Historie 1982 Starter i kjelleren 1985 Sæbø Sykkelshop. 1988 DBS Sykkelshop Sandnes/Racing Depot. 1992 Hillevåg 1995 Ny butikk i Oslo, Storo. 1998.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Velkommen til Forever 1. Velkommen til Forever Living Products forretningspresentasjon (Taleren presenterer seg)
Advertisements

Hei! Mange stiller oss spørsmål om hvordan man fyller ut avtalen mellom ny eier, TC og overdragelse fra gammel eier ved salg av plass. Her kommer oppskriften.
Nasjonal dugnadskampanje 2012 – En veskeholder som gleder.
Du har $ 350,- Hva skal du bruke dem på? Dine valg er i dette tilfellet: Bank til 2 % rente Aksjer til 25 % rente Eller på Banners Broker.
SALG AV EL-FORRETNINGEN Statoil selger El-forretningen til LOS AS (Agder Energi) Classification:Status:
Salg av toalettpapir og tørkeruller
Molde Trondheim Fredrikstad Ålesund Bodø Namsos Tromsø Dokka Oslo
Sommervikar i Blend.
Velkommen til Forever 1. Velkommen til Forever Living Products forretningspresentasjon (Taleren presenterer seg)
Advokatforsikring som ny fordel for medlemmer av Industri Energi Først ute igjen!
Velkommen til Butikkråd. Bakgrunn •Bakgrunnen for at Coop har valgt å opprette Butikkråd er for å bidra til å øke butikkens lokale konkurransekraft og.
BEDRIFTSANALYSEN DELES I EN INTERN OG EN EKSTERN DEL
OFFENTLIG BREDBÅND I MIDTRE VESTFOLD ET SAMARBEIDSPROSJEKT Tema: ORGANISERING.
SMS * MLM * FORRETNING SMSKLUBBEN Viktig før vi går i gang med presentasjonen. Bruk kun denne koden når du skal melde deg inn Skriv mld mxm send.
Velkommen til Biblioteksentralen AL og Bibliotekenes Hus Besøk fra bibliotekarutdanningen ved Høgskolen i Oslo, fredag 1.april 2005.
Folketrygdfondet Finanskomiteen 6. mars Program  Folketrygdfondets rolle og mandat  Aksjer og eierskap  Renter og obligasjonsmarkedet  Utfordringer.
Intelle Service Kontrakt
Styresammensetning.
Tilskuddsordning for støtte til innovative anskaffelser av miljøteknologi i Framtidens byer for 2013.
God virksomhetsstyring av universitet og høyskoler Styrearbeid i U&H sektoren sett ”utenfra” Siri Hatlen, styremedlem NTNU 14. november 2007.
Eksternfinansiert virksomhet F Avd. dir. Arne Lunde, Kunnskapsdepartementet.
Gruppeundervisning / Innleveringer Obligatoriske innleveringer: –Leveres til gruppeleder. Innlevering 1: Uke 10 ( ) –Markedsanalyse.
Seminar om rundskriv F Forvaltning av statlig eierskap
Strategiske Valg Intern Analyse Ekstern analyse VALG AV HOVEDSTRATEGI
Anvendelse av verktøyene
3 Jeg og mitt.
JobbIntros strategi i forhold til NAV ASVLs landsmøte i Tromsø 2009.
VI ØNSKER TOLLPOST FUTURUM VELKOMMEN TIL NORENGROS K.J. BRUSDAL AS
Selbu-seminaret 2011 Hva innebærer det for bedrifter å ”basere sin virksomhet på” kunnskap og kompetanse i relasjon til NTNU Øyvind Mork Adm. dir. Asplan.
Uni Micro AS Uni Micro AS Etablert i 1986 Hovedkontor i Modalen kommune Avdelingskontor i Haugesund, Bergen og Oslo Over 50 ansatte.
Mer effektiv og lønnsom med Mamut Business Software
Sortimentutvidelse Arbeidskrav 3 HIOA Av Anne-Sophie, Kristine og Birthe ØKO.
Leverandørnett Ormen Lange
Samarbeid mellom skole og hjem
Lokale foreldreutvalg for barnehager
Seminar om styrearbeid « Erfaringer fra styrearbeid, ulikheter Sverige - Norge, kvinnekvotering i Norge » 1.
Oppgave- og rolledeling mellom instituttleder og kontorsjef Sett i en instituttleders perspektiv (Jarl Giske, BIO)
Startet 1 mai 2008 Norge i et nøtteskall rundtur med valgfrie aktiviteter Kjøper aktiviteter hos lokale leverandører.
Vis hvordan dere har tenkt. Dette er viktigere enn selve faktaene… Forside.
SKADE/LAKK KONFERANSEN 12 MARS 2015
"Verdier fra havet - Norges framtid"
Skolefrokost En del av helheten der hovedmålsetning er trygghet, trivsel og sosial omsorg for alle på skolen Hovedsatsingsområder: – –God fysisk og psykisk.
Gruppeundervisning / Innleveringer Obligatoriske innleveringer: –Leveres til gruppeleder. Innlevering 1: Uke 10 ( ) –Markedsanalyse.
Trondheimsmodellen – kommentarer fra
Frittstående kurs Vi gjennomfører årsmøtet Robert Olsvik.
M&L2 Kap. 8 Distribusjonsstrategier Oslo, januar 2010.
Kapittel 4: Del 2 Formelle krav til etableringen Entreprenørskap og bedriftsutvikling 1. Lærer: Roar Bjerkeli.
Økonomistyring i Skeid 1.Mars Allianseidrettslaget er økonomisk ansvarlig for hele klubben Skeid er et allianseidrettslag som er organisert med.
Økonomiske systemer En markedsøkonomi er en økonomi der bedriftene bestemmer hva de vil produsere, produksjonen selges til forbrukerne, og forbrukerne.
Konsekvenser av FIFAs forbud mot Tredjeparts eierskap i enkeltspillere Oslo, 16. februar 2016.
(0) Sammen redder vi liv.
Stjørdal Næringsforum Finansiering av næringsforeninger Dina Elverum Aune.
Kai Martin Bjerke, Markedssjef mobil: epost:
Ufullkommen konkurranse I kapittel 5 ser vi på markedsformer som ligger mellom fullkommen konkurranse og monopol. Det betyr at vi nærmer oss virkeligheten..
Internasjonal handel og komparative fortrinn De varene og tjenestene vi kjøper fra andre land, kalles import. Eksporten er de varene og tjenestene vi.
Refleksjoner om styrearbeid Styreakademiet 29/ Jannik Lindbæk.
M&L2 Kap. 4 - ver.1 Markeds- undersøkelser Oslo, sept 2010.
Vi holder løftet Vi Holder løftet Om Ressurser og samspill i en familiebedrift ved Tønnes Helge Kverneland Daglig leder TKS.
Foreldre og skole - Forventninger -. Mål for skole/ hjem samarbeid Samarbeid skole/hjem skal bidra til størst mulig læringsutbytte for alle våre elever.
Selge en idé eller et produkt. Målsetting Oppgi ønsket målsetting Bruk flere punkt om nødvendig.
Foto: Scanpix P for plass. Foto: Scanpix I markedsføringsfaget er plass det samme som distribusjon. Distribusjon omfatter beslutninger om hvilket strøk.
Velkommen til FAU Sammen skal vi: Jobbe for et godt skolemiljø Ta initiativ til sosiale aktiviteter for elevene Informere og høre alle foreldre om aktuelle.
Kapittel 4: Effekter av merkeverdi for bedriftene
Velkommen til strategimøte
Nye retningslinjer internfakturering
Verdiskapning, produktattributter og målkostnader
Faktum Virksomhet AS er et selskap som selger nettbasert tjenester og har virksomhet i en rekke EØS land. Styret i Virksomhet AS har fått melding om at.
Kvalitetskontroll av sykler
Fordeler som helårlisensløser
Utskrift av presentasjonen:

Historie 1982 Starter i kjelleren 1985 Sæbø Sykkelshop DBS Sykkelshop Sandnes/Racing Depot Hillevåg 1995 Ny butikk i Oslo, Storo Sandefjord Ny butikk i Oslo,Majorstua

Spesialbutikk for sykler 5 butikker – sandnes,Stavanger, 2 i Oslo og Sandefjord Grossistavd. for Racingsykler & utstyr 70 ansatte utgjør 35 årsverk Spinn Sykkelshop

Omsetningsutvikling

UTVIKLING AV KONSEPT Over 30 butikker lokalt solgte DBS sykler Finne et konkurranse fortrinn Valgte å satse på fordeler/service omkring service No 1 sykkel & service

ANSATTE SOM RESSURS Undersøkelse hva kundene mente var viktigst Samlet alle ansatte Hva er den største utfordring Hva bør/kan vi tilby kundene. = Ny standar for service.

SPINN FORDELER Prøvekjør sykkelen før kjøp 10 dagers bytte-garanti, pengene tilbake Stort dele- og utstyrslager. Egne service-verksted i alle butikkene Gratis lånesykler under service/reparasjon Gratis ”oppgradert” 10 punkts service innen 3 mnd. Raske reparasjoner.

Racing Depot Engro salg av racing sykler & utstyr Forhandlere over hele landet Støtter sykkelsporten

Sykkel markede selges ca sykler i Norge 2,6 mill. nordmenn over 15 år eier en sykkel

Forhold til hovedleverandør Nært samarbeid Positiv utvikling i sammen Jobbet i fellesskap mot markedet

Produkt utvalg Hovedvekt på DBS/Bianchi Eget sykkelmerke Velotech Egne merker på Racing Depot, engro Personlig sykkelutstyr

Økonomi Sunn økonomi Revisor - god medspiller ikke en motstander

Valgte å beholde styre i 1990 Hadde begrenset erfaring med styre Viste at de trengte en del skriftlig informasjon Vi mente vi kunne en del om produkt Stor iver - mye energi

DAGENS STYRE I SPINN SYKKELSHOP Styreformann Øivin Robberstad Styre medlem Torgeir Ravndal Styre medlem Leif Ramsnes Eier Erik Johan Sæbø Eier Frode Sæbø

Hva kan styret bidra med Styret fatter alle vesentlige beslutninger og foretar alle strategiske valg Sperringspartner mot adm fram mot en god beslutning Sentrale diskusjonspartner ved inngåelse av alle større avtaler Bidra med nye vinklinger og nyttig erfaring fra annen virksomhet

Hvordan sette sammen styret Avklare egen kunnskap Styremedlemmer med andre egenskaper annen kompetanse Styremedlemmer med ulik kompetanse Styremedlemmer som har tid og interesse Viktig og skape et kollegium Ikke ”kompis-styret”

Hva forventes av styret Engasjement og interesse, styremedlemmer må holde seg oppdatert Tilgjengelighet At de kan selskapet og virksomheten At de kan bidra med faglig kompetanse At de er uredde, tør komme med kritikk når de mener dette er berettiget

Møtefrekvens møter i året ca timer 1 styresamling (1 dag pr. år) Ellers tett dialog ved viktige beslutninger

Hvilke krav stiller grunderstyret til eierne Lag en styreorden som regulerer forholdet mellom styret og adm. Beslutninger som hører hjemme i styret, fattes i styre Beslutninger må følges lojalt Styret må jevnlig (eks.pr.mnd.) motta info om selskapets utvikling som en del av sitt beslutningsgrunnlag Det må lages god skriftlig info i forkant av viktige beslutninger ofte også god prosess for adm

Oppsumering Et godt styret bidrar til å heve kvaliteten på beslutninger og selskapet God sperringspartner og støttespiller når du trenger det mest Men du må gi noe for å få gode bidrag tilbake