Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Høye lederambisjoner blant Econas medlemmer Econa Arbeidsmarkedsbarometer 2012 1 Ønske om å bli leder i fremtiden % %

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Høye lederambisjoner blant Econas medlemmer Econa Arbeidsmarkedsbarometer 2012 1 Ønske om å bli leder i fremtiden % %"— Utskrift av presentasjonen:

1 Høye lederambisjoner blant Econas medlemmer Econa Arbeidsmarkedsbarometer 2012 1 Ønske om å bli leder i fremtiden % %

2 Ansatte mener at lederen må motivere og være beslutningsdyktig… Econa Arbeidsmarkedsbarometer 2012 2 Hva mener du er de viktigste oppgavene for din leder sett fra ditt ståsted? Base: Har ikke personalansvar i dag, 73% av totalt utvalg %

3 … dette harmonerer godt med hva leder selv også mener er de viktigste oppgavene Econa Arbeidsmarkedsbarometer 2012 3 Hva mener du er de viktigste oppgavene for deg som leder? Base: Har personalansvar i dag, 27% av totalt utvalg %

4 Sammenligning mellom ansatt og leder, Econa - medlemmer Econa Arbeidsmarkedsbarometer 2012 4 Hva mener du er de viktigste oppgavene for en leder? %

5 Sammenligning mellom ansatt og leder, befolkningen forøvrig Econa Arbeidsmarkedsbarometer 2012 5 Hva mener du er de viktigste oppgavene for en leder? %

6 Feilmarginer Antall observasjoner Prosentresultat 5/9510/9015/8520/8025/7530/7040/6050/50 2003.14.25.05.76.16.56.97.1 2502.83.84.55.15.55.86.26.3 3002.53.54.14.65.05.35.75.8 4002.23.03.64.04.34.64.95.0 5001.92.73.23.63.94.14.44.5 6001.82.52.93.33.53.74.04.1 7001.62.32.73.03.33.53.73.8 8001.52.12.52.83.13.23.5 9001.52.02.42.72.93.13.3 10001.41.92.32.52.72.93.13.2 12001.31.72.12.32.52.62.82.9 14001.21.61.92.12.32.42.62.7 16001.11.51.82.02.22.32.42.5 20001.01.31.61.81.92.02.2 Alle resultater som presenteres i denne rapporten er beheftet med en viss statistisk usikkerhet som skyldes at vi har kun observert et utvalg av enheter, og ikke hele populasjonen. Denne usikkerheten kan imidlertid beregnes. Generelt i denne undersøkelsen gjelder at totaltall for de to utvalgene er beheftet med en feilmargin på +/- 1.0 – 2.2 prosentpoeng. Feilmarginene for tall i undergrupper er større. Feilmarginer ved rent lotterisk utvalg Eksempel. Man har stilt et spørsmål med to svaralternativer: ”Ja” og ”nei”. I tabellen finner vi at 20% har svart ”ja” på spørsmålet, mens 80% har svart ”nei”. Er undersøkelsen basert på et utvalg på 1.000 intervju, vil feilmarginen i dette tilfellet være +/- 2,5 prosentpoeng. I praksis vil dette si at det reelle ”ja”-svar i populasjonen vil (med 95% sikkerhet) ligge et sted mellom 17,5% og 22,5%.


Laste ned ppt "Høye lederambisjoner blant Econas medlemmer Econa Arbeidsmarkedsbarometer 2012 1 Ønske om å bli leder i fremtiden % %"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google