Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Alltid i forkant MyPack Hent der du handler. Alltid i forkant Hva er MyPack? •Tollpost Globe’s produkt mot sluttbrukerne •Utfordreren til Postens Servicepakke.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Alltid i forkant MyPack Hent der du handler. Alltid i forkant Hva er MyPack? •Tollpost Globe’s produkt mot sluttbrukerne •Utfordreren til Postens Servicepakke."— Utskrift av presentasjonen:

1 Alltid i forkant MyPack Hent der du handler

2 Alltid i forkant Hva er MyPack? •Tollpost Globe’s produkt mot sluttbrukerne •Utfordreren til Postens Servicepakke •Mål 2009: 1 million pakker innenlands

3 Alltid i forkant Hvorfor har vi utviklet MyPack? •Forretningsmulighet –markedet for distansehandel vokser •Etterspørsel etter bedre og rimeligere logistikkløsninger fra våre kunder

4 Alltid i forkant Satsningen på MyPack i Norden - antall utleveringssteder •1600 i Sverige •1200 i Finland •600 i Norge •Danmark 2009

5 Alltid i forkant Servicepartnere •Snart har mennesker hentet sin pakke hos et MyPack utleveringssted •Avsluttende forhandlinger med en stor norsk dagligvarekjede •Åpner ytterligere butikker fra ICA og Bunnpris utover våren

6 Alltid i forkant 3 hovedelementer i MyPack tjenesten •Utlevering av pakker fra butikk •Håndtering av retur •Sikker leveranse og returhåndtering ved bruk av Online håndterminaler

7 Alltid i forkant Returløsninger 1.Returetikett i pakken som forbruker henter hos Servicepartner 2.Informasjon i pakken om at forbruker skal kontakte avsenders kundesenter for å bestille returetikett

8 Alltid i forkant •Produktforutsetninger –Maks 20 kg. –Maksimal lengde 1,2 m og/eller lengde + omkrets 2,4 m –Krever avtale + EDI •Avsender må være næringsdrivende •Avsender må være fraktbetaler •Kun 1 kolli per sending •Merkes med egen strekkode etikett •EDI overført sendingsinformasjon

9 Alltid i forkant MyPack Norge – kunder •Ellos •La Redoute •Jotex •Klingel •Komplett •JULA •TV SHOP •Teknikmagasinet •Gymgrossisten •Ljudia •Bakker Holland •Helsport •Fagbokforlaget •+++++

10 Alltid i forkant Hvorfor velge MyPack?

11 Alltid i forkant Forbrukere vil foretrekke nettbutikker som tilbyr MyPack fordi de får: •Flere alternative utleveringssteder innenfor samme postnummer •Utleveringssteder med lengre åpningstider enn postkontorene •Rask og effektiv utlevering •Kan hente pakkene der de handler

12 Alltid i forkant Fordeler for nettbutikkene/postordre •Konkurransedyktige priser •Færre returnerte varer, gjennom mer fleksibel avhenting for kundene •Konkurranse i distribusjonsnettet generelt –Bedre kvalitet og service til sluttkunden Din bestilling fra ”leverandør” er nå ankommet og klar for henting. Ref Vekt 1 kg. Sendingen kan hentes på ”servicepartner” fra tirsdag den Våre åpningstider er hverdager kl og lør/søn Pakken må hentes innen 14 dager. SMS :

13 Alltid i forkant Fordeler for servicepartnere •Økt omsetning •Muligheter til co-branding og synlighet i andre kanaler •Blir et ”service-senter” i nabolaget

14 Alltid i forkant MyPack – Hent der du handler…

15 Alltid i forkant Markedskampanjen •Nettannonsering på nettkundenes sider og tollpost.no •Plakatering i butikk •In Store aktiviteter –”Vareskiller” med profilering –Pizzaekske/kaffepose i hylllene –Vippetass i hyllene –Stand i butikken ved ”etablering ” av nye butikker –Give aways (handlemynt, handlenett) •PR aktiviteter (kampanjen vil følges opp av et koordinert opplegg for media)

16 Alltid i forkant Annonse som illustrerer konseptet…

17 Alltid i forkant

18

19 Co-branding på tilbud i butikk

20 Alltid i forkant Mulighet til co-branding på nett (eks. komplett.no)

21 Alltid i forkant

22


Laste ned ppt "Alltid i forkant MyPack Hent der du handler. Alltid i forkant Hva er MyPack? •Tollpost Globe’s produkt mot sluttbrukerne •Utfordreren til Postens Servicepakke."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google