April brev for små og store blå: «Kom Mai du skjønne milde» Då er april allerede forbi. Me har i april hatt «Matematikk» som tema med telling og former.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Matematikk-natursti for trinn 1
Advertisements

Matematikklek i Solsletta barnehage
Gruppearbeid, Leseopplæring 25. og 26. oktober 5. – 10
Språk, Tekst og Kommunikasjon
Foreldresamarbeid Kan vi gjøre det enda bedre ?
Informasjon om undervisningsopplegg om «språk og læring»
Geometriske figurer… Beregnet på småskoletrinnet, 1. eller 2. klasse
Ny rammeplan for barnehagen
Månedsbrev Smørblomst
Månedsbrev fra Sjøsprøyt April 2011
Evaluering av november på Blå avdeling:
Månedsevaluering Januar 2012 Barna utfolder seg i snøen, er kreative og skaper. (Kunst, kultur og kreativitet) Gjennom dramatisering av Eventyr ute tar.
i:SEE ”MATTEBOKSEN” Plastkoffert med cuisenairestaver som vi bruker
Norsk - lytte, tale, lese, skrive - eventyr og fortellinger om dyr
FJØSHAUGEN BARNEHAGE UTSIKTEN
Else Havnevik Devold Oslo 13.oktober 2009
Kultur- og konstruksjonssti Om fag og praksis i barnehagelærarutdanning og barnehage BLU, 1. år, STM 2015.
Felles Blåbukk Da er den første måneden i 2015 ferdig alt. Vi har opplevd mye moro med barna deres, kong vinter kom på besøk, hvilket gjorde at vi fikk.
Matematikk 1. trinn Læreverk: Multi, Gyldendal forlag
Ny rammeplan for barnehagen Konsekvensar for matematikkfaget.
Kulturstien Om fag og praksis i førskulelærarutdanning og barnehage.
Månedsplan for Froskene Mai 2015
Soria Moria Slott Et norsk folkeeventyr. Halvor.
Vi jobber kontinuerlig med fokusbarn, trygghetssirkelen, ICDP og ved å gjøre observasjoner gjennom året – HVORFOR? For å kunne skape gode relasjoner.
Særlig fokus på vår avdeling Tilvenning og tilknytning – Trygghet, omsorg og nærhet Relasjoner – Mellom barn-voksne og barn-barn Lek, begynnende samspill/rollelek.
Hasle/Lørens Fotball 5-åringer Jeg og ballen! Hasle-Løren skal lage gode fotballspillere som tar selvstendige valg! Aktivitet: 1 trening ute i uka fra.
Velkommen til foreldremøte Litt om oss – maurtua og bikuben Personalsammensetning Maurtua: Kari, Renate, Siri, Tonje, Siv Hege og Siv Lena.
Maurtuå MÅNEDSRAPPORT FOR FEBRUAR MÅNEDSRAPPORT FOR FEBRUAR HVA HAR VI GJORT I FEBRUAR? Telefon Maurtuå : Mobil tlf: Telefon.
Oppgave:  Regn ut = ? Gå i gruppe på 3. Forklar hva du har gjort, hvordan du har tenkt, hvorfor blir det riktig? Har dere ulike strategier?
PROGRESJONSPLANER FOR DE ULIKE FAGOMRÅDENE TIØRINGEN BARNEHAGE SAMMEN OM EN GOD BARNDOM!
Pytten 0-3 år Pytten har 20 barn. De er delt i 3 grupper etter alder. Mus som er ettåringene, Katt som er de yngste 2 åringene og Hund som er de eldste.
Forteljing. Samlenemning Munnleg - skriftleg Sanne - oppdikta Korte - lange oppdikta = fiksjon.
Tiden som gikk: I april har vi vært mye ute og kjent på været. Vi har hatt dager hvor vårsolen har varmet godt, men også dager hvor vi har hatt typisk.
Gruffalo Tema for Dyrene i Gruffaloskogen - Dette blir fellesbilder som henges opp på alle avdelingene i 2014.
Oppstart oppstart. Hva er matematikk for små barn? Barn er opptatt av og nysgjerrige på det meste, også på matematikk. Størrelser, alder, former, tall.
Månedsbrev fra Kløverhumlene Her kommer litt om det vi har gjort på i februar og skal gjøre i mars.
Foreldremøte trinn. MATEMATIKK På skolenLeksebok.
Emnebeskrivelse Matematikk spiller en stor rolle i moderne samfunnsliv. Kunnskaper i matematikk er ofte avgjørende for yrkesvalg og senere karriere.
En helt i hjemlandet mitt Hun heter Pumpuang Duangchan, og hun er en sanger fra Thailand Hun vokste opp i ei lita bygd, og familien hennes hadde dårlig.
Tiden som gikk: I april har vi vært mye ute og kjent på været. Vi har hatt dager hvor vårsolen har varmet godt, men også dager hvor vi har hatt typisk.
Ordenselevar: Ronja og Rebekka Veke 22Vekeplan Veke 22 Vekeplan FagLæringsmål. Du skal læra: Norsk Rettskriving. Multimodale tekstar. (Bilete og tekst)
Oktobernytt Tiden flyr, og vi legger bak oss en måned med mange felles opplevelser og god lek. Sosial kompetanse er vårt hovedfokus i alt vi gjør, og vi.
Her kommer litt om det vi har gjort på i august, og hva vi skal gjøre i september.
Halvårsrapport for kløverhumlene Her kommer et sammendrag av det som vi har gjort her på kløverhumlene fra januar til juni.
Månedsplan for september Temaet for denne måneden: Meg selv Målet for denne perioden er å gi barna kjennskap kroppen 1 Gruppe 1: tema inne Gruppe 2 og.
LitteraturNøkkelordRim og reglerSanger De tre Bukkene Bruse Bukk/Geit Stor, mellomst, liten Troll Bro Gress Elv En, to, tre Gutten og bukken Bukkene Bruse.
Mainytt! Dinglebein Hva gjorde vi i April: Vistestølen barnehage
Mai på Pytten Da har vi alt kommet til mai- måned, og vi legger bak oss en tid med mye aktiviteter i barnehagen. Vi har feiret påske i barnehagen, med.
Juninytt HURRA!! Månedens jubilanter: Thomas blir 27 år 12.juni
Aprilnytt! Hva gjorde vi i Mars: Månedens Jubilanter:
Lag dere en rolig og stemningsfull adventstid!
Novembernytt Denne måneden skal vi måle nedbør!
Månedsbrev Småtroll Januar.
Månedsbrev Småtroll Desember.
Periodeplan for Sommerly barnehage Uke : 17
Januar på Pytten Da var desember over, og vi skriver Vil benytte anledningen til å ønske dere alle et godt nytt år. Håper alle hadde en flott juletid.
Oktober Uke/ frukt Mandag Tirsdag Onsdag Torsdag Fredag 40
Januarbrev Då var Januar over.
MARS I Mars starter vi opp med forberedelser til påske. Vi skal ha forming hver mandag og skal da lage påskepynt. Vi skal også snakke litt om hvorfor.
Frem.
Februarnytt! Dinglebein Så var vi kommet til februar måned.
Oktobernytt Nå er virkelig høsten her med alt av vær som det kan tilby! Barna får mange ulike erfaringer med været gjennom at vi går ut hver dag- uansett.
Månedens pedagogiske tips: Lag dere en god november!
Foreldremøte i Eikehauge Side. Foreldremøte i Eikehauge Side.
Vi sorterer etter farger
MARS I februar har vi startet opp med en time i gymsalen for 3 og 4 åringene. Dette er noe vi opplever at barna synes er veldig kjekt og vi ser at barna.
Samarbeider med Kløver fra uke 26.
Månedsbrev Småtroll November.
MÅNEDSBREV FOR TYRIHANS mai 2019
Månedsbrev Oktober Småtroll Husk Månedens mål Isak 26. Oktober
Utskrift av presentasjonen:

April brev for små og store blå: «Kom Mai du skjønne milde» Då er april allerede forbi. Me har i april hatt «Matematikk» som tema med telling og former og fargar. Store blå har byrja på prosjekt om eple som fortsetter i mai. Me har og hatt korkefest med avslutning av leseprosjektet vårt. Det vart ein kjekke dag…. I mai blir det Knutsen og Ludviksen med fokus på forestilling for foreldre 27.mai. Då har me forestilling ute på fotballbanen i 14 tida med kaffi og kaker inne/ute etterpå. Små blå skal ha sangen Hallo hallo, og store blå skal ha Kanskje kommer kongen. Meir kan me ikkje røpe før showet. Student Helene har hatt ulike opplegg for 2 åringane; oppdrag 1, 2 og 3. 1.oppdraget gjekk ut på barns leik med språk og matematikk. Her hadde studenten ei samling der ho viste ulike former (trekant, firkant, sirkel og stjerne) til barna. Desse ulike formene hadde ulike farger. Bakpå desse formene stod det ulike sangar som me sang. Oppdrag 2 gjekk ut på fortelling og samtale med barn. Studenten fortalde eit kjent eventyr (bukkene bruse) for barna. Her var det fokus på matematikk; studenten stoppa opp underveis i eventyret for å telle bukkene, kven av bukkene var minst/størst?, rekkefølgen til bukkene over brua, var det eit stort eller lite troll? Trollet bur under brua. Dette hadde ho ein samtale med barna om. Oppdrag 3 gjekk ut på barns konstruksjon, fabulering og rolleleik. Her tok studenten med seg 3 2 åringar inn på eit rom. Studenten hadde lagt til rette for ein rolleleik inne på dette rommet. Her skulle studenten obsevere kva barna snakka om mens dei leika. Studenten skulle og observera kva for matematiske ord og uttrykk barna brukte under leiken. Utanom dette, har studenten hatt 2 leiardagar. 2 åringane har og hatt aktivitet med klipping og liming. Det er ein aktivitet som dei liker, og dette vil me gjera meir av.

Fargelegge eplet…. Her smaker me på eplet… Telling, rekkefølge, minst/størst. Trollet under brua. Er trollet stort/lite? Me såg på eplet, kva farge hadde eplet? Me kjente på eplet, er eplet hardt eller mjukt? Kva form har eplet? Så smakte me på eplet. STORE BLÅ