Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertVictor Christensen Endret for 9 år siden
1
”Behold kunderelasjonen og la andre gjøre resten”
2
Problemdefinisjon Konstruere en enkel outsourcingguide som kan benyttes internt i IKEA når evaluering av potensielle outsourcingområder er aktuelt eller ved en implementering av en outsourcing avgjørelse. Bakgrunn - Eksamen; Strategisk, bevege mennesker, innovasjon og resultater. - Krav om økt effektivitet i fra IKEA og markedet - Skape diskusjon rundt tema - Retningslinjer for varehusene
3
Prosjektet Pilotprosjektet Steg outsourcing Fremtiden Prosessen
4
Pilotprosjektet Outsourcing oppvasken IKEA Food Prosessen Konklusjon Erfaringer
5
Steg outsourcing BehovsanalyseKost/nytte analyseEtikkInvolvering av alleberørte parter på riktigtidspunktInvolvering av ekspertiseKommunikasjon oginformasjonsflyt Motstand / Hindringer: Motstand mot endringer, Mister kontrollen over driften, Kostnader, Etikk, Verdier og kr. Motivasjon: Konkurransefordeler, Fokus på kjernevirksomheten Ja/nei Systematisk og planlagtprosessLeverandøranalyseKontrakt Ja/nei Definerte oggjenomtenkte mål
6
Fremtiden Outsourcingguide Fokus på kjernevirksomheten – IKEA unikt Konkurranse fortrinn – økt krav til effektivitet Standardiserte avtaler - eksterne partnere.
7
Utlevert eksamensoppgaveProblem formulering/Prosjekt tFordele arbeidsoppgaverlegge tidsplanAvslutte pilot prosjektDokumentasjon Bestå eksamen Overta pilotprosjektet Motstand / Hindringer: Stort emne, struktur, planlegging, fokus på oppgaven. Motivasjon: Oppgaven, Samarbeide, Erfarenhet, Eksamen. Aksept ledergruppenUtforska emnetOutsourcingguiden Presentasjonen EksamenMøte med ledningsgruppen Prosessen
8
Erfaringer Klare og tydelige mål Forventningsavklaring ovenfor Hverandre Planlegging Fokus på emne Involvere flere
9
Takk for oss markus joakim johnny trond
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.