Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Trafikk til butikk som handler mer og kommer tilbake …

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Trafikk til butikk som handler mer og kommer tilbake …"— Utskrift av presentasjonen:

0 eRetail 2013 Trafikk til butikk | Større handlekurver | Lojalitet
av Per Kristian Tandberg Det er lov å glemme. Jeg har glemt å låse huset. Det går fint. Jeg har glemt ungene i barnehagen. Men hvis jeg glemmer denne – da gjør jeg noe med det – da snur jeg … Mobilen: Den er alltid med! Og det er vårt utgangspunkt. Jeg heter Per Kristian Tandberg og er daglig leder i Liquid Barcodes

1 Trafikk til butikk som handler mer og kommer tilbake …
Mobilkuponger Liquid Barcodes: Nordisk fokus – kontor i Oslo Sterk industriell eier Nominert i årets Deloitte Technology Fast50 kåring over de 50 raskest voksende teknologibedrifter i Norge Digitale klippe- og lojalitetskort Hvem er vi? Liquid Barcodes har kontor i Oslo og leverer i dag kampanjer i hele Norden. Vi leverer Trafikk til butikk som handler mer og som kommer tilbake For å oppnå økt trafikk, økt handel og lojale kunder bruker vi bl.a. Mobilkuponger og digitale klippekort

2 La oss ta det første: Trafikk til butikk

3 … trafikk til butikk … Jeg har tatt frem en kampanje vi har kjørt for Clas Ohlson KILDE: E24, Mobizmag

4 …1 butikk. 15 000 kuponger. 20 000 kunder
Hva skjedde? Poenget er at det som kommer på mobilen gjør en forskjell. Fordi mobilen er alltid med.

5 Vi er fortsatt på trafikk til butikk.
En kampanje mellom bl.a. Tine, reklamebyrå og Liquid Barcodes

6 TINE isTe – interaksjon og kreativitet …
Avslag Godkjent Dette er interaksjon mellom merkevare og konsument på sitt aller beste

7 … hvem blir Førstemann? Et spill for å drive trafikk til butikk
De 100 første til butikk fikk gratis Burn Blue Refresh Boksene ble revet bort på 3 minutter KILDE: Mobizmag Siste case på trafikk til butikk er fra Narvesen. De 100 første til butikk fikk gratis Burn Blue Refresh – boksene ble revet bort på 3 minutter. Førstemann er et konsept, der et tilbud gis i svært begrenset volum. Du må være ”førstemann” for å få tilbudet. Det er kun fantasien som setter grenser.

8 Jeg har nå snakket om trafikk til butikk.
Vi er nå over på større handlekurver. Jeg hevder jo at kupongkundene handler for mer enn andre kunder …

9 … artikkel fra vedlegg til Finansavisen …

10 … artikkel fra vedlegg til Finansavisen …

11 … dagligvare: Kunder med kupong handler for mer …
SVERIGE Kupongkunde kr 496,- Vanlig kunde kr 267,- Mersalg på 86 % KILDE 56 millioner kuponger innløst i svensk dagligvare (ICA, Axfoods Hemköp og Willys i 2010) og analyse gjort av Movement Shopper Watch. + 2,75x + 1,8x + 3,0x Også i dagligvare ser vi at kunder med kupong handler for mer … Og da er spørsmålet: Er det slik at kunden med handleliste også tar med kupong, eller er det slik at kupongen gjør at du planlegger handelen? Høna eller egget – vanskelig å si. Uansett; denne kunden vil du ha! KILDE: Mobizmag

12 … mange er på nippet til å gå inn i butikken din
Bare synd de glemte motivasjonen hjemme … Jeg er over på siste tema som er lojalitet eller gjentagende kjøp: Mange av disse er på nippet til å gå inn i butikken din. Bare synd de glemte motivasjonen hjemme … Jeg har snakket med mange konsumenter som sier at papirbaserte lojalitetskort hadde fungert utrolig bra hvis de ikke alltid hadde ligget hjemme … Det har vi i Liquid Barcodes gjort noe med.

13 … pass på at motivasjonen er med Du har ikke råd til å la være …
Vi har utviklet sikker teknologi for digitale lojalitetskort. Her er noen eksempler. Du kommer til kassa, registrerer varen og skanner mobilen – appen oppdateres med stempel … Og som konsument kommer du tilbake – du vil jo ha den 5 gratis. Og så handler du litt hver gang …

14 … kleskjede: Kupongkunder har 2-3 ganger større handlekurv …
Vi er fortsatt på lojalitet og ser på hva som skjer når kupongene kommer regelmessig. KILDE: Kjedens økonomi / IT-avdeling

15 Hvorfor validering i kassepunktet …
Effektivt Trygt Bedre Så litt om det praktiske i kassa – hvordan fungerer egentlig dette? Det er effektivt: Kupongen eller lojalitetskortet skannes eller punches. Systemet sier fra om kupongen er gyldig eller ikke. Trygt: Du unngår at kassapersonalet må vurdere om konsumenten har rett på tilbudet eller ei – og det er mange tilbud gående til enhver tid Du blir bedre: Du har til enhver tid kunnskap om hvilke tilbud som fungerer. Du kan segmentere tilbudene

16 … enkelt … MARKED Kampanjer og rapporter POS DISTRIBUSJON
ØKONOMI Avregning av kampanje DISTRIBUSJON SMS, app, annen POS Validering & sjekk av betingelser Også er det enkelt å komme i gang …

17 Top trend no 1: Mobile becomes an integral part of retail online and offline – Most brands are now either trialing on planning on implementing loyalty programs, m-commerce, coupons, customer care, in-store engagement, etc in the coming year. Some brands had over 50% of their Christmas sales from mobile … KILDE: Mobile predictions for 2013 by Forrester, IDC, Gartner, Mary Meeker, eMarketer, Yankee Group and Golden Gekko Jeg avslutter med en slide med masse tekst som dere sikkert ikke ser. MEN De store kjente analaysebyråene som Forrester, IDC, Gartner har følgende budskap: MOBILEN ER KOMMET FOR Å BLI. Og i tillegg er det verdt å merke seg at mange merkevarer hadde 50% av julesalget sitt gjennom mobilen.

18 Epost: pkt@barcodes.no Mobil: 930 21 999
TAKK FOR MEG! Liquid Barcodes Per Kristian Tandberg Epost: Mobil: Takk for meg!


Laste ned ppt "Trafikk til butikk som handler mer og kommer tilbake …"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google