Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Mal for strategisk plan. Denne malen vil hjelpe deg med å planlegge oppstarten av Yammer-nettverket. Når det er fullført, vil det fungere som en strategisk.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Mal for strategisk plan. Denne malen vil hjelpe deg med å planlegge oppstarten av Yammer-nettverket. Når det er fullført, vil det fungere som en strategisk."— Utskrift av presentasjonen:

1 Mal for strategisk plan

2 Denne malen vil hjelpe deg med å planlegge oppstarten av Yammer-nettverket. Når det er fullført, vil det fungere som en strategisk plan – fra en visjon på høyt nivå til logistikkdetaljer for oppstart. Det vil hjelpe deg med å holde fokus, være innrettet etter viktige interessenter og formidle Yammers nytteverdi tydelig til organisasjonen.

3 Agenda Strategisk plan

4 Definer din visjon

5 Hva er en visjonserklæring? En visjonserklæring er en beskrivelse på 1-4 setninger som definerer Yammers nytteverdi for bedriften og de ansatte. Visjonserklæringer hjelper medarbeiderne dine og lederne med å forstå fordelene ved Yammer, noe som er nøkkelen til at de godtar det og støtter det. Eksempler på visjonserklæringer 1. Forvandler måten avdelingen vår knytter seg sammen med andre, samarbeider på oppgaver eller prosjekter, kommuniserer med ledelsen og strømlinjeformer prosesser for effektivitet og tydelighet. 2. Vi oppretter en sikker og åpen samarbeidsplattform for enkel deling av bedriftsdata og - nyheter mellom ansatte for å sørge for mer effektiv gjennomføring av våre strategier, som en del av vår ytelseskultur.

6 Lage et utkast av visjonserklæringen Lag et utkast av Yammer-visjonserklæringen på 1-4 setninger, ideelt i samarbeid med bedriftsledere, avdelingssjefer og andre interessenter.

7 Identifiser forretningsutfall

8 Hvorfor identifisere forretningsutfall? Ved å definere tydelige forretningsutfall kan du fokusere innsatsen på handlingsbare mål som Yammer kan hjelpe deg å oppnå. Når du lager et utkast over forretningsutfall, kan du vurdere å involvere bedriftsledere og medlemmer i avdelinger med høy prioritet. Eksempler på forretningsutfall Markedsføring Hold deg på bølgelengde med hva kundene mener. Raskere gjennomføring av kampanjer og underordnede aktiviteter. Samarbeid tett og sikkert med byråer. Personalavdelingen Raskere velkomstprosess. Ta bedre vare på de ansatte. Utvikle en ensartet kultur. Salg Lag en ensartet opplevelse for alle kunder på tvers av produktlinjer og geografier. Sett fart i salgssyklusen. Del konkurransemessige opplysninger raskere.

9 Lage et utkast over forretningsutfall Tenk på visjonen din, og sett sammen en liste over forretningsutfall som Yammer kan hjelpe bedriften med å oppnå. Avdeling 1 Utfall Avdeling 3 Utfall Avdeling 2 Utfall

10 Identifiser viktige interessenter

11 Hvem er viktige interessenter? Bruk veiledningen for nettverksroller til å finne ut hvilke roller som er riktige for oppstartsteamet. Engasjer dine medarbeidere til å fylle disse rollene når du starter opp nettverket. De mest vellykkede Yammer-distribusjonene skjer når et engasjert team med enkeltpersoner som representerer mange bransjer, tydelig forstår sine roller og ansvarsområder.veiledningen for nettverksroller

12 Identifiser viktige interessenter Fyll ut tabellen nedenfor med detaljer om oppstartsteamet. RolleAnsvarsområderAvdelingNavn ProsjektlederOppsyn med hele gjennomføringen av oppstarten og distribusjonsprosessen. FellesskapslederAdministrere dagligdags nettverksaktivitet, sørge for veiledning og anbefalte fremgangsmåter. Ledende sponsorFormidle visjon på høyt nivå og Yammers nytteverdi til bedriften. KraftbrukereBidra til opplæring av brukere og administrere håndtering av innsigelser. IT-spesialistOppsyn med alle tekniske aspekter ved distribusjonen, inkludert integrasjoner. BedriftseierGi veiledning, godkjenning og støtte gjennom hele distribusjonen. GruppeledereIdentifisere hvordan spesifikke avdelinger vil bruke Yammer, fremme engasjement. UtdannelseslederAdministrere og formidle opplæringsinnhold om Yammer. PesonalsjefIntegrere Yammer i personalprosesser og administrere personalinnhold på Yammer. Kommunikasjonslede r Oppsyn med budskap over hele bedriften om Yammer.

13 Skisser brukstilfeller

14 Hva er et brukstilfelle? Et brukstilfelle forklarer hvordan en spesifikk Yammer-funksjon kan forbedre en arbeidsrelatert aktivitet og bidra til at du oppnår forretningsutfallet. Konstruer et brukstilfelle slik: For hvert bedriftsutfall beskriver du en praktisk handling som må utføres for å oppnå utfallet. Deretter identifiserer du en Yammer-funksjon som kan bidra til å utføre denne handlingen. Eksempler på brukstilfeller Markedsføring Forretningsutfall. Hold deg på bølgelengde med hva kundene mener. Praktisk handling. Forstå kundebehov så snart de utvikler seg og endres. Yammer-funksjon. Opprett en Yammer-gruppe og oppmuntre team som har kontakt med kunder, om å publisere tilbakemeldinger fra kunder. Bruk tilbakemeldingene til å foreta informerte markedsføringsbeslutninger. Personalavdelingen Forretningsutfall. Raskere velkomstprosess for ansatte. Praktish handling. Svar på spørsmål og gå gjennom papirarbeid raskere. Yammer-funksjon. Opprett et eksternt nettverk, og inviter nyansatte til å knytte seg sammen med erfarne ansatte for å lære om bedriften. Bruk gruppen til å publisere viktige personaldokumenter og svare på spørsmål. Salg Forretningsutfall. Lag en ensartet opplevelse for alle kunder på tvers av produktlinjer og geografier. Praktisk handling. Svar på kundespørsmål raskt og konsekvent. Yammer-funksjon. Opprett offentlige grupper i Yammer for dine salgs- og kundeserviceteam. Få ansatte til å dele de siste beslutningene og utviklingene, slik at alle kan se dem.

15 Identifiser Yammer-brukstilfeller Møt de funksjonelle teamene i organisasjonen for å finne ut hvordan Yammer kan forbedre arbeidsrelaterte oppgaver på en praktisk måte, slik at du kan oppnå viktige forretningsutfall. Avdeling 1 Forretningsutfall. Praktisk handling. Yammer-funksjon. Avdeling 2 Forretningsutfall. Praktisk handling. Yammer-funksjon. Avdeling 3 Forretningsutfall. Praktisk handling. Yammer-funksjon.

16 Lag en sjekkliste for oppstart

17 Hva er en sjekkliste for oppstart? En sjekkliste for oppstart hjelper deg med å organisere de viktigste aspektene ved oppstarten, som for eksempel budskap og arrangementer, slik at du kan holde oppstarten i rute.

18 Lage sjekklisten for oppstart TidBudskap eller arrangementEier(e)Status NåMøt interessentene for å definere visjonen din, identifisere forretningsutfall og utvikle brukstilfeller. NåOpprett en Yammer-hjelpegruppe og last opp utdanningsinnhold. NåOpprett en Yammer-idegruppe. Under hele oppstartsprosessen kan du oppmuntre dine medarbeidere til å dele ideer om hvordan Yammer kan bidra til å forbedre arbeidsprosesser i bedriften. 3-4 uker før oppstartSend e-postintroduksjon til ledelsen. 2 uker før oppstartSend avdelingsintroduksjoner via e-post. 2 uker før oppstartVarsle bedriften om YamJam-oppstarten, opplæringer og ”Lunsj og læring”. 1 uke før oppstartMinn bedriften på YamJam-oppstarten, opplæringer og ”Lunsj og læring”. OppstartsukenKjør en opplæring med den første høyt prioriterte avdelingen. OppstartsukenKjør en opplæring med den andre høyt prioriterte avdelingen. OppstartsukenKjør en opplæring med den tredje høyt prioriterte avdelingen. OppstartsukenKjør ”Lunsj og læring”. OppstartsukenAvhold YamJam. Velg budskap og arrangementer for oppstarten, og organiser dem her i kronologisk rekkefølge.


Laste ned ppt "Mal for strategisk plan. Denne malen vil hjelpe deg med å planlegge oppstarten av Yammer-nettverket. Når det er fullført, vil det fungere som en strategisk."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google