Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

KLIKK FRILUFT Brukerundersøkelse gjennomført av Innsikt v/ Marta Holstein-Beck Januar 2009.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "KLIKK FRILUFT Brukerundersøkelse gjennomført av Innsikt v/ Marta Holstein-Beck Januar 2009."— Utskrift av presentasjonen:

1 KLIKK FRILUFT Brukerundersøkelse gjennomført av Innsikt v/ Marta Holstein-Beck Januar 2009

2 Om undersøkelsen Undersøkelsen ble gjennomført på web – lagt ut som sak og annonse på klikk.no/friluft Undersøkelsen lå ute i perioden 8. desember 08 - 20. januar 09 150 respondenter fullførte undersøkelsen Tre personer ble trukket ut som vinnere av et års abonnement på hhv. Jakt, Alt om Fiske og Villmarksliv

3 Innhold Sammendrag Demografi Bruksmønster Generelt inntrykk av Klikk Friluft Klikk Friluft vs. konkurrenter –Innhold –Nytteverdi –Oversiktlighet Interesse (ekstraspørsmål)

4 Sammendrag - Demografi De fleste brukerne på Klikk Friluft er menn i alderen 25-39 år Brukerne har noe høyere utdannelse enn landsgjennomsnittet De fleste (68%) er gift eller samboer 61% har barn, og mange av barna er voksne Brukerne har høy inntekt, høyere enn befolkningen generelt. Brukerne er spredt jevnt over hele landet, men er overrepresentert i Nord-Norge og på Vestlandet og underrepresentert i Oslo/Akershus

5 Sammendrag – Bruksmønster De fleste har hørt om Klikk Friluft via søkemotor og linker/henvisninger fra andre nettsteder 60 % besøker Klikk Friluft ukentlig Andre temaområder av interesse er trening, mat og reise 69% har besøkt andre vertikaler Alle vertikaler har vært besøkt av brukerne til Klikk Friluft, men Klikk Reise og Klikk Mat er de vertikalene brukerne har besøkt mest 62% har nytte av at Klikk har samlet flere temaområder under ett nettsted 79% kunne tenke seg å motta nyhetsbrev

6 Sammendrag – Inntrykk 81% er godt fornøyd med Klikk Friluft totalt sett. (26% er svært godt fornøyd) De fleste opplever Klikk Friluft positivt, dvs. de fleste er enige i alle utsagn om Klikk Friluft. Det de fleste er enig i er at Klikk Friluft… –er troverdig –gir gode tips og ideer –er nyttig –har godt redaksjonelt innhold

7 Sammendrag – Konkurrenter Brukerne ble spurt om å vurdere Klikk Friluft i forhold til sine konkurrenter når det gjelder innhold, nytteverdi og oversiktlighet. Generelt kan vi si at de opplever Klikk Friluft som like bra eller bedre på alle områdene: –Nettavisen.no/friluftsliv, helenorge.no og friflyt.no oppleves som dårligere –Turistforeningen.no og jeger.no oppleves som like gode Mange svarer ”vet ikke” på disse spørsmålene

8 Innhold Sammendrag Demografi Bruksmønster Generelt inntrykk av Klikk Friluft Klikk Friluft vs. Konkurrenter –Innhold –Nytteverdi –Oversiktlighet Interesse

9 73 % menn Base: 146

10 Mange (41%) av brukerne er i alderen 25-39 år Base: 145 Befolkningstallene er hentet fra Synovate Norsk Medieindeks/Målgruppeindeks 2008.1

11 Brukerne på Klikk Friluft har i større grad høyere utdannelse enn befolkningen generelt Base: 150 Befolkningstallene er hentet fra Synovate Norsk Medieindeks/Målgruppeindeks 2008.1

12 68 % er gift eller samboer Base: 149 Befolkningstallene er hentet fra Synovate Norsk Medieindeks/Målgruppeindeks 2008.1

13 61 % har barn Base: 150

14 Mange har voksne barn Base: 5-39

15 Brukerne har høyere husstandsinntekt enn befolkningen generelt Base: 139 Befolkningstallene er hentet fra Synovate Norsk Medieindeks/Målgruppeindeks 2008.1

16 Brukerne er underrepresentert i Oslo/Akershus og overrepresentert i Nord Norge og på Vestlandet Base: 141 Befolkningstallene er hentet fra Synovate Norsk Medieindeks/Målgruppeindeks 2008.1

17 Innhold Sammendrag Demografi Bruksmønster Generelt inntrykk av Klikk Friluft Klikk Friluft vs. Konkurrenter –Innhold –Nytteverdi –Oversiktlighet Interesse

18 De fleste har hørt om Klikk Friluft via søkemotor og linker/henvisninger fra andre nettsteder Base: 8 - 73

19 60 % er inne på Klikk Friluft ukentlig Base: 150

20 Andre temaområder av interesse er trening, mat og reise Base: 10-77

21 69 % har besøkt andre vertikaler Base: 150

22 Brukerne besøker også i stor grad Klikk Reise og Klikk Mat Base: 18-54

23 62 % har nytte av at Klikk har samlet flere temaområder under ett nettsted Base: 149

24 79 % kunne tenke seg å motta nyhetsbrev Base: 150

25 Innhold Sammendrag Demografi Bruksmønster Generelt inntrykk av Klikk Friluft Klikk Friluft vs. Konkurrenter –Innhold –Nytteverdi –Oversiktlighet Interesse

26 81 % er godt fornøyd med Klikk Friluft totalt sett (26 % er svært fornøyd) Base: 150

27 Brukerne er generelt svært godt fornøyd med Klikk Friluft Base: 145 - 150

28 Innhold Sammendrag Demografi Bruksmønster Generelt inntrykk av Klikk Friluft Klikk Friluft vs. konkurrenter –Innhold –Nytteverdi –Oversiktlighet Interesse

29 Innholdet i Klikk Friluft oppleves som bedre eller like bra som konkurrentenes, men mange vet ikke Base: 148-150

30 Klikk Friluft oppleves som mer eller like nyttig som konkurrentene, men mange vet ikke Base: 145 - 148

31 Klikk Friluft oppleves like oversiktlig som sine konkurrenter, men mange vet ikke Base: 146 - 150

32 Innhold Sammendrag Demografi Bruksmønster Generelt inntrykk av Klikk Friluft Klikk Friluft vs. konkurrenter –Innhold –Nytteverdi –Oversiktlighet Interesse

33 Fotturer i fjell, skog og mark er den mest populære fritidsaktiviteten Base: 28 - 116


Laste ned ppt "KLIKK FRILUFT Brukerundersøkelse gjennomført av Innsikt v/ Marta Holstein-Beck Januar 2009."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google