Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Velkommen til SMB-dagen 2004!

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Velkommen til SMB-dagen 2004!"— Utskrift av presentasjonen:

1 Velkommen til SMB-dagen 2004!

2 Agenda 09.00-09.45 - CRM, effektivt salg og kundeservice
Werner Risberg, VP Sales, Mamut ASA Bli mer effektiv og lønnsom med Mamut Espen Mofjell, VP Products & Services, Mamut ASA Ny bokføringslov og bokføringsregler Terje Tvedt, Partner, Ernst & Young Skatt, avgifter og ny regnskapslov Are Halhjem, Statsautorisert revisor Produktdemonstrasjoner

3 Annen informasjon Forfriskninger serveres i alle pauser
Lunsj serveres kl Evalueringsskjema Vennligst demp mobiltlf.

4 CRM - effektivt salg og kundeservice!
Werner Risberg, VP Sales Mamut ASA

5 Mamut ASA Visjon Største norske SMB-leverandør
Å forenkle og effektivisere hverdagen for mindre virksomheter Største norske SMB-leverandør kunder i Norge Leverer komplette løsninger for SMB Prisvinnende standardløsninger Fokus på pris, funksjonalitet, brukervennlighet Leverer kunde/CRM, ordre/faktura, logistikk, regnskap, personal, lønn og netthandel Solid leverandør - 10 års erfaring Hvem er Mamut – Norsk programvarehus, hovedkontor i Oslo, jobber også mot SE, NL og UK. Eies av ansatte og institusjonelle investorer, programmene er utviklet av oss fra første kildekode Visjon – Hva som skal til for å lykkes med visjonen – Komplett funksjonalitet, fordel, alternativ – Standardløsninger, fordel: Ikke konsulent, opplæring, installasjon, kostnad - Pris, fordel, Brukervennlig

6 CRM “Customer Relationship Management” Hovedformål
Administrasjon av kundeforhold Hovedformål Å samle, holde på, vedlikeholde og utvikle sine kunderelasjoner Forsterke en bedrifts relasjon til eksisterende og potensielle kunder CRM ”moteord” - Undersøkelse fra MMI - 75% av ledere i SMB klarte ikke å gi en god forklaring på begrepet Eksempel - Gamle cowboyfilmer, Kjøpmannen som husker hva de enkelte pleier å kjøpe. Eksempel - Sparebanker, ikke gi lån til noen utenfor synsvidden av kirketårnet, Alle utsalg små, uavhengige, ekstremt god service. Utviklingstrekk for CRM - Henry Ford, oppfant samlebåndet, Masseproduksjon, transportmidler, bil, lastebiler, jernbane, så salg, svaret massemarkedsføring –nå er ikke det svaret, Utrolig dyrt,, nå er CRM det vi kan skille oss ut på.

7 Kontorspesialisten AS
Utfordringer Kundeoppfølging Informasjonsdeling Planlegge og evaluere aktiviteter Bedre dialog med kundene Sviktende rutiner for utestående fordringer Dokumentbehandling Webshop

8 CRM i MBS

9 Forklar at siden er et eksempel på hvordan vi ønsker å utvikle/hjelpe kundene våre i hverdagen!

10

11 Katarina og frisørbesøket – hvordan hun ville ha det, og høygravid

12

13 Kunnskap om kunden alltid tilgjengelig
Riktig oppfølging fra bevisst segmentering All informasjon samlet på et sted

14

15 Aktiviteter ivaretar historikk, statistikker og fremtidig oppfølging
All dialog samlet på en plass Integrert med Microsoft Outlook 2003

16

17

18 Enkelt å evaluere alle aktiviteter
Fakta erstatter ”antagelser” Planlegging av fremtiden basert på fakta

19

20

21

22

23 Enkelt å opprette maler
Kundedata flettes automatisk inn Rimelig og effektiv dialog Send ett dokument/ til et utvalg kunder – i én operasjon

24 Mer enn Webshop, kommunikasjonskanal mot kundene
Kamerabutikk Sportsbutikk

25 Webshop – må være en rasjonaliseringsgevinst, la kunden ta del av gevinsten ved å gjøre jobben – skaper trafikk! Må lønne seg! Ikke gjør samme feilen som filmweb! ICA, pils-eksempel SAS

26 Ny kommunikasjonskanal for nye og eksisterende kunder
Brukervennlig nettbutikk Forenklet ordrehåndtering All kundedialog hentes inn i kundeoppfølgingssystemet

27

28

29

30 Forbedret oversikt på enkeltkunder
Tilgjengelig betalingshistorikk Forenklet og effektiv hverdag for alle med kundekontakt

31 CRM – Oppsummering Effektiv CRM krever et komplett system
Effektiviserer og forenkler alle prosesser Relasjonsfokus vs transaksjonsfokus Mersalg i tillegg til nysalg Ledelsen erstatter ”antagelser” med fakta Optimal beslutningsstøtte Bedre kontroll og likviditet

32


Laste ned ppt "Velkommen til SMB-dagen 2004!"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google