Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Kampanjens mål  Å øke den gjennomsnittlige avgangsalderen i arbeidslivet I IA-avtalen for 2006-2009 initieres et treårig tiltak for å synliggjøre seniorene.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Kampanjens mål  Å øke den gjennomsnittlige avgangsalderen i arbeidslivet I IA-avtalen for 2006-2009 initieres et treårig tiltak for å synliggjøre seniorene."— Utskrift av presentasjonen:

1

2 Kampanjens mål  Å øke den gjennomsnittlige avgangsalderen i arbeidslivet I IA-avtalen for initieres et treårig tiltak for å synliggjøre seniorene som ressurs i arbeidslivet. Tiltaket er definert som en informasjonskampanje og SSP har fått ansvaret for planleggingen og gjennomføringen av kampanjen

3 «vinnvinn» kampanjen skal bidra til at  Arbeidstakerne ser verdien av å jobbe og konsekvensene av å stå utenfor arbeidslivet  Arbeidsgiverne ønsker å ha seniorer og vet hvilke tiltak som gjør at man beholder dem lengre i arbeidslivet

4 Positivt bakteppe Seniorpolitisk barometer 2007 viser at:  Arbeidstakerne ønsker å jobbe et år lenger (økt fra 62 til 63 år siden i fjor)  2/3 av arbeidsgiverne mener seniorer er mer attraktive enn tidligere

5 Kampanjen skal:  Knuse gamle myter  Bygge allianser  Skape engasjement  Spille på egenmotivasjon

6 Spiller på målgruppenes egenmotivasjon:  Arbeidsgivere = Det er gode tider og mangel på arbeidskraft. Jeg har svært mye å tjene på å legge forholdene til rette for at folk vil jobbe lenger hos meg.  Arbeidstakere = Jobben er viktig for meg, ikke bare økonomisk, men også sosialt, mentalt og fysisk. Jeg har svært mye å tjene på å stå lenger i arbeid fordi jeg vil utvikle meg og holde meg aktiv. Jeg er viktig.

7 Kampanjens regi Sette dagso rden Bygge motivasjon Vis e løs ninger Planlegge

8 Noen av vinnvinn-tiltakene  Kampanjeweb  Verktøykasse - for arbeidsgivere, tillitsvalgte og arbeidstakere  Faktasamling (bok)  Møter med partene  Rundreise til alle fylker der SSP blir invitert; faglig påfyll/veiledning, samt økonomiske insentiver til de som setter i gang et samarbeid regionalt (som ivaretar kampanjens mål og målgrupper).  Medieomtale nasjonalt og regionalt

9 Kampanjeweb

10 Medieomtale

11

12 Kampanjepremiere 25. oktober 2007

13


Laste ned ppt "Kampanjens mål  Å øke den gjennomsnittlige avgangsalderen i arbeidslivet I IA-avtalen for 2006-2009 initieres et treårig tiltak for å synliggjøre seniorene."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google