Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Annonsetest Hytteliv nr 3-2008. Hytteliv •349.000 lesere –57 % menn - 43 % kvinner •61.043 i opplag •11 utgaver i året •Lesetid: 59 minutter* •Bladet.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Annonsetest Hytteliv nr 3-2008. Hytteliv •349.000 lesere –57 % menn - 43 % kvinner •61.043 i opplag •11 utgaver i året •Lesetid: 59 minutter* •Bladet."— Utskrift av presentasjonen:

1 Annonsetest Hytteliv nr 3-2008

2 Hytteliv •349.000 lesere –57 % menn - 43 % kvinner •61.043 i opplag •11 utgaver i året •Lesetid: 59 minutter* •Bladet leses gjennomsnittlig 3,7 ganger* –Norsk Medieindeks/ Målgruppeindeks 2007.2 –* Norsk Medieindeks 2007 - Riksundersøkelsen

3 Om undersøkelsen Prosjektnavn: Annonsetest Hytteliv nr. 3 2008 Prosjektnummer: 83842 Ansvarlig Hjemmet Mortensen: Heidi Thomassen Prosjektleder Synovate: Nils Petter Strand Utvalg: Web-undersøkelse blant bladets abonnenter Antall intervju: 201 intervju 25-49 år: 96 personer 50 år +: 105 personer Feltperiode: 11. – 19. mars 2008 Det er kun personer som har lest eller tittet i det aktuelle bladet som deltar i denne typen annonsetester. Respondentene får tilsendt undersøkelsen på mail. Bladet blir presentert ved visning av forsiden og hver annonse vises før de svarer på standardiserte spørsmål pr annonse som testes. Spørsmålene som stilles dekker observasjons- og leseverdi, inntrykk av det annonserte produktet og kjøpssannsynlighet for produktet eller tjenesten det annonseres for. Det er viktig å huske at denne undersøkelsen, som alle utvalgsundersøkelser, er beheftet med feilmarginer. Når vi bryter intervjuene ned på undergrupper øker feilmarginene. Ved små undergrupper, med mindre enn 25-30 respondenter, bør det utvises stor forsiktighet ved tolkning av tallene. Feilmarginer Alle resultater som presenteres i denne rapporten er beheftet med en viss statistisk usikkerhet som skyldes at vi har kun observert et utvalg av enheter, og ikke hele populasjonen. Denne usikkerheten kan imidlertid beregnes. Generelt i denne undersøkelsen gjelder at tall i totalkolonnen er beheftet med en feilmargin på +/- 3,1 – 7,1 prosentpoeng. Feilmarginene for tall i undergrupper er større.

4 Utvalgsstørrelse Total201 25-49 år96 50 år +105 Rådgivende møbler og interiør84 Interesse møbler og interiør81 Godt inntrykk (5-6)86 Kjøper baderomsmøbler innen 6 mnd44 Kjøper baderomsmøbler innen 7-12 mnd41 Kjøper baderomsmøbler om mer enn 12 mnd57 Har sett155 Har lest58

5

6

7 Inntrykk av produktet

8

9 Observasjon og leseverdi

10 Gjennomsnitt web annonsetestdatabaseOppmerksomhet:Leseverdi: Alle: 66%34% Denne testen:64%29%

11 Liking

12

13 Påstander

14 Forståelse Gjennomsnitt web annonsetestdatabaseForståelse: Alle: 72% Denne testen:69%

15 Nyhet Gjennomsnitt web annonsetestdatabaseNyhet: Alle: 39% Denne testen:37%

16 Relevans Gjennomsnitt web annonsetestdatabaseRelevans: Alle: 31% Denne testen:26%

17 Troverdig Gjennomsnitt web annonsetestdatabaseTroverdig: Alle: 40% Denne testen:41%

18 Unikhet Gjennomsnitt web annonsetestdatabaseUnikhet: Alle: 21% Denne testen:16%

19 Unikhet

20 Kjøpssannsynlighet

21

22 Ordassosiasjoner

23

24

25 Observasjonsverdi: Andel av leserne som har sett annonsen Leseverdi: Andel av leserne som har lest hele eller deler av annonsen

26

27

28 Liking

29 Forståelse

30 Nyhet

31 Relevans

32 Troverdig

33 Kjøpssannsynlighet

34 Sigdal AS, Sigdal, s. 38-39 Assosiasjoner - egenskaper * Hyppige brukere eller de som har planer om kjøp eller investering i nærmeste fremtid.


Laste ned ppt "Annonsetest Hytteliv nr 3-2008. Hytteliv •349.000 lesere –57 % menn - 43 % kvinner •61.043 i opplag •11 utgaver i året •Lesetid: 59 minutter* •Bladet."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google