Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

© 1 - NEAS – et totalkonsept for eiendom og servicetjenester Presentasjon NEAS AS Facility Service for Kunde Dato.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "© 1 - NEAS – et totalkonsept for eiendom og servicetjenester Presentasjon NEAS AS Facility Service for Kunde Dato."— Utskrift av presentasjonen:

1 © 1 - NEAS – et totalkonsept for eiendom og servicetjenester Presentasjon NEAS AS Facility Service for Kunde Dato

2 © 2 - Dette er NEAS Ett av Norges ledende Facility Management selskap Kunden fokuserer på egen kjernevirksomhet - NEAS optimaliserer eiendomsprosessene Vår målsetning er økt produktivitet og forbedret konkurranseposisjon for våre kunder – gjennom økt verdi og funksjonsytelse av kundenes eiendommer Omfattende spekter av tjenester og løsninger innenfor Facility Management Ca. 220 medarbeidere i Oslo, Bergen, Trondheim, Kristiansand, Sarpsborg og Grenland Yrkeskategorier: driftsteknikere og vaktmestere, servicepersonell, håndverkere og tømrere, ingeniører, autoriserte takstmenn, økonomer, revisorer, statsautoriserte eiendomsmeglere, jurister, m. v. Nøkkeltall Forvalter og driver ca eiendommer med totalt areal på ca 4 mill. kvm. Tjenester til ca leietakerforhold Forventer en omsetning på om lag NOK 250 mill. i 2006

3 © 3 - Eiendoms- administrasjon Administrativ, teknisk og økonomisk forvaltning Utleiemegling Asset Management Rådgivningstjenester EIENDOMSUTVIKLEREIENDOMSBESITTERLEIETAKER Leietakerforvaltning Utleiemegling Eiendoms- drift Brannrådgivning Eiendoms- utvikling Facility Service Teknisk drift Vaktmester Håndverker Utearealer Internkontroll Teknisk drift Vaktmester Håndverker Utearealer Servicetjenester Brannteknisk prosjektering Risikoanalyser Brannvernledelse Internkontroll Brannteknisk prosjektering Rådgivning Prosjekt- og byggeledelse Utviklingsplaner Omregulering Due Diligence Plan- og byggesak Prosjekt- og byggeledelse Eiendomsutvikling Juridisk rådgivning Interne servicetjenester som Kontorstøtte Kantine/renhold Vakt/sikkerhet/resepsjon Strategisk rådgivning Arealeffektivisering Flytteprosesser Prosjekt- og byggeledelse Tjenester Brannvernledelse

4 © 4 - Produktorganisering NEAS FM Eiendoms Utvikling NEAS Brann Consult TotalreformEiendoms Drift Eiendoms Administrasjon Facility Service

5 © 5 - Et utvalg av våre kunder

6 © 6 - Facility Services NEAS leverer alt innen interne servicetjenester. Vi sikrer kundene tilgang til markedets beste betingelser gjennom våre stordriftsavtaler Intern drift: Kantine Renhold Renovasjon Telefoni- og dataløsninger Drikkeautomater Planter Strøm Vaktmestertjenester Sentralbord /telefoni Kontorstøtte: Dokument- og vareflyt Elektronisk dokumentbehandling Elektronisk fakturabehandling Arkiv Innkjøp Kontorrekvisita Kontorinnredning Kontormaskiner Distribusjon Vakt / Sikkerhet: Vakthold Adgangskontroll Resepsjon Rådgivning: Effektive arbeidsprosesser Synergier mellom arbeidsområder Bencmarking av leveranser/tilbud Servicenivå i forhold til behov

7 © 7 - Samarbeidspartnere – 3 mrd i omsetning BransjeNavnOmsetning Mill kr Arkiv/ scanningRecall AS36 Elektronisk faktureringVisma Software96 RenovasjonVeidekke Gjenvinning400 RenholdRengjøring & Vedlikehold AS80 RenholdTrippel Bedriftsservice AS6 RenholdNexus KantinerEurest AS450 KantinerFazer Amica Norge AS70 PlanterServix Plantedekor AS7 KontorrekvisitaRich. Andvord AS485 PostbehandlingPostpartner AS Pakker/logistikkPosten Norge DistribusjonNon Stop25 Print-/ postmaskinerPitney Bowes253 Vakt/ sikkerhetHafslund ASA350 KaffeSelecta22 IKTComputerland450 Facility ManagementNEAS251

8 © 8 - Kunde-/leverandør forholdet KUNDE NEAS FS Renhold Kantine Sentralbord IKT Vakthold/ resepsjon Kontor støtte Renovasjon Partnersamarbeid er et viktig konkurransefortrinn for NEAS: Et tett og nært samarbeid med utvalgte, ledende partnere gjør at vi kan tilby markedets beste løsninger.

9 © 9 - NEAS Servicebok Web-basert løsning for kunder og leverandører Planlegging og dokumentasjon av Periodiske leveranser Periodisk oppfølging Avvikshåndtering Melding Utkvittering Loggføring

10 © 10 - Facility Management NEAS effektiviserer og integrerer prosesser slik at kunden kan ha fokus på kjernevirksomheten. Management av tjenestene Èn kontraktsansvarlig Administrasjon og kontroll Èn samlefaktura Administrasjon av avtalene Befaring NEAS konkurranseutsetter Kvartalsvise møter for gjennomgang av leveranser/avtaleverk. Kunden oppnår Markedets beste betingelser Frigjør intern kapasitet Enklere administrasjon Reduserte og forutsigbare kostnader Bedre likviditet

11 © 11 - Facility Management Effektive og integrerte prosesser Fokus på kjernevirksomhet Management av tjenestene innebærer: Egen kontraktsansvarlig som eneste kontaktpunkt mot leverandørene. Administrasjon og kontroll av fakturaflyten fra leverandørene Èn samlefaktura pr. måned eller kvartal for alle tjenestene. Administrasjon av avtalene. Befaring med og uten leverandørene NEAS konkurranseutsetter etter avtale tjenestene for å oppnå optimale leveranser og betingelser som ivaretar krav, ønsker og behov. Kvartalsvise møter for gjennomgang av leveranser/avtaleverk. Kunden oppnår: Markedets beste betingelser Frigjør intern kapasitet Enklere administrasjon Reduserte og forutsigbare kostnader Bedre likviditet

12 © 12 - Strategisk perspektiv - Effekter Målbare Ikke målbare % reduserte kostnader Best practice prosesser Pris-/leveransegaranti Uttaksbasert prismodell Ansvarsmatrise/SLA Servicerapportering Profesjonelle innkjøpere/-desentrale bestillere Bevisstgjøring ift uttak av tjenester Frigjør ledelseskapasitet til egen kjernevirksomhet Fra støttefunksjon til kjernevirksomhet Fra personavhengighet til prosessavhengighet Tilgang til spisskompetanse


Laste ned ppt "© 1 - NEAS – et totalkonsept for eiendom og servicetjenester Presentasjon NEAS AS Facility Service for Kunde Dato."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google