Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Velkommen til SMB-dagen 2004!. Agenda 09.00-09.45 - CRM, effektivt salg og kundeservice Werner Risberg, VP Sales, Mamut ASA Werner Risberg, VP Sales,

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Velkommen til SMB-dagen 2004!. Agenda 09.00-09.45 - CRM, effektivt salg og kundeservice Werner Risberg, VP Sales, Mamut ASA Werner Risberg, VP Sales,"— Utskrift av presentasjonen:

1 Velkommen til SMB-dagen 2004!

2 Agenda 09.00-09.45 - CRM, effektivt salg og kundeservice Werner Risberg, VP Sales, Mamut ASA Werner Risberg, VP Sales, Mamut ASA 10.00-10.45 - Bli mer effektiv og lønnsom med Mamut Espen Mofjell, VP Products & Services, Mamut ASA Espen Mofjell, VP Products & Services, Mamut ASA 11.00-11.45 - Ny bokføringslov og bokføringsregler Terje Tvedt, Partner, Ernst & Young Terje Tvedt, Partner, Ernst & Young 12.00-13.45 - Skatt, avgifter og ny regnskapslov Are Halhjem, Statsautorisert revisor Are Halhjem, Statsautorisert revisor 13.45-15.00 - Produktdemonstrasjoner

3 Annen informasjon  Forfriskninger serveres i alle pauser  Lunsj serveres kl. 11.45  Evalueringsskjema  Vennligst demp mobiltlf.

4 CRM - effektivt salg og kundeservice! Werner Risberg, VP Sales Mamut ASA

5  Visjon  Å forenkle og effektivisere hverdagen for mindre virksomheter  Største norske SMB-leverandør  30.000 kunder i Norge  Leverer komplette løsninger for SMB  Prisvinnende standardløsninger  Fokus på pris, funksjonalitet, brukervennlighet  Leverer kunde/CRM, ordre/faktura, logistikk, regnskap, personal, lønn og netthandel  Solid leverandør - 10 års erfaring

6 CRM  “Customer Relationship Management”  Administrasjon av kundeforhold  Hovedformål  Å samle, holde på, vedlikeholde og utvikle sine kunderelasjoner  Forsterke en bedrifts relasjon til eksisterende og potensielle kunder

7 Kontorspesialisten AS  Utfordringer  Kundeoppfølging  Informasjonsdeling  Planlegge og evaluere aktiviteter  Bedre dialog med kundene  Sviktende rutiner for utestående fordringer  Dokumentbehandling  Webshop

8 CRM i MBS

9

10

11

12

13  Kunnskap om kunden alltid tilgjengelig  Riktig oppfølging fra bevisst segmentering  All informasjon samlet på et sted

14

15  Aktiviteter ivaretar historikk, statistikker og fremtidig oppfølging  All dialog samlet på en plass  Integrert med Microsoft Outlook 2003

16

17

18  Enkelt å evaluere alle aktiviteter  Fakta erstatter ”antagelser”  Planlegging av fremtiden basert på fakta

19

20

21

22

23  Enkelt å opprette maler  Kundedata flettes automatisk inn  Rimelig og effektiv dialog  Send ett dokument/e-mail til et utvalg kunder – i én operasjon

24

25

26  Ny kommunikasjonskanal for nye og eksisterende kunder  Brukervennlig nettbutikk  Forenklet ordrehåndtering  All kundedialog hentes inn i kundeoppfølgingssystemet

27

28

29

30  Forbedret oversikt på enkeltkunder  Tilgjengelig betalingshistorikk  Forenklet og effektiv hverdag for alle med kundekontakt

31 CRM – Oppsummering  Effektiv CRM krever et komplett system  Effektiviserer og forenkler alle prosesser  Relasjonsfokus vs transaksjonsfokus  Mersalg i tillegg til nysalg  Ledelsen erstatter ”antagelser” med fakta  Optimal beslutningsstøtte  Bedre kontroll og likviditet

32 info@mamut.com


Laste ned ppt "Velkommen til SMB-dagen 2004!. Agenda 09.00-09.45 - CRM, effektivt salg og kundeservice Werner Risberg, VP Sales, Mamut ASA Werner Risberg, VP Sales,"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google