Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Enkeltemnesiden Omlegging og resultater Hege Svanes, april 2015.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Enkeltemnesiden Omlegging og resultater Hege Svanes, april 2015."— Utskrift av presentasjonen:

1 Enkeltemnesiden Omlegging og resultater Hege Svanes, april 2015

2 To måleperioder Desember 2013 - januar 2014 (2 mnd) Desember 2014 - januar 2015 (2 mnd) Omlegging av nettsiden: 7. jan. 2015

3 Del 1: Utgangspunktet vårt

4

5

6 ?? ? ?? ? ? ? ?? ? ? ? ? ?? ? ?? ? ? ?? ?? ? ? ? ??

7 ….trommevirvel………

8 Del 2: Finner de det de skal? Er brukerne fornøyd?

9 Fant du ikke….? 2014: 126 fant ikke 2015: 104 fant ikke 17 % nedgang

10 Selve enkeltemnedagen... - i år og i fjor

11 2014 – Fant ikke

12 2015 14 stk «fant ikke» på selve enkeltemnedagen 16. januar

13 Selve enkeltemne - LISTA 2014 –9. jan: 3481 –10. jan: 3984 2015 –15. jan: 4743 –16. jan: 4330 Masse besøk!!

14 Hvor mange besøkte siden? Så mange «fant ikke»…

15 Får de til å søke..? 6000 undervisnings- meldinger ble opprettet fredag 16. januar 2015 Tallene er veldige like tallene fra august 2014 og hakket bedre enn tallene fra våren 2014, dvs det gikk fortere unna nå enn for ett år siden.

16 Fikk de det til fordi de fikk MASSE hjelp fra Knutepunktet? Telefonen var stengt mellom kl. 9 og 10 De betjente 131 epost, mot 50 i fjor på enkeltemnedagen i januar (123 telefoner, mot 200 året før) Epost-henvendelsene bar preg av at brukerne hadde lest på nettsidene. Spørsmålene var mindre preget av panikk og «Hjelp meg vær så snill!!» og mer av «Jeg har gjort sånn og sånn og likevel blir det feil. Hvorfor?». (Sitat fra Knutepunktet-medarbeider, januar 2015)

17 Del 3: Hvordan finner de fram? (Både i tiden før og på SELVE enkeltemnedagen)

18 Før lista legges ut….

19

20 Dette internettet har kommet for å bli…

21 NB! Mobiltrafikk tallene øker fra 2014 til 2015. Både på selve listen over enkeltemner og på siden som handler om hvordan bli enkeltemnestudent Over 20% av trafikken er fra ipad/iphone/android Over 10% trafikk fra iphone alene inn til selve listen i 2015. Høyere prosent mobilbruk enn for uio.no totalt sett.

22 Fra enkeltemnelisten… 2014 1.Exit (9 %) 2.UiO-forsiden (7%) 3.Opptaks-siden for enkeltemner (2%) 4.Veiledning for enkeltemne- studenter i Studentweb (1,7%) 5.Videre til ulike emner 2015 1.Exit (12%) 2.UiO-forsiden (7%) 3.Opptaks-siden for enkeltemner (2,5 %) 4.UTVIT1100 5.Veiledning for enkeltemne- studenter i Studentweb 6.Til andre ulike emner

23

24 Del 4: På den positive siden…

25 Fant du det du lette etter? Enkeltemnedagen i januar 2014: 1 «Fant du det du lette etter» Enkeltemne-dagen januar 2015: 20 «Fant du det du lette etter»

26 Mer positivt… Desember- januar 2014: 64 «Fant du det du lette etter» Desember - januar 2015: 147 «Fant du det du lette etter»

27

28 Om enkeltemne

29 Enda litt mer positivt: - tall fra Knutepunktet: 2013 / 2014: 1262 2014 / 2015: 1124 11 % nedgang!

30 Hvor mange besøkte siden? Så mange «fant ikke»…

31 Oppsummert – Funket omleggingen?: Nedgang i antall «Fant ikke». Halvering av antallet negative kommentarer. Stor oppgang i antall «Fant». Nedgang i antall spørsmål om enkeltemne hos Knutepunktet. - Får studentene det til? 6000 eksamensmeldinger og 2667 nye enkeltemnestudenter våren 2015.

32 «Jallafag fra Restetorget» "Tar fag for billig trening" (Artikkel i Universitas fra 2011)

33 Spørsmål?

34 Fordi tall er gøy… I 2014: 18 278 klikk på listen på enkeltemnedagen I 2015: 11 242 klikk I 2014: 2641 studenter opprettet tilsammen 6073 undervisningsmeldinger 2015: 2667 studenter opprettet tilsammen 5987 undervisningsmeldinger

35 Trafikk TIL selve listen på enkeltemnedagen 10. januar, 2014: Forsiden UiO (15%) Enkeltemnesiden med opptaksinfo (9%) Direkte (4,5 %) Underside om opptak for kultur, språk og samfunn Studier-forsiden Emne-forsiden Fra diverse emner 16. januar, 2015: Forsiden UiO (18%) Enkeltemnesiden under opptak (8%) Direkte (7,5%) Studier-forsiden Emne-forsiden Fra diverse emner

36 Vil du bli enkeltemnestudent – veier ut 2014 Kultur, språk og samfunnssiden (underside) 30 % Selve lista – 20% Exit - 10% Realfag og informatikk 7% UiO – forside 5% Studier-forside 5% 2015 Exit 17% Selve lista 15% Kultur, språk og samfunnssiden (underside) 11% Emner-forsiden UiO-forsiden 6 % Studier forsiden 5%

37

38

39

40


Laste ned ppt "Enkeltemnesiden Omlegging og resultater Hege Svanes, april 2015."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google