Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertArne Thorvaldsen Endret for 9 år siden
2
Kampanjens mål Å øke den gjennomsnittlige avgangsalderen i arbeidslivet I IA-avtalen for 2006-2009 initieres et treårig tiltak for å synliggjøre seniorene som ressurs i arbeidslivet. Tiltaket er definert som en informasjonskampanje og SSP har fått ansvaret for planleggingen og gjennomføringen av kampanjen
3
«vinnvinn» kampanjen skal bidra til at Arbeidstakerne ser verdien av å jobbe og konsekvensene av å stå utenfor arbeidslivet Arbeidsgiverne ønsker å ha seniorer og vet hvilke tiltak som gjør at man beholder dem lengre i arbeidslivet
4
Positivt bakteppe Seniorpolitisk barometer 2007 viser at: Arbeidstakerne ønsker å jobbe et år lenger (økt fra 62 til 63 år siden i fjor) 2/3 av arbeidsgiverne mener seniorer er mer attraktive enn tidligere
5
Kampanjen skal: Knuse gamle myter Bygge allianser Skape engasjement Spille på egenmotivasjon
6
Spiller på målgruppenes egenmotivasjon: Arbeidsgivere = Det er gode tider og mangel på arbeidskraft. Jeg har svært mye å tjene på å legge forholdene til rette for at folk vil jobbe lenger hos meg. Arbeidstakere = Jobben er viktig for meg, ikke bare økonomisk, men også sosialt, mentalt og fysisk. Jeg har svært mye å tjene på å stå lenger i arbeid fordi jeg vil utvikle meg og holde meg aktiv. Jeg er viktig.
7
Kampanjens regi Sette dagso rden Bygge motivasjon Vis e løs ninger Planlegge
8
Noen av vinnvinn-tiltakene Kampanjeweb Verktøykasse - for arbeidsgivere, tillitsvalgte og arbeidstakere Faktasamling (bok) Møter med partene Rundreise til alle fylker der SSP blir invitert; faglig påfyll/veiledning, samt økonomiske insentiver til de som setter i gang et samarbeid regionalt (som ivaretar kampanjens mål og målgrupper). Medieomtale nasjonalt og regionalt
9
Kampanjeweb
10
Medieomtale
12
Kampanjepremiere 25. oktober 2007
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.