Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Produktpakking Børre Berglund 5. Mai 2010. Pakketering, praktisk arbeid 1. Vi utfordrer dere til å lage pakker 2. Pakkene skal være salgbare for høsten.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Produktpakking Børre Berglund 5. Mai 2010. Pakketering, praktisk arbeid 1. Vi utfordrer dere til å lage pakker 2. Pakkene skal være salgbare for høsten."— Utskrift av presentasjonen:

1 Produktpakking Børre Berglund 5. Mai 2010

2 Pakketering, praktisk arbeid 1. Vi utfordrer dere til å lage pakker 2. Pakkene skal være salgbare for høsten 2010 og en kalkyle skal beskrives for hver pakke 3. Det skal lages et produktark for hver pakke som presenterer pakkene 4. Pakkene skal være ferdig beskrevet til 1. juni 2

3 Børre Berglund ® Side 3 Ekthet Produktet er hva det sier det skal være Produktet er ikke hva det sier det skal være Produktet er ikke tro mot sin opprinnelse/forankring Produktet er tro mot sin opprinnelse/forankring UEKTE/UEKTE UEKTE/EKTE EKTE/UEKTE EKTE/EKTE Pine

4 Børre Berglund ® Side 4 Ekthet Produktet er hva det sier det skal være Produktet er ikke hva det sier det skal være Produktet er ikke tro mot sin opprinnelse/forankring Produktet er tro mot sin opprinnelse/forankring UEKTE/UEKTE UEKTE/EKTE EKTE/UEKTE EKTE/EKTE Pine

5 Unikt gjennom nettverk og samarbeid Børre Berglund ® , Side 5 Høy attraktivitet og unikitet Ikke spesielt unikt, men ganske attraktivt Ikke spesielt attraktivt, men ganske unikt Verken unikt eller attraktivt Høy attraktivitet Høy unikitet

6 Av med produktbrillene, på med kundebrillene Børre Berglund ® , Side 6

7 To pengebøker Børre Berglund ® , Side 7

8 Børre Berglund ® Side 8 Progresjon i produktutvikling Redusere irritasjonsmomenter Tilføre nye tilbud og opplevelser Utvikle eksisterende tilbud Sikre framtidige utviklingsmuligheter + -

9 Markedsorientert produktutvikling Børre Berglund ® , Side 9 1. Produktutvikling- pakketering 2. Presentasjons- materiell 3. Testmarkeds- føring 4. Revisjon 5. Distribusjon 6. Salg

10 Produktpakker  Helhetlige produkter sammensatt av ulike elementer som kan kjøpes på et sted (definisjon)  Ulike pakker; A. Standard turoperasjon B. Ledig kapasitet C. Spesielle opplevelser eller arrangementer Børre Berglund ® , Side 10

11 Om produktet  Beskrivelse • Innhold • Pris • Betingelser Side 11

12 Markedet 1.Hva er markedene? 2.Målgruppene? 1. Demografi 2. Behov Side 12

13 Mål  Hvor mye skal vi selge av dette produktet? Side 13

14 SWOT StyrkerSvakheterMuligheterTrusler Side 14

15 Kommunikasjonsstrategi  Målgruppe  Budskap  Kanal Side 15

16 Konkurrentstrategi  Hovedkonkurrentene er  Vi ønsker å skille seg fra konkurrentene ved hjelp av fokus på: Side 16

17 Posisjoneringsstrategi  Hvordan skal vi bli (bedre) kjent? Side 17

18 Strategiske allianser  Følgende er de viktigste strategiske alliansene for oss: Side 18

19 Kalkyle og pris, Produktark Side 19 Kalkyle - produktpakking.xls Produktark 2 s, BBR.doc


Laste ned ppt "Produktpakking Børre Berglund 5. Mai 2010. Pakketering, praktisk arbeid 1. Vi utfordrer dere til å lage pakker 2. Pakkene skal være salgbare for høsten."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google