Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

• Innledning • Del 1 Faglig og digidaktisk status i fremmedspråk • Del 2 Ny Undervisnings og vurderingspraksis • Konklusjon.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "• Innledning • Del 1 Faglig og digidaktisk status i fremmedspråk • Del 2 Ny Undervisnings og vurderingspraksis • Konklusjon."— Utskrift av presentasjonen:

1

2 • Innledning • Del 1 Faglig og digidaktisk status i fremmedspråk • Del 2 Ny Undervisnings og vurderingspraksis • Konklusjon

3 Å være digital i fremmedspråk.  Innledning: Fremmedspråk på internett øker. Fremmedspråk kan læres på internett. LK06 (Grunnleggende ferdigheter). LK06 (Kompetansemål i læreplan for fremmedspråk) Internett: konstant tilgang til autentisk språk og kommunikasjon.

4 Å være digital i fremmedspråk.  Del 1 Faglig og digidaktisk status i fremmedspråk  Fremmedspråk har historisk vært viktig.  Statusen har endret seg.  Kan digitale verktøy bedre motivasjonen?  Det trengs pådrivere, lærere med kompetanse og kursing.

5 Å være digital i fremmedspråk.  Del 1 Faglig og digidaktisk status i fremmedspråk  Forskning og kompetanseheving.  Faglige pådrivere.  Kursing av lærere.

6 Å være digital i fremmedspråk.  Del 2 Ny Undervisnings og vurderingspraksis  Vurdering for læring.  Blogg – et multifunksjonelt verktøy.  Et tema – ulike digitale løsninger.

7 Å være digital i fremmedspråk.  Konklusjon:  Fremmedspråkene er positive til nytenkning.  Planlegg det faglige arbeidet slik at digitale fremmer læring.  Manglende internettbruk på eksamen senker motivasjonen for å ta i bruk IKT.  Utfordringen er å gjøre elevene til habile internettbrukere.


Laste ned ppt "• Innledning • Del 1 Faglig og digidaktisk status i fremmedspråk • Del 2 Ny Undervisnings og vurderingspraksis • Konklusjon."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google