Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Maxits murhuskampanje Frank Haugen Markedsdirektør Prosjektsalg maxit a.s.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Maxits murhuskampanje Frank Haugen Markedsdirektør Prosjektsalg maxit a.s."— Utskrift av presentasjonen:

1 maxits murhuskampanje Frank Haugen Markedsdirektør Prosjektsalg maxit a.s

2 Maxit as  Maxit as heleid datterselskap av Heidelberg cement.  Ansatte ca 300 årsverk.  Omsetning 2006, 1 milliard.  Sertifiserte innenfor NS EN ISO 9001 og  Vi produserer produkter, men selger løsninger og konsepter.  Største konkurrent er tradisjonelle løsninger innenfor tre, stål og plateløsninger.  Maxit as strategi, påvirke sluttbruker og premissettere til å velge våre løsninger.  Preaksepterte løsninger.  3 dje parts godkjenninger av konseptene.

3 LWA (løs leca) Blokk, byggeplank, pipe Mørtel Lager TOVIK STJØRDAL VESTNES KRISTIANSAND LILLESTRØM RÆLINGEN SKI FRANZEFOSS BORGE TROMSØ BODØ BERGEN SANDNES ARENDAL PORSGRUNN TØNSBERG DRAMMEN TRONDHEIM

4 maxit konsepter System Alle kritiske system komponenter er solgt av maxit. Noen produsert selv andre omsatt Funksjonsansvar/ opplæring. Prod. 1Prod. 2 Prod. 4 Veiledning/Rådgivning Sertifiserte maxit entreprenører Spesifikasjoner/Tester/Dokumentasjon Maskineri/Logistikk KONSEPT KONSEPT: Serpotherm Serpomin Spesielle kvalitetskontroll system/program. Signerte dokumenter presentert til hovedentreprenør, byggherre, eier Maxit Fiberpuss Isolasjonsplater Min ull plater

5 Fokusområder for Marked prosjektsalg Økt produktivitet Bedre ledelse og ansvarliggjøring i alle ledd Bedre kundekompetanse Måleverktøy Standardisering basert på beste praksis Produkt/Prosess/ Industrialisering Planlegging Bevisstgjøring Mangfold Læring Innovasjon og endringskompetanse Livsløpsfokus Boligdokumentasjon Drifts- og vedlikeholds- kostnader Opplæring/informasjon Byggfeil redusert med 50% Produktivitet økt med 10%, IFC kreves av flergangsbyggherrer Konflikter/tvister redusert med 30% Kvinnelige ledere økt med 30% Antall klager på nye boliger til forbrukerrådet redusert med 25% Spørreundersøkelser Drivere Målindikatorer

6 Tegninger på  Oppdaterte maxit tegninger  Målet er å dekke maxits viktigste og vanligste løsninger!  Noe oppdatering gjenstår!  Produktsjef følger opp sammen med Morten & Co

7 NS3420 på  Ferdig beskrevne løsninger etter oppdatert Norsk Standard 3420  Målet er å dekke våre viktigste og vanligste løsninger!  Noe oppdatering gjenstår før de siste løsningene ligger på nett!

8 Eksempel: Leca brannvegger

9 Teknisk avd: Prosjekthjelp på enebolig Oslo? Oslo 2. mai ’06 Murer: Ukjent Produkt: BMC Prosjekthjelp: Neppe utført

10 Teknisk avd: Prosjekthjelp på Enebolig Bygdøy

11 Teknisk avd. Prosjekthjelp på Engersand Havn

12 Prosjektleveranser generelt Hva kan maxit levere til slike prosjekter?  Løsleca i grunnen, gulv på grunn, tilbakefylling  Leca blokker i kjellere/boder/brannvegger/u-etg. K-blokk i heis. Lydvegger. Leca i fasader.  maxit floor gulvavretting med lydløsninger, design gulv og vannbåren varme/Comfort floor  Lim&fug – særlig Deitermann Multiboard!  maxit fasadesystemer – med unntak av luftet løsning  Leca piper til toppleilighetene der hvor de har peis  Leca byggeplank til ≤ 4 etg prosjekter og rehab! Vi leverer til entreprenøren eller håndverkerfirma.

13 Murhuskampanjen 2006  TV-reklame  Web-annonsering  Kataloger  Webside  Oppfølging

14 Årelang erfaring med murhus  Flaskehalsen: Mangel på tilbud og utførende –Knapt tilstede på ”ferdighusmarkedet” –Ingen som kan bygge dem

15 Hjelp! Murhus ønskes!

16 reklamefilm

17 ”Hei, jeg så reklamefilmen deres for murhus. Den var fin. Jeg vil ha et sånt hus, jeg…”

18 Reklame, oppfølging, kundehåndtering og salg Kan gjentasMer effektiv håndtering med Vega Automatisering Ressursbruk Outsourcing Profesjonalisering Synliggjøring Forbedringspotensiale KatalogbestillingerOppfølging -tlf -mail -møter Konkret prosjektoppfølging/ salg Reklame skaper oppmerksomhet

19 Noen poenger fra markedsundersøkelse vår 2005  Dersom du skulle bygge enebolig i dag, hva slags materiale ville du foretrukket å benytte over grunnmuren?  STØRRE INTERESSE FOR MUR ENN FOR TRE Mur 3,72 *) – Tre 3,35 *) *) 1= i svært liten grad, 5= i svært stor grad

20 Trehus og murhus har signifikante forskjeller Skille seg ut

21 Murhuskundens profil UtdannelseHøyLav GeografiByLand InntektHøyLav AlderUngGammel Internasjonal innstillingHøyLav = den innovative konsumentens profil Først med det siste

22 Innovativt konsum  Nesten alle produktnyheter starter i en slik gruppe, og sprer seg til resten av befolkningen –Mobiltelefoner –Storbyferie –Hjemme-PC –Flatskjerm-TV –Caffe latte  De første som kjøper murhus, og utfordrer ”vanlige folks” smak med annerledes materialvalg og annerledes arkitektur  Men folk flest kommer etter. Det er slik et samfunn tar til seg nyheter innen forbruk.

23 Assosiasjoner murhus Vedlikeholdsvennlig Brannsikkerhet Lyd- og varmeisolasjon Dyrere enn trehus Økonomisk på sikt UtenlandskeStore, flotte, eksklusive Estetiske kvaliteter I tiden Individualisme Murhus har unike emosjonelle egenskaper

24 Revidert reklamefilm 45 sekunder

25 Nye murhus fra våre samarbeidspartnere  Nyheter alltid positivt  ”Unnskyldning” for ny henvendelse til respondenter  5 hus fra Murgaardhus  5 hus fra Håndverksmur

26 Webannonsering  NR1 Samkjøringen –44 lokale nettaviser – unike brukere  Mediasite Nett –22 nettaviser – unike brukere  Dagbladet.no og DB Magasinet –Ledende webside, nedslagsfelt hele landet  Forbruker.no –Aftenpostens forbrukersatsning –Skreddersydd innhold for bl.a. bolig  Dinside.no –Landets mest profilerte forbrukernettsted –Samarbeid med TV2.  Til vurdering: –Byggrelaterte sider/ portaler –Google sponset link

27

28 Internett - vårt aller viktigste medium:  besøkende på maxit.no i 2005  besøkende på leca.no i 2005

29 Web-respons leca.no katalog- bestillinger i 2005

30 Reviderte websider

31 Kampanjerespons etter 81 dager 2006  Katalogbestillinger  Nettbesøk  Katalogbestillinger  Nettbesøk  Katalogbestillinger  – 22%  personer  Nettbesøk  + 31%  personer

32 Utsendelse  10 nye typehus i Leca  21 Typehus i Leca  Brev – tre varianter  Konvolutt  Pakkes og utsendes som i 2005

33 Oppfølging  Segmentere kundepotensialene før distriktssjefene følger opp  Kun ”hete” kunder skal ha personlig oppfølging  Øvrige kunder skal identifiseres mht seriøsitet, byggetid etc og holdes ”varme”

34 Million Handshakes – et nytt oppfølgingssystem  Databasert oppfølgings- og kundebehandlingsprogram –Kampanjehåndtering –Segmentering –Kundedialog  Hånd i hånd med Vega, salgsapparatets kundeoppfølgingsprogram

35  Segmentering av kunder  Identifisere kundens seriøsitet, potensiale, byggetid etc.  Hete kunder overføres til Vega for videre bearbeiding/ personlig salg  Responsprogram for å holde fremtidige kunder ”varme”  Jevnlige analyser for å identifisere endring i kjøpssannsynlighet (fra lunken til het)  Håndteres av HK/ Support  Kun brennhete kunder  1-til-1 dialog salgsapparat – kunde  Konkrete prosjekter (prosjektmodul)  Håndteres av salgsapparatet

36 Starten på en kundedialog 2  Hete kunder: –Byggeplaner –Har tomt eller –Er tomtesøkende 19,3% er hete

37 Dialog 2

38 X = hete kunder

39

40

41

42

43

44  Kun for hete kunder

45 Statistikker og markedsanalyse  Responsdata  Antall respondenter  etc

46  Alle hete kunder kommer opp i oppgavelinjen i Vega til den kundeansvarlige  Der blir den til kunden er blitt fulgt opp  Svarskjemaet fra foregående slide ligger på kunden

47 Påstander om murhus. Hvor enig er du? + Vedlikehold + Brann + Design

48 Hvor viktig er følgende forhold for deg ved valg av hustype? Vedlikehold Brann Helse Sopp,mugg,råte El-utgifter

49 Informasjon på personnivå om hete kunder

50 Utgangspunkt for skreddersydd dialog  De ikke-hete skal følges opp over tid til de blir hete  Markedsundersøkelsen er et glimrende utgangspunkt, fordi vi vet hva de er opptatt av  Hvis de er opptatt av vedlikehold, kan vi underbygge dette argumentet  Hvis de er interessert i moderne arkitektur, kan vi sende dem moderne referanseprosjekter  Er kostnader viktigst, kan vi argumentere for livsløpskostnader  Etc. KampanjeByggingBeslutning Tid

51 Oppsummering TV-reklame Webannonsering Effektiv håndtering med Vega Million Handshakes og Vega Effektiv ressursbruk Profesjonalisering Synliggjøring KatalogbestillingerOppfølging -tlf -mail -møter Konkret prosjektoppfølging/ salg Reklame skaper oppmerksomhet

52 Hvem skal sette opp husene?


Laste ned ppt "Maxits murhuskampanje Frank Haugen Markedsdirektør Prosjektsalg maxit a.s."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google