Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

SAK Samarbeid – Arbeidsdeling- Konsentrasjon. SAK Mitt utgangspunkt Lærerutdanning. Fra allmennlærerutdanning til grunnskolelærerutdanninger Virkninger.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "SAK Samarbeid – Arbeidsdeling- Konsentrasjon. SAK Mitt utgangspunkt Lærerutdanning. Fra allmennlærerutdanning til grunnskolelærerutdanninger Virkninger."— Utskrift av presentasjonen:

1 SAK Samarbeid – Arbeidsdeling- Konsentrasjon

2 SAK Mitt utgangspunkt Lærerutdanning. Fra allmennlærerutdanning til grunnskolelærerutdanninger Virkninger og bivirkninger

3 SAK Overgangen fra ALU til GLU handler bla om konsentrasjon for hver student Konsentrasjon om færre trinn Konsentrasjon om færre fag Flere studiepoeng i hvert fag

4 SAK For institusjonene er konsekvensene Arbeidsdeling, Samarbeid og Konsentrasjon Fra èn til to utdanninger. Fra vekt på 30 stp til vekt på 60 stp Antall studenter relativt stabilt For å unngå økonomisk sammenbrudd : Arbeidsdeling i regionen

5 SAK For å hjelpe til i denne SAK prosessen Landet delt inn i 6 regioner Nord, Midt, Vest, Sør Vest, Oslofjord og Oslo Nord. I etterkant også Samisk

6 SAK Inndelingen ble gjort ut fra samarbeidsregionene for GLU. Til en viss grad basert på tidligere samarbeid og etablerte samarbeidskonstelasjoner Spennende eller event frustrerende forskjeller i logikk. Institusjoner som ikke gir GLU utenfor

7 SAK Noen konsekvenser Endringer på et område får tilsiktete eller utilsiktete virkninger på andre. Om to fagmiljø bygges ned ved en institusjon. Hvilke konsekvenser har dette for andre (lærer) utdanninger ved samme institusjon? Er studentenes valg et problem eller en mulighet?

8 SAK Innflytelse fra andre skolepolitiske «konsentrasjoner» som problem Spredning av fag, kjernefag, søkte fag, sentrale fag, populære fag….. og motsatsen Står vi i fare for å tømme noen (store)områder i landet for kompetanse i vesentlige fag i skole og barnehage?

9 SAK Etter og videreutdanning Samme regioner, andre oppgaver og andre medlemmer. Utdanningsdirektoratet er aktør Alle utdanningsinstitusjoner som gir etter og videreutdanning inn mot skole og barnehage

10 SAK Arbeid med nye rammeplaner Førskolelærerutdanning Trinn 8 – 13 Konsekvenser knyttet til Konsentrasjon, Arbeidsdeling og Samarbeid?

11 SAK Samarbeid i regionen for å tilby et rikt og godt utvalg av etter- og videreutdanninger Koordinerende institusjoner og «andre institusjoner» Hvor går grensen for institusjonens egen råderett og frihet


Laste ned ppt "SAK Samarbeid – Arbeidsdeling- Konsentrasjon. SAK Mitt utgangspunkt Lærerutdanning. Fra allmennlærerutdanning til grunnskolelærerutdanninger Virkninger."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google