Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

REKRUTTERING • COACHING • SKREDDERSYDDE LØSNINGER • KURS Personlig utvikling - Team bygging - Samarbeids relasjoner - Samarbeide leder/sekretær.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "REKRUTTERING • COACHING • SKREDDERSYDDE LØSNINGER • KURS Personlig utvikling - Team bygging - Samarbeids relasjoner - Samarbeide leder/sekretær."— Utskrift av presentasjonen:

1 REKRUTTERING • COACHING • SKREDDERSYDDE LØSNINGER • KURS Personlig utvikling - Team bygging - Samarbeids relasjoner - Samarbeide leder/sekretær

2 Tro på deg selv Tørr å ta sjanser Bli litt bedre hver dag Utvikle spisskompetanse Den som gir seg har tapt! www.fragge.no Å MØTE FOLK  KULTUR OG SERVICE PÅ KIRKEKONTORET  IVARETA KIRKENS ANSIKT UTAD: ”You never get a second chance to make your first impression”  KULTUR – HVA ER DET EGENTLIG I DENNE SAMMENHENG?  Leksikonet sier: Foredling, utvikling, især i forbindelse med den enkeltes og med samfunnets materielle og åndelige utviklingstrinn.  Utvikle en kultur som utstråler forståelse, godhet og menneskelighet i glede og sorg.  OMSORG / OMGLEDE - BRUKERORIENTERING  Første møte med den enkeltes kontakt med kirken:  Dåp/Konfirmasjon/Vigsel/Begravelser  Konserter/kulturelle arrangementer/andre begivenheter

3 Tro på deg selv Tørr å ta sjanser Bli litt bedre hver dag Utvikle spisskompetanse Den som gir seg har tapt! www.fragge.no Hvordan blir brukeren mottatt? Betydningen for den enkeltes forhold til kirken. KULTUR FOR GOD SERVICE: HVA ER EGENTLIG SERVICE ? - innfri forventninger HVORDAN SKAL SERVICE OPPLEVES ? ”det lille ekstra” – mer enn forventet? HVORDAN MÅLES SERVICE ? - i kraft av ”opplevelse ” HVA BETYR DET FOR KIRKEN Å MØTE FOLK PÅ EN SKIKKELIG MÅTE? Henvendelsene kan veksle mellom det ene og det andre KULTUR OG SERVICE PÅ KIRKEKONTORET

4 Tro på deg selv Tørr å ta sjanser Bli litt bedre hver dag Utvikle spisskompetanse Den som gir seg har tapt! www.fragge.no Å MØTE FOLK  MESTRING –  Mange situasjoner  Trening / Rollespill  Bindeledd mellom publikum og fagpersonale  Team som mestrer – finne sin rolle  Spille hverandre gode  Teamet er aldri bedre enn det svakeste ledd  Være i forkant

5 Tro på deg selv Tørr å ta sjanser Bli litt bedre hver dag Utvikle spisskompetanse Den som gir seg har tapt! www.fragge.no KULTUR OG SERVICE PÅ KIRKEKONTORET VERDIER:  IMØTEKOMMENDE  PROFESJONELLE  NYTENKENDE Imøtekommende overfor de vi skal betjene Profesjonelle i vårt arbeid Nytenkende i måten vi løser oppgavene på

6 Tro på deg selv Tørr å ta sjanser Bli litt bedre hver dag Utvikle spisskompetanse Den som gir seg har tapt! www.fragge.no YRKESSTOLTHET – HVA BETYR DET I DENNE ROLLEN?  HVORFOR GLEDER DU DEG TIL Å GÅ PÅ JOBB?  SENTRUM FOR ALL KONTAKT  KONTAKTFORMIDLER UTAD OG INNAD  KUNNSKAP UTSTRÅLER TRYGGHET  SERVICE GIR FORNØYDE BRUKERE  FINNE LØSNINGER ØKER SELVTILLITEN  ALLE TRÅDER I MÅL – TILFREDSHET  FORNØYDE BRUKERE SNAKKER OM DET TIL ANDRE

7 Tro på deg selv Tørr å ta sjanser Bli litt bedre hver dag Utvikle spisskompetanse Den som gir seg har tapt! www.fragge.no Å MØTE FOLK  VISJONER OG MÅL FOR Å BLI OPTIMALT GOD I Å KOMMUNISERE KORREKT OG BRUKE ALLE DE RESSURSER DU INNEHAR  HVA ER DIN VISJON?  To be useful, needed and loved  Respekt for hverandres væremåte  Akseptere forskjellighet  Å BETY NOE FOR NOEN

8 Tro på deg selv Tørr å ta sjanser Bli litt bedre hver dag Utvikle spisskompetanse Den som gir seg har tapt! www.fragge.no Hvilke egenskaper er spesielt viktige i denne rollen?  Imøtekommende og løsningsorientert  Invitere til tillit og åpenhet  Evne til å kommunisere/lytte  Empati (evnen til å sette seg inn i andres situasjon)  Trygg i den rollen du skal representere  Trygg veileder og inneha den kompetanse som forventes i rollen

9 Tro på deg selv Tørr å ta sjanser Bli litt bedre hver dag Utvikle spisskompetanse Den som gir seg har tapt! www.fragge.no MOTIVASJON – HVA ER DET?  Hva skal du utstråle?  Hvorfor er du her?  Hvilke holdninger er så viktige?  ”RMI” – Rett mental innstilling –  Den mest etterspurte egenskap i rekrutteringssammenheng  Burde vi tenke annerledes?  Kvalitet i alle ledd?  Er kvalitetssikringen god nok?  Hvem skal evaluere?  Kriterier for evalueringen?

10 Tro på deg selv Tørr å ta sjanser Bli litt bedre hver dag Utvikle spisskompetanse Den som gir seg har tapt! www.fragge.no SERVICE UTAD – SUPPORT INNAD  HVILKEN STØTTEFUNKSJON SKAL DU EGENTLIG VÆRE?  TRYGGHET  SELVBEVISSTHET  SELVTILLIT – HANDLINGSROM  HVILKET TANKESETT HAR DU ?  ÅPNE OPP FOR EGEN REFLEKSJON  HVORDAN HOLDE SEG ORIENTERT ?  HVOR VIKTIG ER DET Å VÆRE I FORKANT?  BEREDSKAP? – Er beredskapen god nok?

11 Tro på deg selv Tørr å ta sjanser Bli litt bedre hver dag Utvikle spisskompetanse Den som gir seg har tapt! www.fragge.no KVALITET – HVA ER DET?  HVORDAN KAN KVALITETEN BLI BEDRE?  Brukerundersøkelser – like viktig for kirken som i andre sammenhenger ?  Behovsprøving ?  Hvilke behov har egentlig brukerne?

12 Tro på deg selv Tørr å ta sjanser Bli litt bedre hver dag Utvikle spisskompetanse Den som gir seg har tapt! www.fragge.no HUSK:  ANERKJENNELSE ER IKKE NOE MAN FÅR DET ER NOE MAN MÅ GJØRE SEG FORTJENT TIL!

13 Tro på deg selv Tørr å ta sjanser Bli litt bedre hver dag Utvikle spisskompetanse Den som gir seg har tapt! www.fragge.no KULTUR OG SERVICE PÅ KIRKEKONTORET ER STRESS EN DEL AV DETTE? Og HVORDAN OPPLEVES STRESS I DENNE ROLLEN?  Mange ”baller” i luften på en gang  Mister oversikten  FÅR IKKE TAK I HJELPEAPPARATET  Går ”tom” – mister motivasjonen  Frustrasjon og fortvilelse

14 Tro på deg selv Tørr å ta sjanser Bli litt bedre hver dag Utvikle spisskompetanse Den som gir seg har tapt! www.fragge.no HVORDAN BEKJEMPE STRESS?  Sørg for å ha et ”fristed” hvor du kan ”lade” batteriet  Våge å gi tilbakemelding  Sett navn på stress-faktorene  Få utløp for frustrasjon (sparringspartner/mentor) HUSK Å ROSE HVERANDRE Selv den mest hardføre blomsten trenger vann!! Hvem er gartner i din hage?

15 www.fragge.no Besøksadresse: Kontorfellesskapet - Bryggetorget 1 - Aker Brygge - 0250 Oslo Postadresse: Postboks 1517 - Vika - 0117 Oslo Tlf: 23 11 55 86 - Fax: 23 11 55 51 - Mobil: 900 27 611 - E-post: jorunn@fragge.no


Laste ned ppt "REKRUTTERING • COACHING • SKREDDERSYDDE LØSNINGER • KURS Personlig utvikling - Team bygging - Samarbeids relasjoner - Samarbeide leder/sekretær."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google