Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Highlights fra markedsundersøkelse Utarbeidet av Inger Marie Brun,

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Highlights fra markedsundersøkelse Utarbeidet av Inger Marie Brun,"— Utskrift av presentasjonen:

1 Highlights fra markedsundersøkelse Utarbeidet av Inger Marie Brun,
Gjennomført uke Utarbeidet av Inger Marie Brun, Terje Svendsen og Heidi A. Thomassen MMI AS Oktober©2000

2 Formål og bakgrunn for undersøkelsen
n3sport as er et IT-selskap som utvikler og driver tjenester for informasjonsutveksling og - formidling innen sport og idrett. n3sport ønsker gjennom en markedsundersøkelse å få et bilde av kjennskap, bruk og tilfredshet til n3sport, samt produktene KlubbenOnline og Markedsplassen.

3 Målgrupper for undersøkelsen
Kontaktpersoner i klubber som har KlubbenOnline (100 stk) - Målgruppe 1 Medlemmer i klubber som har KlubbenOnline (300 stk) - Målgruppe 2 Kontaktpersoner i klubber som ikke har KlubbenOnline (100 stk) - Målgruppe 3

4 Spørreskjema Spørreskjemaene ble utarbeidet i samarbeid mellom n3sport og MMI Spørreskjemaene inneholdt følgende områder: Kjennskap til n3sport, bruk og tilfredshet Kjennskap til KlubbenOnline, bruk og tilfredshet Årsaker til bruk versus ikke bruk av KlubbenOnline Medlemmene i klubber som har KlubbenOnline ble presentert for produktet ”Markedsplassen” og ble spurt om interesse og mulig bruk av dette produktet Demografi: kjønn, alder, idrett, geografi

5 Kontaktpersoner i klubber som har KlubbenOnline Målgruppe 1

6 93% har hørt om n3sport 1.

7 Totalt er det 4 av 101 personer som ikke har hørt om n3sport
2.

8 Flest forbinder n3sport med informasjon om ulike idretter
3. Flest forbinder n3sport med informasjon om ulike idretter. Dette gjelder både ”først nevnt” og ”totalt nevnt”. En del respondenter forbinder også n3sport med KlubbenOnline.

9 Medlemmer i klubber som har KlubbenOnline Målgruppe 2

10 1/5 har hørt om n3sport 1.

11 1/5 har hørt om n3sport 2. Ved hjelp av forklaring om n3sport hadde 53 av 241 respondenter hørt om selskapet.

12 Flest forbinder n3sport med fotballresultater
3.

13 1/5 har hørt om KlubbenOnline
8.

14 87% sier at de ikke har hørt om KlubbenOnline
9.

15 Over 1/4 forbinder KlubbenOnline med ”klubbens egen hjemmeside”
10. 44% svarer vet ikke på spørsmålet om hva de forbinder med KlubbenOnline.

16 Ca. 1/4 har hørt om e-handel gjennom KlubbenOnline
19.

17 94% har ikke hørt om Markedsplassen
20.

18 Nesten halvparten kunne tenke seg å handle varer på nettet hvis klubben fikk provisjon
22.

19 Men prisen må være billigere enn i butikken
22a. 51% sier at prisen må være billigere eller lik prisen i butikken, for at de skal handle en vare på nettet.

20 42% sier at de ikke handler over nettet
22b.

21 Over 1/3 sier at de ikke ville ha byttet strømleverandør
23.

22 Ca. 50% av de spurte ville ikke ha kjøp en PC over nettet og generert 300 kroner til klubben
24.

23 Prisen må være billigere enn i butikken
24a. 50% sier at prisen må være billigere eller lik prisen i butikken, for at de skal handle en vare på nettet.

24 22% handler ikke over nettet
24b.

25 Kontaktpersoner i klubber som ikke har KlubbenOnline Målgruppe 3

26 27% har hørt om n3sport 1.

27 87% sier at de ikke har hørt om n3sport
2.

28 53% nevner sportsresultater (Totalt nevnt).
Flest forbinder n3sport med informasjon om ulike idretter (Først nevnt) 3. 53% nevner sportsresultater (Totalt nevnt).

29 Over 2/5 har hørt om KlubbenOnline
5.

30 92% har ikke hørt om KlubbenOnline
6.

31 Flest forbinder KlubbenOnline med økonomisystem
7.

32 1/5 ser ikke nytten ved å bruke KlubbenOnline
13.

33 Mer informasjon skal til for at kontaktpersonene begynner å bruke KlubbenOnline
15.


Laste ned ppt "Highlights fra markedsundersøkelse Utarbeidet av Inger Marie Brun,"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google