Seminarundervisning STV2250 – Internasjonal miljø - og ressurspolitikk.
Befolkningsundersøkelse om spørsmål knyttet til reise gjennomført for Forbrukerrådet av Norstat – juni 2014.
Holdninger til konkurranseutsetting av velferdstjenester Befolkningsundersøkelse gjennomført i juni 2017 på oppdrag for NHO.
Forskningsdesign En plan eller skisse til hvordan en undersøkelse skal gjennomføres - er det vi kaller et forskningsdesign. Problemstillingen bestemmer.
Prosjektpresentasjon for [Virksomhet]
Verktøy for å kartlegge holdninger
Hvordan sikre et best mulig tilbud for unge med barnevernsbakgrunn i overgangen til voksenlivet? Dette er et prosjekt som er gjennomført av ansatte ved.
Er forbrukerne prisbevisste når de kjøper bensin og diesel?
Vi er nærmere en løsning …….
Prosjektoppgaven.
«Bare plunder og heft» Erfaringer med midlertidig ansettelse og deltidsansattes rett til utvidet stilling i kommunal sektor.
Enkle løsninger for utelivsbransjen
Rettskildestudier (“annen rettskildeforskning”)
Fra idé til publikasjon
Skoleutvikling B – Samarbeid
Om det rettskildemessige grunnlaget for transformering
Litt om å skrive forvaltningsinformatikk
Del 3 Lek og samarbeid mot mobbing
Utskrift av presentasjonen:

forbrukerportalen.no Tilbudsforespørsel Forbrukerpanel for Forbrukerrådet

forbrukerportalen.no Bakgrunn Forbrukerrådet i Norge arbeider for tiden med å bli enda dyktigere i prioriteringer og innsikt knyttet til forbrukerspørsmål generelt, og ulike aspekter eller målgrupper spesielt. I den forbindelse har Forbrukerrådet blant annet etablert en egen ”Faktagruppe” som skal være ansvarlige for analysene Forbrukerrådet gjør. Forbrukerrådet erkjenner at for å få et best mulig bilde av hvilke spørsmål dagens forbrukere er opptatt av og hvilke problemer de opplever at de møter i markedet må vi ha muligheter til å ha direkte kontakt med dem. Vi ønsker derfor å inngå samarbeid med en av aktørene i markedsanalysebransjen for få tilgang til forbrukerne gjennom forbrukerpanel. Forbrukerrådet ønsker derfor at mottakerne av dette dokumentet legger frem en tilbudsbeskrivelse (skriftlig) på bakgrunn av de opplysningene som blir gitt i dette dokumentet Primært ønsker Forbrukerrådet å tilknytte seg en samarbeidspartner som kan levere løsninger på alle problemstillinger som er beskrevet i tilbudsforespørselen, men ønsker mottaker kun på tilby løsninger på deler av tilbudsforespørselen er dette selvsagt også mulig

forbrukerportalen.no Hensikt Hensikten/målet med å etablere/få tilgang til medlemmer i et forbrukerpanel er å kunne gjennomføre egne undersøkelser online knyttet til problemstillinger og tema som er relevante for Forbrukerrådet på et utvalg av den norske befolkningen. Dette være seg både kvantitative undersøkelser (representativitet) og kvalitative undersøkelser (f.eks. gruppesamtaler og paneldiskusjoner). Vi ønsker også at vi skal kunne rekruttere deltakere til tradisjonelle gruppesamtaler, hvis vi finner at det er den beste løsningen for å svare på aktuelle problemstillinger. Ønsket oppstartstidspunkt; Første kvartal 2008 Skriftlig besvarelse av tilbudsforespørselen må være Forbrukerrådet i hende senest 21. januar 2008.

forbrukerportalen.no Omfang Antall undersøkelser som Forbrukerrådet vil gjennomføre fra år til år nok variere, men vi ser for oss at antall surveys vil ligge på et sted mellom ti og 15 undersøkelser pr. år. Antall kvalitative undersøkelser vil ligge et sted mellom fem og ti undersøkelser. Det først året vil nok antall slike undersøkelser være langt nærmere fem enn ti.

forbrukerportalen.no Hvilke opplysninger ønskes beskrevet i tilbudet? (1/2) Rekruttering –Hvordan ser tilbyder seg at man rekrutterer et ”Forbrukerrådpanel”? –Hvor mange respondenter som skal inngå i et »Forbrukerrådspanel”? –Hvilke bakgrunnsvariabler får Forbrukerrådet tilgang til på paneldeltakerne? Panelpleie –Hvilke rutiner og kvalitetskrav har tilbyder på sin panelpleie? Incentivstruktur –Hvilken incentivstruktur ser tilbyder for seg som den beste i et ”Forbrukerrådspanel»? Online fokusgrupper –Beskrivelser av løsninger for å gjennomføre online fokusgrupper –Rekrutteringsmuligheter til online fokusgrupper og tradisjonelle fokusgrupper fra ”Forbrukerrådspanelet»?

forbrukerportalen.no Hvilke opplysninger ønskes beskrevet i tilbudet? (2/2) Set-up-prosess –Beskrivelse av hvordan prosessen foregår fra Forbrukerrådet kommer med ønske om å gjennomføre en undersøkelse til undersøkelsen går i felt –Har tilbyder muligheter til å tilby ”do-it-yourself-løsninger”? Rapporteringsmuligheter –Hvilke rapporteringsmuligheter/-løsninger har tilbyder? Underveis i undersøkelsen? Etter at undersøkelsen er fullført? Muligheter for å formidle resultater til deltakerne i undersøkelsen Tidsplan –Tidsplan fra aksept av tilbyders tilbud til ”Forbrukerrådspanelet” er operativt Pris –Et samlet pristilbud –Sekvensielt pristilbud hvis tilbyder ønsker å besvare deler av tilbudsforespørselen