Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Problem Solution Key Metrics Unfair advantage Problem for bruker: • Ting er for dyrt(for meg) • Jager tilbud • Får ikke info om når produkt er på tilbud.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Problem Solution Key Metrics Unfair advantage Problem for bruker: • Ting er for dyrt(for meg) • Jager tilbud • Får ikke info om når produkt er på tilbud."— Utskrift av presentasjonen:

1 Problem Solution Key Metrics Unfair advantage Problem for bruker: • Ting er for dyrt(for meg) • Jager tilbud • Får ikke info om når produkt er på tilbud Problem for kunden: • Må sette en fast lav pris til hele markedet med lav margin. • Må selge restlager til dumpingpris. • Har ingen prisdifferensierings- mekanisme • Alternativet er kupongkampanjer papirbasert eller med egen app. • Groupon • Liquid Barcodes Smashing business model and lean organization Kuponger som lastes inn på mobilen til kunden med gitt gyldighet i tid eller antall. • Antall brukere • Antall kjøp • Antall butikker • Pengestrømmen kommer fra selger som gir en liten % av hvert salg tilbake. • Kunden betaler for mobilappen • Reklame i mobil appen? • Appstore • Internett • Play – Android • Direct marketing innstikk • Reklamebyråer Brukere: • Prissensitive kunder • Bargain hunters • Hjemmeværende • Studenter • Daytime shoppers Kunder: • Dagligvare • Elektronikk • Sport • Klær • Som megler i markedet kan vi hjelpe kunder til å få bedre tilbud på ting de ”trenger”. • Standard kupong App/Interface/Partner for enhver kampanje. • Vi kan hjelpe bedrifter til å kunne drive yield management og prisdifferensiering • Selvbetjent real-time markedsføringskanal • Teknologiutvikling • Partneroppfølging og salg • Forretningsutvikling • Value Codes andel Jokergruppa Eivind &

2 Hypoteser Problem • 50% av befolkningen ønsker pull marketing • 50% foretrekker push marketing i form av DM i post

3 Hypoteser Kunder og Brukere • Brukere: – 50 % av brukere vil ofre tid tilsvarende 500 kroner timen for å få rabatten – Kjøper gjerne dyrere utgaver/modeller hvis de bare er ”litt” dyrere. • Kunder: – Prisdifferensierer kun gjennom salg eller lignende kampanjer – Har ingen plan for pris bortsett fra markup modeller (Inn+marginfaktor=ut)

4 Hypoteser Unique Value Proposition • H 0(1) – Kuponger benyttes stort sett av tjenestetilbydere med lav grensekostnad • H 1(1) – Kuponger benyttes nå av en vidt spekter av bransjer • H 0(2) – Det finnes allerede teknologi som kan brukes • H 1(2) – Vi må selv utvikle teknologien for generering og validering av koder • H 0(3) – Hovedgrunnen til bruk av kupongrabatter er prisdifferensiering • H 1(3) – Hovedgrunnen til bruk av kupongrabatter er reklame

5 Presentasjonsformat • 1. Her er våres initiale hypoteser • 2. Slik testet vi dem • 3. Dette lærte vi/endret vi • 4. Dette gjør vi videre • Hva trodde du? • Hva gjorde du? • Hva er avviket mellom hypotese og læring? • Hva er neste eksperiment – kan være forandret pga ny innsikt?

6


Laste ned ppt "Problem Solution Key Metrics Unfair advantage Problem for bruker: • Ting er for dyrt(for meg) • Jager tilbud • Får ikke info om når produkt er på tilbud."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google