Redningsvest Gjennomført 19. august 2010 InFact AS.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Nullpunktsmåling gjennomført for ’Hold Norge Rent’
Advertisements

Befolkningsundersøkelse – energimerking av boliger Juni 2011.
Rapport av markedsundersøkelse
© Synovate Ltd. All rights reserved. The concepts and ideas submitted to you herein are the intellectual property of Synovate Ltd. They are strictly.
Test av skjermer på fergene Horten - Moss
NRKs Profilundersøkelse NRK Analyse. Om undersøkelsen • NRK Analyse har siden 1995 gjennomført en undersøkelse av profilen eller omdømmet til NRK.
1. Holdninger til NATO Oktober 2008 Ansvarlig konsulent Opinion: Erling JB Eriksen.
Kjennskap til – og oppfatning av Lom juni Om undersøkelsen Undersøkelsen henvender seg mot et representativt utvalg av befolkningen i hele Norge.
Digitale læremidler i den videregående skolen Utarbeidet for: Den Norske Forleggerforening, Utdanningsforbundet, Elevorganisasjonen og NFF. Utarbeidet.
EFF Omdømme Havbruksnæringen © TNS Gallup – September 2006/Anett Kalleland Devold.
Klepp Kvinner Elite m arkedsføringshuset 1 Rapport på merkevareundersøkelse for Klepp Kvinner Elite Januar 2008.
Utført av InFact Knut Weberg Bruk av mediekanaler – Kommunevalget 2007 Redaktørforeningen Gjennomført 11. september 2007.
Forskningsrapporten Frode Svartdal UiT.
Klikk for å redigere tittelstil i malen Klikk for å redigere tekststiler i malen –Andre nivå Tredje nivå –Fjerde nivå »Femte nivå 1 Klikk for å redigere.
Undersøkelse om Top Temps markedsposisjon 2008 Gjennomført for: Top Temp Gjennomført av: Synovate Februar 2008.
Norges befolkningsundersøkelser - NBU ® KLP, 15. juni 2012.
PROFILUNDERSØKELSE APRIL Datainnsamling: Telefonintervju Utvalg: Tilfeldig, representativt utvalg på 500 personer 15 år+ ble intervjuet i Møre&Romsdal,
PROSJEKT: UADRESSERT REKLAME Omnibus: 23. august – 30 august 2006
Innhold Innhold Side 1.
Befolkningsundersøkelse juni 2014 For Skatteetaten.
Oppsummering av holdningsundersøkelse om digital post til innbyggerne
Informasjon og omdømme Kort innlegg på PETS 17. april 2010.
Mona Høvset landskonferansen 2015
Mellom skremsler og beroligelse Kommunikasjon med publikum om fugleinfluensa Gunhild Wøien Kommunikasjonsdirektør Folkehelseinstituttet
1 Bruk av mobilt medieinnhold 3Q 2006 Knut-Arne Futsæter og Katja Møglestue TNS Gallup
© Synovate Omdømmemåling 2011 Gjennomført for Redningsselskapet Kystbefolkningen (AdHoc) Uke 1, 2011 Project #:84058.
©TNS X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Kvinner og alkohol Kreftforeningen TNS Gallup.
Prosjekt:Elektronikkbransjen – Julegaver 2015 Prosjektleder: Morten Island Rapport av markedsundersøkelse.
Menn og redningsvest Gjennomført juni 2010 InFact AS.
Undersøkelse om bruk av proteinshaker og proteinpulver blant barn og unge Gjennomført november 2015.
Klikk for å redigere undertittelstil i malen OM – AV – FOR MANGFOLDIGE MUSUMSBRUKERE ved professor Anne-Britt Gran Oppdragsgivere: Kulturhistorisk Museum,
Bistandsmidler og utvikling Gjennomført for: Redd Barna Gjennomført av: Ipsos MMI Dato: 4. november 2013.
Daglig dekning - Nasjonale mediehus © TNS Forbruker & Media Q4-13 Daglig dekning - Nasjonale mediehus Q4-13.
Våler - Kommunesammenslåing. Om undersøkelsen Undersøkelsen er gjennomført på telefon. Det er intervjuet 2200 personer i Glåmdalsregionen: 300 personer.
© Synovate Ltd. All rights reserved. The concepts and ideas submitted to you herein are the intellectual property of Synovate Ltd. They are strictly.
Befolkningsundersøkelse om helseskadelige stoffer i hverdagsprodukter.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Tracking av digitalradio-andel i Norge © TNS Tracking.
Max Havelaar Garantimerket for rettferdig handel Rapport fra en kvantitativ markedsundersøkelse September 2004.
NY KOMMUNESTRUKTUR AURSKOG-HØLAND KOMMUNE JUNI 2015.
Befolkningsundersøkelse gjennomført for Forbrukerrådet av Norstat – juni 2015.
Bruk av digitale sosiale medier Presentasjon av kvantitativ undersøkelse Frokostmøte Undersøkelsen er gjennomført av Research International.
33-kampanjen Kampanje for Sjøfartsdirektoratet og Redningsselskapet.
Befolkningsundersøkelse om spørsmål knyttet til reise gjennomført for Forbrukerrådet av Norstat – juni 2014.
Befolkningsundersøkelse om spørsmål knyttet til reise gjennomført for Forbrukerrådet av Norstat – juni 2014.
Innbyggerundersøkelse Kommunereformen Undersøkelse gjennomført i Hægebostad kommune Opinion AS Juni 2016.
Rapport FUG - om foreldres møte med skolen september 2014 © 2014 Ipsos. All rights reserved. Contains Ipsos' Confidential and Proprietary information.
Befolkningsundersøkelse om spørsmål knyttet til reise gjennomført for Forbrukerrådet av Norstat – juni 2014.
Kjennskap til etablering av «Innbyggerservice» og inntrykk av informasjon fra kommunen generelt Bergen omnibus Januar 2017.
Holdninger til konkurranseutsetting av velferdstjenester Befolkningsundersøkelse gjennomført i juni 2017 på oppdrag for NHO.
Barn og ungdomsundersøkelsen 2016 Norsk Friluft
Om undersøkelsen E-handelsundersøkelsen er gjennomført for andre gang.
Utvalg og metode Målgruppe
Undersøkelse gjennomført for Kommunenes Sentralforbund (KS)
Ytringsfrihet for offentlig ansatte i Oslo og Akershus
Er forbrukerne prisbevisste når de kjøper bensin og diesel?
Kongsvinger - Kommunesammenslåing.
Hvem stemmer på hvilke partier?
Grue - Kommunesammenslåing.
Eidskog - Kommunesammenslåing.
Sør-Odal - Kommunesammenslåing.
Åsnes - Kommunesammenslåing.
Undersøkelse gjennomført for Kommunenes Sentralforbund (KS)
En undersøkelse blant norske studenter Juni 2018
Undersøkelse blant synshemmede For Norges Blindeforbund
Hvem stemmer på hvilke partier?
St.Hanshaugen - bydelsrapport
Forbruker- og Finanstrender 2019
Frogner - bydelsrapport
Morten Aase Løver LOS/AF/SKS
Nordstrand - bydelsrapport
Utskrift av presentasjonen:

Redningsvest Gjennomført 19. august 2010 InFact AS

Undersøkelsen intervjuer Landsrepresentativt over 18 år Vekting på alder, kjønn og geografi Feilmargin +/- 3,1% gjelder totalutvalget Automatiske telefonintervjuer gjennomført 19. august 2010 av InFact AS. 2

Bruker du redningsvest når du oppholder deg i fritidsbåt? 3

Har du registrert noen spesiell fokus i media på bruk av redningsvest i sommer? 4

I hvilke mediekanaler har du registrert slik økt fokus?* 5 Kun besvart av respondenter som har registrert noen spesiell fokus i media på bruk av redningsvest i sommer, 596 st.

Kjenner du til 33-kampanjen – vekten av et liv? 6

Hvem mener du denne kampanjen først og fremst retter seg mot?* 7 Kun besvart av respondenter som kjenner eller har hørt om 33-kampanjen, 135 st.

Bruk av redningsvest Andelen som er i fritidsbåt synker lineært med alder. Ingen systematiske forskjeller i bruk mellom aldersgruper år har høyeste frekvens, med 53,6 % som alltid bruker vest. De to eldste aldersgrupper har laveste andel som aldri bruker vest (1,4 % og 1,8 %), mens i yngste gruppe er det 8,1 % som aldri bruker vest. Tallene gjelder befolkning, inkludert de som aldri er i fritidsbåt. Ingen systematiske regionsmessige forskjeller. 8

Fokus i media 25,7 % av alle spurte har helt tydelig lagt merke til medias fokusering på vestbruk i sommer, mens 33,5 % har lagt merke til det. Kun 40,8 % har ikke fått med seg det økte fokus. Oppmerksomheten øker med alder. Dårligst oppmerksomhet i Oslo, best i Nord-Norge. Mest oppmerksomhet i aviser (både lokale og nasjonale) og TV med over 60 % for alle tre, fulgt av radio (46,6 %) internett (32,3 %) og Facebook (12,1 %) 9

33-kampanjen – vekten av et liv 2,1 % kjenner den, mens 11,2 % har hørt om den. Klart best kjennskap i yngste aldersgruppe (9,5 % og 23,8 %) – dårligst i gruppen år (1 % og 8,9 %) men forskjellen til øvrige aldergrupper er små. Andel som kjenner kampanjen er høyest i Sør-Norge (5,2 %) og lavest i Oslo og Nord-Norge (0 %). Andel som har hørt om den er høyest i Oslo (18,9 %) og lavest i Midt- Norge (6,3 %) 10

33-kampanjens målgruppe 14,3 % av de spurte mener kampanjens målgruppe er menn, mens 36,8 % mener den retter seg mot alle. 42,4 % husker ikke hvem kampanjen retter seg mot. Blant menn er det 19,7 % som svarer menn. Blant kvinner er det 45,8 % som svarer alle. Høyeste andel som svarer menn finnes i yngste aldersgruppe (28,6 %) mens lavest andel som svarer menn er i aldersgruppen år (0 %). På vestlandet er det 31.3 % som svarer menn, mens det i Sør-Norge kun er 8,3 % som vet at kampanjen retter seg mot menn. 11