Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Highlights fra markedsundersøkelse Gjennomført uke 39- 41 Utarbeidet av Inger Marie Brun, Terje Svendsen og Heidi A. Thomassen MMI AS Oktober©2000.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Highlights fra markedsundersøkelse Gjennomført uke 39- 41 Utarbeidet av Inger Marie Brun, Terje Svendsen og Heidi A. Thomassen MMI AS Oktober©2000."— Utskrift av presentasjonen:

1 Highlights fra markedsundersøkelse Gjennomført uke Utarbeidet av Inger Marie Brun, Terje Svendsen og Heidi A. Thomassen MMI AS Oktober©2000

2 10 July 2014, side 2 Formål og bakgrunn for undersøkelsen n3sport as er et IT-selskap som utvikler og driver tjenester for informasjonsutveksling og - formidling innen sport og idrett. n3sport ønsker gjennom en markedsundersøkelse å få et bilde av kjennskap, bruk og tilfredshet til n3sport, samt produktene KlubbenOnline og Markedsplassen.

3 10 July 2014, side 3 Målgrupper for undersøkelsen  Kontaktpersoner i klubber som har KlubbenOnline (100 stk) - Målgruppe 1  Medlemmer i klubber som har KlubbenOnline (300 stk) - Målgruppe 2  Kontaktpersoner i klubber som ikke har KlubbenOnline (100 stk) - Målgruppe 3

4 10 July 2014, side 4 Spørreskjema Spørreskjemaene ble utarbeidet i samarbeid mellom n3sport og MMI Spørreskjemaene inneholdt følgende områder:  Kjennskap til n3sport, bruk og tilfredshet  Kjennskap til KlubbenOnline, bruk og tilfredshet  Årsaker til bruk versus ikke bruk av KlubbenOnline  Medlemmene i klubber som har KlubbenOnline ble presentert for produktet ”Markedsplassen” og ble spurt om interesse og mulig bruk av dette produktet  Demografi: kjønn, alder, idrett, geografi

5 10 July 2014, side 5 Kontaktpersoner i klubber som har KlubbenOnline Målgruppe 1

6 10 July 2014, side 6 93% har hørt om n3sport 1.

7 10 July 2014, side 7 Totalt er det 4 av 101 personer som ikke har hørt om n3sport 2.

8 10 July 2014, side 8 Flest forbinder n3sport med informasjon om ulike idretter 3. Flest forbinder n3sport med informasjon om ulike idretter. Dette gjelder både ”først nevnt” og ”totalt nevnt”. En del respondenter forbinder også n3sport med KlubbenOnline.

9 10 July 2014, side 9 Medlemmer i klubber som har KlubbenOnline Målgruppe 2

10 10 July 2014, side 10 1/5 har hørt om n3sport 1.

11 10 July 2014, side 11 1/5 har hørt om n3sport 2. Ved hjelp av forklaring om n3sport hadde 53 av 241 respondenter hørt om selskapet.

12 10 July 2014, side 12 Flest forbinder n3sport med fotballresultater 3.

13 10 July 2014, side 13 1/5 har hørt om KlubbenOnline 8.

14 10 July 2014, side 14 87% sier at de ikke har hørt om KlubbenOnline 9.

15 10 July 2014, side 15 Over 1/4 forbinder KlubbenOnline med ”klubbens egen hjemmeside” % svarer vet ikke på spørsmålet om hva de forbinder med KlubbenOnline.

16 10 July 2014, side 16 Ca. 1/4 har hørt om e-handel gjennom KlubbenOnline 19.

17 10 July 2014, side 17 94% har ikke hørt om Markedsplassen 20.

18 10 July 2014, side 18 Nesten halvparten kunne tenke seg å handle varer på nettet hvis klubben fikk provisjon 22.

19 10 July 2014, side 19 Men prisen må være billigere enn i butikken 22a. 51% sier at prisen må være billigere eller lik prisen i butikken, for at de skal handle en vare på nettet.

20 10 July 2014, side 20 42% sier at de ikke handler over nettet 22b.

21 10 July 2014, side 21 Over 1/3 sier at de ikke ville ha byttet strømleverandør 23.

22 10 July 2014, side 22 Ca. 50% av de spurte ville ikke ha kjøp en PC over nettet og generert 300 kroner til klubben 24.

23 10 July 2014, side 23 Prisen må være billigere enn i butikken 24a. 50% sier at prisen må være billigere eller lik prisen i butikken, for at de skal handle en vare på nettet.

24 10 July 2014, side 24 22% handler ikke over nettet 24b.

25 10 July 2014, side 25 Kontaktpersoner i klubber som ikke har KlubbenOnline Målgruppe 3

26 10 July 2014, side 26 27% har hørt om n3sport 1.

27 10 July 2014, side 27 87% sier at de ikke har hørt om n3sport 2.

28 10 July 2014, side 28 Flest forbinder n3sport med informasjon om ulike idretter (Først nevnt) 3. 53% nevner sportsresultater (Totalt nevnt).

29 10 July 2014, side 29 Over 2/5 har hørt om KlubbenOnline 5.

30 10 July 2014, side 30 92% har ikke hørt om KlubbenOnline 6.

31 10 July 2014, side 31 Flest forbinder KlubbenOnline med økonomisystem 7.

32 10 July 2014, side 32 1/5 ser ikke nytten ved å bruke KlubbenOnline 13.

33 10 July 2014, side 33 Mer informasjon skal til for at kontaktpersonene begynner å bruke KlubbenOnline 15.


Laste ned ppt "Highlights fra markedsundersøkelse Gjennomført uke 39- 41 Utarbeidet av Inger Marie Brun, Terje Svendsen og Heidi A. Thomassen MMI AS Oktober©2000."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google