Hvem er vi ? Bjørn Thorvaldsen, Kommunikasjonsrådgiver Ronny Grøtvedt, Eiendomsdirektør.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Dialogkonferanse spesialtransport 2014
Advertisements

SAVNER du en AVIS som når LOKALT NÆRINGSLIV DIREKTE? Hva med en egen næringslivsavis på rosa papir - med lokalt næringsliv i fokus - med lokalt næringsliv.
Senter for Velferdsteknologi
Norsk Resirk AS Bent Ringvold Logistikksjef.
Nordiske logistikkløsninger
SALG AV EL-FORRETNINGEN Statoil selger El-forretningen til LOS AS (Agder Energi) Classification:Status:
SB konsernet: Det naturlige førstevalg i Nord-Norge på buss, gods og miljø.
Kundens kundelønnsomhet Espen Ellingsen Espen Ellingsen
Logistikknettverk Buskerud Sjø/Bil/Bane
Abc | group as | trygg mat | ren energi | effektig logistikk.
Nor Lines – det unike transportsystem.
MarinPack - FOU- program for sjømatemelballasje Hvordan kan emballasjeindustrien bidra til å firdoble verdiskapningen innenfor marin sektor i Norge innen.
Årets løype: •Ålesund – Geiranger – Jotunheimen •180 km over 3 dager •Bestige 3000 høydemetere totalt •Nasjonal konkurranse 6-10 juni.
Strategier og drivkrefter (slide fra kap. 3)
Oslo Skogn/Trondheim Moss Brevik Kristiansand Bergen SHORT SEA KAN OVERTA MYE AV VEITRAFIKKEN, MEN HVA ER SUKSESS KRITERIENE? GARDERMOEN 12 JANUAR 2012.
Tollpost Futurum Velkommen til Fafnir AS og Albert E Olsen AS.
Oppfølging av NTP og forvaltningsreformnen 29.oktober 2009 Bjørn H. Kavli.
- vi vil mer SPAREBANKEN PLUSS Hvorfor velge alliansefrihet? Fordeler og ulemper ved dette valg. Adm.dir Stein Hannevik.
Eiendomsdirektør Kristin Fagerhaug
Fiskeri- og Havbruksnæringens Landsforening (FHL) Landsomfattende nærings- og arbeidsgiverorganisasjon. Tilsluttet NHO. Organiserer mer enn 500 bedrifter.
Gjøa En mulighet for oss 28. September 2006.
Maritim visjon 2020 v/ Lars Peder Solstad Haugalandskonferansen 2010.
E.C. Dahls Eiendom AS ble etablert i 1986, og eier helt eller delvis et 50-talls eiendommer i Trondheim sentrum. Selskapet er en langsiktig eiendomsaktør.
NORDISKE LOGISTIKKLØSNINGER
Hvordan påvirker finanskrisen Norsk Godstramsport ?
Alltid i forkant Futurum Oslo SLA og produktivitetsforbedringer.
COCA COLA DRIKKER AS SOM LOGISTIKK OG TRANSPORT- BEDRIFT
VI ØNSKER TOLLPOST FUTURUM VELKOMMEN TIL NORENGROS K.J. BRUSDAL AS
Bakgrunn –Åpen, ærlig og tydelig Status –Hvor er vi ? –Hvor skal vi ? Proaktiv adferd –Hvordan være i forkant ? Logistikkpartner –Hvordan tjenester på.
Tollpost Globe avdeling Bergen
Trender innen sjøtransport kontra landtransport
Hvorfor velger Smith sjøveien?
Hva skal til for at mer gods i dagligvarebransjen
Affecto selskap og fokus Business Intelligence er løsninger på forretningsutfordringer!
Strategi for universitetets IT-virksomhet. Kontekst Strategi 2020 Mer strategisk IT: –U3 – USIT for UiO og UH, Rambøllrapporten –UiO-IT – Strategi, styring,
Kontaktutvalget for Velforeninger i Oslo
Nettbutikk for proffer gir mer!. MAXBO PROFF har pr. i dag 43 utsalg. Sisteleddsomsetning på 1,6 mrd profesjonelle kunder. Nærhet og tilgjengelighet.
NTE Allianse ADCom as Etablert 1987 Eid 100% av NTE 30 ansatte
Oversikt over oppdeling: Klikk på et område for å forstørre Avslutt fremvisning.
Organisering av arbeidet med Samhandlingsreformen Daniel Haga Direktør for samhandling HMN Hvilke forventninger og planer har helseforetakene?
FUTURUM DAGENS SITUASJON Nedgang I omsetning med ca.10% Nedgang I markedet med ca. 10% Strategisk valg av kunder Omstrukturering I januar.
Bakgrunn –Åpen, ærlig og tydelig Status –Hvor er vi ? –Hvor skal vi ? Proaktiv adferd –Hvordan være i forkant ? Logistikkpartner –Hvordan tjenester på.
1 Ruter As - Dialogkonferanse om betalingsløsninger og tilstøtende tjenester Tirsdag Enkle kundereiser Kontinuerlig innovasjon Realiseringsevne.
Nasjonal transportplan Terminalstruktur KS Fredag 30. oktober 2015 Toril Presttun Vegdirektoratet.
Internasjonalisering konsekvenser for logistikk- markedet i Europa Harald Wand Salgsdirektør DFDS Transport Group.
Samferdselsutvalet 21/ Ordførar Oddvar Grøthe Rv 52 Hemsedalsfjellet.
Fylkeskommunen sine oppgaver og ressursbehov Arild Fuglseth, samferdselssjef.
Handlingsprogram (2019) Lars Aksnes Utbyggingsavdelingen.
SAS rutetilbud Vigra Passasjerer Vigra 2006 (000)
Landrapport – Norge Nordisk adressemøte, Torshavn 29. – 30. mai 2007.
1 Innovative offentlige anskaffelser og leverandørdialog Dialogkonferanse AtB, 30. nov 2015.
Riksvegutredningen Pressekonferanse 16/03/2015 Fung. vegdirektør Lars Aksnes, Statens vegvesen Foto: Knut Opeide.
Oppstartsmøte Transportplan Nordland – Innspill fra Ofoten Eystein Markusson, sekretariatsleder Bodø, OFOTENREGIONRÅ D.
KVU Voss-Gol Analyse og tilråding Sivilingeniør Helge Hopen
Foredragsholder: Ronny Wang OG Øyvind ØGLE Thorvaldsen
Event som strategisk virkemiddel
Punktlighetsseminar Lars Lislott, Plansjef CargoNet.
SAMSPILL  SUKSESS.
RUTER – november 2017 Dialogkonferanse.
Dialogkonferanse Kombinert mobilitet
Lærerik bruk av læringsteknologi «Skoleår»
Mindre utslipp og smarte logistikkløsninger.
Flere lesere, flere muligheter
Konsept og Applikasjons oversikt
Folkemøte FLO Regional Logistikkledelse Midt
Gruppe 59E Jan Erik Digernes Kjell Breimo
Øvelse: Hvilke ord fungerer best?
MARKAPLASSEN SKOLE Umi-Sci-Ed Dag Rune Kvittem Valgfag programmering
Bli med Mal Proff Team til Sverige
Velferdsprofitørene Linn Herning For velferdsstaten
Utskrift av presentasjonen:

Hvem er vi ? Bjørn Thorvaldsen, Kommunikasjonsrådgiver Ronny Grøtvedt, Eiendomsdirektør

Strategiske valg Visjon Tollpost Globe skal være næringslivets fremste og mest lønnsomme logistikkpartner med fremtidsorienterte løsninger som skaper konkurransefordeler for våre kunder

Alltid i forkant Tollpost Globe Omsetning 2011: 2,7 mrd kr Daglig volum: pakker og paller Markedsleder: Transport av pakker, stykkgods og partier i Norge Hele landet: 30 avdelinger 900 ansatte og 650 sjåfører

Hvorfor Skei i Jølster ? ( Ved E39/Rv5 gjør det naturlig med trafikk til Ålesund og Trondheim i tillegg til Oslo og Bergen fordi rutene Bergen – Ålesund og Bergen – Trondheim passerer ny terminal.) Dette vil gi overnatten betjening av lokalgods i hele området. Samordning mellom lokaltransport hvor utnyttelse av containerbiler på dagtid sees i sammenheng med utkjøring og innhenting.