Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Lions viktigste aktivitet i 2014-2015! INNHOLD FORMÅL DATO PROSJEKTORGANISASJONEN PROSJEKTSKISSE LIONSKLUBBENE SOSIALE MEDIER.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Lions viktigste aktivitet i 2014-2015! INNHOLD FORMÅL DATO PROSJEKTORGANISASJONEN PROSJEKTSKISSE LIONSKLUBBENE SOSIALE MEDIER."— Utskrift av presentasjonen:

1

2 Lions viktigste aktivitet i !

3 INNHOLD FORMÅL DATO PROSJEKTORGANISASJONEN PROSJEKTSKISSE LIONSKLUBBENE SOSIALE MEDIER

4 FORMÅL

5 Det er mitt valg Undervisningsopplegg Forebyggende og holdningsskapende Sosial kompetanse Tidlig innsats Kommunikasjon og mestring

6 Mål for undervisningsopplegget: Positiv sosial adferd Økt sosial kompetanse Personlig vekst og utvikling Støtte hjem, skole og barnehage i forebyggende arbeid mot vold, mobbing, tobakk og rus Gi et konkret, metodisk verktøy til utvikling av skole-/barnehagemiljø

7 Femårsplan Skolering/oppfølging/veiledning: Programutvikling: Forskningsbasert evaluering: Markedsføring:

8 LIONS RØDE FJÆR FEBRUAR 2015

9 PROSJEKTORGANISASJONEN

10 Prosjektgruppen: Lise Gulbransen (leder) Tore Lynau (nesteleder), LC Oslo/Nordstrand Hans Reykdal (sekretær), LC Oslo/Christiania Rune Johansen (innsamlingsansvarlig), Det er mitt valg Hilde Straumsheim (organisasjonsansvarlig), LC Sykkylven/Sigtuna Minda Krosby (ungdomsrepresentant), LC Norge Cyber Ledig (aktivitetsansvarlig) Ungdomsgruppen: Oslo-Trondheim-Bergen Studentklubber Prosjektgruppe i 104 D: Leder: Ole Martin Rognved, LC Bergen Vest

11 PROSJEKTSKISSE Mål Innsamlingsaktiviteter Virkemidler Budskap

12 Mål Tilføre stiftelsen DMV 20 millioner kroner Øke kjennskapen til «Det er mitt valg» Synliggjøre Lions Norge Skaffe nye samarbeidspartnere Øke antall medlemmer i Lions Norge

13 Innsamlingsaktiviteter Offentlig tilskudd Søknader Bøsser Givertelefon/SMS-tjeneste Giverportal nett/mobil Gaver fra næringsliv Produktsalg Klubbidrag Konsert(er)/teaterforestilling(er)

14 Interne virkemidler Besøk hos klubber/soner Lions Norges nyhetsbrev/Lion Sosiale medier LRF2015-nyhetsbrev Kick-off Lions Norges faste møter/samlinger LRF-samlinger i hvert distrikt Informasjonsmateriell

15 Eksterne virkemidler Nettside, Sosiale medier Ambassadører Filmprosjekt Redaksjonell omtale Annonsekampanjer Informasjonsmateriell Profileringsmateriell PR-aktiviteter Vervekampanje

16 Budskap

17 Hovedbudskap: Det er bedre å bygge barn enn å reparere voksne Støtt Lions Røde Fjær 2015 Hva går pengene til? Nasjonalt krafttak mot mobbing Forebyggende/holdningsskapende arbeid blant barn og unge Undervisningsopplegget «Det er mitt valg»

18 LIONSKLUBBENE Organisering: Utnevne en ansvarlig LRF2015-kontakt Fast punkt på klubbmøtene Samarbeide med/rapportere til distriktsansvarlig og distriktets arbeidsgruppe Delta på distriktets LRF2015-samlinger Bidra til distriktsvise tiltak og aktiviteter LRF2015-nyhetsbrev

19 LIONSKLUBBENE Hovedfokus: Øke kjennskapen til DMV lokalt Synliggjøre LRF2015 lokalt Mobilisere lokalt næringsliv og lokale myndigheter til å gi Organisere og gjennomføre bøssebæring i eget distrikt Være aktive i sosiale medier Mobilisere barnehager og skoler til å delta i nasjonale tiltak/aktiviteter

20 LIONSKLUBBENE Andre muligheter: Mobilisere russen, handelsstanden, kulturlivet o.l. til å gjennomføre innsamling Engasjere Frivillighetssentralen, idrettslag, trossamfunn, korps, ungdomsklubber m.fl. Produktsalg Arrangere lokale PR-aktiviteter Verve medlemmer

21 SOSIALE MEDIER er mitt Røde Fjær #determittvalg #mittvalg #determittvalg #mittvalg #LionsRødeFjær #LionsNorge #lionseverywhere #mobbing #digitalmobbing #rusmisbruk #vold #seksuelleovergrep #sosialkompetanse #forebygging #forebyggendearbeid #holdninger

22

23

24 Til tjeneste Lions Norge

25 Til tjeneste Lions Norge

26 Til tjeneste Lions Norge

27 Historien bak Lions Røde Fjær 1966 Beitostølen helsesportsenter 1977 Valnesfjorden helsesportsenter 1987 Evenes Blindesenter og Haugland helsesportsenter 1995 Leddgiktaksjonen 1999 Livskvalitet i eldre år 2004 Montebellosenter 2009 Hurdal syn- og mesteringssenter Den gangDagens verdi Millionerkroner 8, ,774,2 2546,5 2129,9 2228,8 4654,5 1920,3

28 Historisk innsamlet Lions Røde Fjær dagens kroneverdi Kr

29

30 PROSJEKTORGANISASJONEN PROSJEKTGRUPPE I 104 D: Distriktsansvarlig: Ole Martin Rongved NAC : Tommy Thomsen LC Åsane SONELEDERE Sone 1: Sone 2: Sone 3: Sone 5: Sone 6: Sone 7:


Laste ned ppt "Lions viktigste aktivitet i 2014-2015! INNHOLD FORMÅL DATO PROSJEKTORGANISASJONEN PROSJEKTSKISSE LIONSKLUBBENE SOSIALE MEDIER."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google