Anbudskonferanse Rammeavtale for kjøp av Konsulenttjenester - IKT 30.04.2009 kl. 12.00 Fylkeshuset, Erling Skakkes gt 14 Møterom Kobberkis 5 etg.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Anbudskonkurranse asfalt
Advertisements

Tilbyder konferanse Utvidelse av kjøleanlegg
Innkjøp ved Universitetet i Agder
Advokat Nina Ramstad Aatlo, KS Advokatene
Advokat Nina Ramstad Aatlo, KS Advokatene Anskaffelsesregelverket og kjøp av pensjonstjenester.
Fagforum for infrastruktur i Grenland
Hva skal til for å vinne en offentlig anbudsrunde? Honne,
Administrasjon og ledelse og organisasjon og forvaltning
Offentlige anskaffelser 5 Gjennomføring av konkurranser
Administrasjon og ledelse og organisasjon og forvaltning
Minikonkurranse AV-samling 10. november 2009 Hege Vanebo
Veileder for energisparingskontrakter Marianne H. Dragsten Mobil
Administrasjon og ledelse og organisasjon og forvaltning
Tilbyderkonferanse Anskaffelsesprosess – Dekk og tilhørende tjenester, DL nr
Tilbyderkonferanse EØS Web-basert brukerundersøkelse.
IT-utstyr 2015 Tilbudskonferanse Agenda for møte Presentasjon av prosjektgruppa Kort gjennomgang av de mest relevante punkter i konkurransegrunnlag.
Åpen anbudskonkurranse EØS Rammeavtale Rådgivertjenester til Bergen kommune Tilbyderkonferanse 24. september 2015, kl
19.november 2015 Velkommen til tilbuds- konferanse rammeavtale håndverkstjenester.
Anbudskonferanse Rammeavtale for kjøp av Kontor- og konferansemøbler Institusjons- og venteromsmøbler kl – Fylkeshuset, Erling Skakkes.
Tilbudskonferanse Tilbud Malervarer, golv- og veggbelegg kl Fylkeshuset, Erling Skakkes gt. 14 Møterom Kobberkis.
Tilbyderkonferanse fredag 8. mai kl Åpen anbudskonkurranse EØS Rammeavtale matvarer produksjonskjøkken.
Åpen anbudskonkurranse EØS Vinterdriftstjenester til Bergen kommune Tilbyderkonferanse kl
Konsulent for utvikling av kriteriesett med veiledning for miljøtilpassede innkjøp til bygg og anlegg Tilbudskonferanse 12. oktober Viel Sørensen, Seniorrådgiver.
Offentlige anskaffelser 4 Leverandørkrav, dokumentasjon og utvelgelseskriterier (av leverandør) Administrasjon og ledelse og organisasjon og forvaltning.
Tilbyderkonferanse tirsdag14. april kl Åpen anbudskonkurranse EØS Rammeavtale matvarer.
Tilbudskonferanse Rammeavtale for service og vedlikehold av ventilasjons- og komfortkjølanlegg
Anbudskonferanse Rammeavtale for kjøp av Rengjøringsmidler kl Fylkeshuset, Erling Skakkes gt. 14 Møterom Kleberstein 5 etg.
Åpen anbudskonkurranse NOR Rammeavtale for kjøp av Taktekker- og blikkenslagerarbeider Tilbudskonferanse 6. april 2016, kl
Innkjøp fra A til Å Hva gjør vi fra vi lager et konkurransegrunnlag til vi evaluerer og avslutter en anskaffelsesprosess? Ser spesielt på forbedringspunkter.
– 1.2 TILBUDSKONFERANSE PØS kl
Informasjonsmøte Busskonkurranse NSB Persontog NSB Persontog Drift: Direktør Øystein Risan NSB Persontog Økonomi: Innkjøpsleder Birgitte Baglo NSB Persontog.
Innkjøpsseksjonen 1 Tilbyderkonferanse IKT-utstyr EØS Rammeavtale (
Anbudskonferanse Rammeavtale for kjøp av Skole- og barnehagemøbler kl Fylkeshuset, Erling Skakkes gt 14 FT-sal A.
Tilbyder konferanse Konvertering til vannbåren varme M-blokk Haugesund sjukehus §
Tilbyderkonferanse EØS Mobile C-buer til Bergen kommune.
Anskaffelse av konsulenttjenester Merkantilt ansvarlige Trine Reitehaug Malene Haugen.
Tilbyderkonferanse mandag 4. mai kl Åpen anbudskonkurranse EØS Rammeavtale matvarer.
Rammeavtale for kjøp av planleggings- og prosjekteringstjenester i Oslo og Akershus Tilbudskonferanse
Anskaffelse av rammeavtaler IKT konsulenttjenester Leverandørkonferanse Skøyen klokken
Velkommen til tilbudskonferanse Digitale læremidler.
Anskaffelse av prosjektoppfølgingssystem Tilbudskonferanse
Tilbyderkonferanse Rammeavtale for vaktmestertjenester Møterom Deichmann.
Tilbyderkonferanse Rammeavtale for kjøp av post- og kopitjenester kl Fylkeshuset, Erling Skakkes gt. 14 Møterom Skifer, 5. etg.
Tilbyderkonferanse Anskaffelsesprosess – 4x4 Pickup patruljebil, varebil og personbil DL nr:
Tilbyderkonferanse Anskaffelsesprosess – produksjon og levering av blanketter Ref
Departementenes servicesenter Norsk mal: Startside Tilbyderkonferanse ”Rammeavtaler teknisk rådgivningstjenester” for DSS og Departementene Seniorrådgiver.
EØS Inkontinensprodukter Innkjøpsseksjonen Tilbyderkonferanse.
Tilbyder konferanse/ befaring Rehabilitering av 3. etg ved Stord sjukehus §
Tilbudskonferanse Digitale trygghetsalarmer Kvalifikasjonskrav, tildelingskriterier og frister.
Tilbudskonferanse for kjøp av avlastningstjenester Konkurransegrunnlaget - Prosedyre for gjennomføring av anskaffelsen Byrådsavdeling for helse.
Anbudskonferanse Rammeavtale på kjøp av Næringsmidler kl Fylkeshuset, Erling Skakkes gt 14 Møterom Kvarts, 5. etg.
Åpen anbudskonkurranse EØS Rammeavtale Kjøkkeninnredning til Bergen kommune Tilbudskonferanse 13. mai 2015, kl
Innkjøpsseksjonen 1 Tilbyderkonferanse EØS Rammeavtale for kjøp av renholdsprodukter og leie av doseringsutstyr Innkjøpsseksjonen Onsdag 23. oktober.
Full BREDDE på veg mot full BREDbåndsDEkning i Sør- Trøndelag.
UGRADERT Økt operativ evne gjennom effektiv logistikk FORSVARET Forsvarets logistikkorganisasjon TILBYDERKONFERANSE FSP FLO-IKT/2009/028 Støtte.
Anbudskonferanse Rammeavtale for kjøp av IT-utstyr kl Fylkeshuset, Erling Skakkes gt 14 Møterom Kobberkis 5 etg.
Åpen anbudskonkurranse EØS Rammeavtale Rørinspeksjon Tilbudskonferanse 5. april 2016, kl
TILBUDSKONFERANSE 146-BYM-2015 ANSKAFFELSE P-AUTOMATER ​
Åpen anbudskonkurranse EØS Rammeavtale Sprinkleranlegg Tilbyderkonferanse 22. januar 2015, kl
Åpen anbudskonkurranse EØS Rammeavtale blomster(2) Tilbyderkonferanse torsdag 15.januar kl
Anskaffelse av uniformsprodukter
Tilbudskonferanse 7. april 2016, kl
Tilbyderkonferanse 15. januar 2015, kl
Tilbyderkonferanse Rammeavtale for service og vedlikehold av heiser
Tilbudskonferanse Anbud 2014/1030 Diatermiapparater
Samling Fokus – Kurs Trine Reitehaug FLO Forsyning DAA 1.
Administrasjon og ledelse og organisasjon og ledelse
Arnhild Dordi Gjønnes, advokat, NHO
Lovens formål Utlagt på Fobe`s nettsider: Forfatter: Knut A. Olsen
Utskrift av presentasjonen:

Anbudskonferanse Rammeavtale for kjøp av Konsulenttjenester - IKT kl Fylkeshuset, Erling Skakkes gt 14 Møterom Kobberkis 5 etg.

Agenda 1.Innledning 2.Gjennomgang av konkurransegrunnlaget 3.Spørsmål

Innledning Jus- og innkjøpstjenesten gjennomfører en konkurranse på kjøp av Konsulenttjenester - IKT på vegne av Sør-Trøndelag fylkeskommune, samt 3 folkehøgskoler, Rørosmuseet, IKA Trøndelag IKS og Kontrollutvalgssekretariatet Midt-Norge IKS. De 20 tilsluttede kommunene har denne rammeavtalen som opsjon. NB! Klæbu kommune har falt ut i konkurransegrunnlaget pkt. 1.2 side 5. Klæbu er med på lik linje med de andre kommunene. Det vil bli utarbeidet referat fra anbudskonferansen som sammen med denne presentasjonen legges ut på

Konkurransegrunnlaget Avtale med 3 leverandør på hele avtaleområdet. Avtalens varighet 2-årig rammeavtale med mulighet for 1+1 års forlengelse Tidsfrister Spørsmålsfrist: Torsdag kl Tilbudsfrist: Onsdag kl Tilbudet leveres i ett eksemplar samt ett eksemplar på minnepenn eller CD

Avtalens omfang Anskaffelsen omfatter: Teknisk : innføring og videreutvikling av driftløsninger Utvikler: utvikling av IKT løsninger Rådgiver/Prosjektleder: ressurs innenfor rådgivning og prosjektledelse.

Avtalens omfang Antatt verdi: Volum for 2008 var på ca. 3,7 mill kr. for STFK Anslaget er veiledende og ikke bindende.

Parallelle rammeavtaler Avtale med 3 leverandører Forutsetning; tilstrekkelig antall egnede leverandører og tilbud Utvelgelse; de 3 beste ut fra det økonomisk mest fordelaktige tilbud i evalueringen Kjøp under kr – Den leverandør som ble vinner av anbudskonkurransen kontaktes først. Kan ikke denne leverandøren utføre oppdraget (dvs: levere til ønsket tidspunkt og med ønsket gjennomføringsevne osv), skal nummer 2 kontaktes, videre nr 3 dersom ikke nr 2 kan utføre oppdraget. Kjøp over kr – alle leverandørene skal forespørres, minikonkurranse, jfr FOA § 15-3

Kravspesifikasjon Kravspesifikasjonen (vedlegg 6) beskriver oppdraggivers minstekrav, samt en beskrivelse av omfang og kompetanse på de ulike konsulenttjenestegruppene. For at tilbudet skal bli vurdert må alle punkter i vedlegg 6 besvares og/eller kommenteres. Manglende besvarelse kan føre til avvisning av tilbudet.

Offentlighet (pkt 3.2) Tilbyder skal anmerke i tilbudet hva de mener er forretningshemmeligheter/taushetsbelagt. Ny offentlighetslov gjeldende fra

Kvalifikasjonskrav (pkt 4.1) Skatter og avgifter - gyldig attest for betalt mva og skatt HMS - skjema vedlegg 1a Organisatorisk og juridisk stilling - firmaattest Økonomisk og finansiell kapasitet - god soliditet, min. tilsvarende ratingkode A/AN fra D&B - siste årsberetning - siste årsregnskap m/noter og revisors kommentar - foretaksrapport fra D&B (kan hentes av oppdragsgiver)

Kvalifikasjonskrav (pkt 4.1) Tekniske og faglige kvalifikasjoner Oversikt over firmaets totale bemanning. Erfaring fra tilsvarende oppdrag - viktigste leveranser de siste 3 årene Andel uført av underleverandør Godt og velfungerende kvalitetssikringssystem - redegjørelse eller kopi av sertifikat dersom tilbyder er sertifisert Bevisst forhold til miljøpåvirkning - redegjørelse eller kopi av sertifikat dersom tilbyder har sertifisering.

Forbehold og avvik (pkt 5.4) Forbehold skal framgå av tilbudsbrevet Forbehold skal være presise og entydige Tilbyder skal beskrive hvilke konsekvenser forbeholdene får samt prissette konsekvensene Forbehold som ikke lar seg kostnadsberegne, kan føre til avvisning

Tildelingskriterier (pkt 7.2) Oppdragsgiver vil velge den leverandøren som har det økonomisk mest fordelaktige tilbudet Tildelingskriterier Pris – 65% Leveringssikkerhet– 35% Kriteriene vil bli vurdert etter en skala fra 1-10, hvor 10 er best Prisskjemaet skal være komplett utfylt

ILO-konvensjonene (vedlegg 2) Erklæring – skal underskrives og legges ved tilbudet Retten til å være organisert i en fagforening Retten til kollektive forhandlinger Forbud mot tvangsarbeid Forbud mot forskjellsbehandling i arbeid og belønning Fastsette en minimums aldersgrense for å forhindre barnearbeid Forbud mot de grusomste formene for barnearbeid

Standard avtalevilkår Følgende kapittel utgår for denne rammeavtalen: Kap 10, Retur av varer Kap 12, montering/installasjon Kap 17, Statistikk NB! Også kap. 7 om E-handel.

Konsulenttjenester - IKT Spørsmål ?