Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Brukerundersøkelse Klikk Helse (antall respondenter: 439) Gjennomført i perioden 17. septmeber til 29. oktober 2008 Av Innsikt v/ Marta Holstein-Beck.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Brukerundersøkelse Klikk Helse (antall respondenter: 439) Gjennomført i perioden 17. septmeber til 29. oktober 2008 Av Innsikt v/ Marta Holstein-Beck."— Utskrift av presentasjonen:

1 Brukerundersøkelse Klikk Helse (antall respondenter: 439) Gjennomført i perioden 17. septmeber til 29. oktober 2008 Av Innsikt v/ Marta Holstein-Beck

2 Om brukerne

3 De fleste brukerne er kvinner Sp. 19: Kjønn? Base: 436 Befolkningstallene er hentet fra Synovate Norsk medieindeks/målgruppeindeks

4 Mange unge brukere (83% er under 39 år) Sp. 20: Hva er din alder? Base: 407 Befolkningstallene er hentet fra Synovate Norsk medieindeks/målgruppeindeks

5 Overrepresentert i Oslo/Akershus Sp. 26: Hvor bor du? Base: 304 Befolkningstallene er hentet fra Synovate Norsk medieindeks/målgruppeindeks

6 Mange har høyere utdannelse eller er under utdannelse Sp. 24: Hva er din høyeste fullførte utdannelse? Base: 438 Befolkningstallene er hentet fra Synovate Norsk medieindeks/målgruppeindeks

7 Over halvparten er i parforhold, men single er overrepresentert Sp. 21: Hva er din sivilstand? Base: 437 Befolkningstallene er hentet fra Synovate Norsk medieindeks/målgruppeindeks

8 Har noe lavere husstandsinntekt enn snittet Sp. 25: Hva er den samlede brutto årsinntekten i husstanden? Base: 371 Befolkningstallene er hentet fra Synovate Norsk medieindeks/målgruppeindeks

9 60% har ikke barn Sp. 22 : Har du barn? Base: 439

10 Av de som har barn er det mange småbarnsforeldre Sp. 23: I hvilke aldersgrupper er barnet/barna? Base: 327

11 40 % trener 3-5 dager i uken Sp. 10: Hvor ofte trener du? Base: 439

12 Brukerne er svært interessert i helseriktig kosthold sett mot befolkningen Sp. 11: Hvor interessert er du i helseriktig kosthold? Base: 438 Tallene for hele befolkningen er hentet fra Synovate Norsk Medieindeks/ målgruppeindeks

13 Brukerne er svært interessert i slanketips sett mot befolkningen Sp. 12: Hvor interessert er du i slanketips? Base: 439 Tallene for hele befolkningen er hentet fra Synovate Norsk Medieindeks/ målgruppeindeks

14 Brukerne er interessert i slanketips i form av matoppskrifter og treningsprogrammer Sp. 13: Hva slags slanketips er du interessert i? Base:

15 Andre nettsteder brukerne henter inspirasjon og ideer om trening og kosthold: Sp. 16: På hvilke nettsteder innhenter du vanligvis inspirasjon og ideer til trening, kosthold og helse generelt? Base:

16 Annet Av de som krysset av på annet, nevner de utenom klikk.no bla.: –kk.no –henne.no –shapeup.no –kvinneguiden.no –iform.no/nu –side2.no –NRKpuls –diverse vektklubber på nett Sp. 20: På hvilke nettsteder innhenter du vanligvis inspirasjon og ideer til trening, kosthold og helse generelt? [annet spesifiser her] Base: 132

17 Brukernes oppfatning av Klikk Helse

18 Svært bra totalt inntrykk: 83 % er godt fornøyd med Klikk Helse Sp. 1: På en skala fra 1 til 5, i hvilken grad er du fornøyd med klikk.no/helse totalt sett? Base: 439

19 Brukerne opplever at de får gode tips og ideer, at nettstedet er troverdig, gir inspirasjon og er brukervennlig Sp. 2: I hvilken grad er du enig i følgende utsagn om Klikk.no/helse? [1 helt uenig helt enig] Base:

20 Klikk Helse oppleves som bedre enn eller like bra som mange av sine konkurrenter Sp. 5: Hvordan vurderer du følgende nettsteder i forhold til klikk.no/helse Base:

21 Annonsene på Klikk Helse

22 Få opplever annonsene som forstyrrende Sp. 6: Hvor enig er du i følgende utsagn om annonsene på Klikk.no/helse? [1 helt uenig – 5 helt enig] Base: 438

23 1/3 del synes det er for mange annonser Sp. 6: Hvor enig er du i følgende utsagn om annonsene på Klikk.no/helse? [1 helt uenig – 5 helt enig] Base: 438

24 1 av 3 får gode tips og ideer fra annonsene på Klikk Helse Sp. 6: Hvor enig er du i følgende utsagn om annonsene på Klikk.no/helse? [1 helt uenig – 5 helt enig] Base: 432

25 1 av 3 får inspirasjon til å besøke nettstedet til annonsørene Sp. 6: Hvor enig er du i følgende utsagn om annonsene på Klikk.no/helse? [1 helt uenig – 5 helt enig] Base: 436

26 44% opplever at annonsørene på Klikk Helse er troverdige Sp. 6: Hvor enig er du i følgende utsagn om annonsene på Klikk.no/helse? [1 helt uenig – 5 helt enig] Base: 439

27 Halvparten opplever at annonsene på Klikk Helse er relevante Sp. 6: Hvor enig er du i følgende utsagn om annonsene på Klikk.no/helse? [1 helt uenig – 5 helt enig] Base: 438

28 Kommentarer til annonsene på Klikk Helse Sp. 9: Har du andre positive eller negative kommentarer til annonsene på klikk.no/helse? Base: 98 Liker at det er relevante helseting som jeg har lyst til å kjøpe. Noen ganger blir annonsene som tips til meg, det er fint Jeg får inspirasjon og ideer av annonsene De er lette å legge merke til, men forstyrrer heller ikke det man i utgangspunktet ser på. Jeg synes det er bra at annonsene er i samme kategori som den siden jeg leser på, altså helse-relaterte annonser.

29 De fleste er innom Klikk Helse ukentlig Sp. 8 : Hvor ofte er du inne på Klikk.no/helse? Base: 439

30 De fleste har hørt om Klikk Helse via henvisninger og annonser fra andre nettsteder Sp. 9: Hvor fikk du første gang vite om Klikk.no/helse? Base:

31 Nesten halvparten kunne tenke seg å motta nyhetsbrev ukentlig Sp. 4: Hvor ofte kunne du tenke deg å motta nyhetsbrev fra Klikk.no/helse? Base: 438

32 Oppsummering Brukerne er i stor grad unge kvinner uten barn eller med småbarn. Mange er under utdannelse eller har høyere utdannelse Mange er single og bor i Oslo/Akershus Svært mange er interessert i slanketips i form av matoppskrifter og trening 83% er godt fornøyd med Klikk helse totalt sett Brukerne opplever at de får gode tips og ideer, at nettstedet er troverdig og gir inspirasjon Klikk Helse oppleves som bedre enn mange av sine konkurrenter Annonsene oppleves stort stett som troverdige og relevante Over halvparten av brukerne besøker Klikk Helse ukentlig De fleste har hørt om Klikk Helse via henvisninger og annonser fra andre nettsteder Nesten halvparten kunne tenke seg å motta nyhetsbrev ukentlig


Laste ned ppt "Brukerundersøkelse Klikk Helse (antall respondenter: 439) Gjennomført i perioden 17. septmeber til 29. oktober 2008 Av Innsikt v/ Marta Holstein-Beck."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google