Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
1
Business Intelligence og Big Data i FINN.no
Corporate IQ 6.September 2012 Anders Skoe Leder, Business Intelligence, FINN.no
2
Satsningen på Business Intelligence (BI) er tydelig forankret i FINNs forretningsstrategi, og høsten 2010 ble det etablert en egen BI-avdeling Fra FINNs Konsernstrategi: ”FINN skal utvikle innsikt som kjernekompetanse for å bli best på innovasjon og salg”
3
Standardiserte rapporter
Ved å sammenstille, tilgjengeliggjøre og analysere data muliggjør vi innsiktsdrevet handling Webtrafikk Standardiserte rapporter Verktøy for dypdykk Sammenstille Tilgjengeliggjøre Analysere/Tolke Anvende/Handle 4 3 2 1 Datavarehus Data API Innsikt Action! Faktura Rubrikk Merkevare CRM Etc…
4
Dashboards fra BI blir brukt av ledelsen til å følge med på salg og bruk på tvers av kanaler (mobil, desktop)
5
Prestasjonsdashboard for enkeltselgere er integrert med CRM-løsningen
6
For FINN ligger det et stort potensial i dataene vi allerede har
For FINN ligger det et stort potensial i dataene vi allerede har. Men vi ser også at det er utfordringer/ muligheter som ikke kan løses/ utnyttes med tradisjonelle datasett, og dette driver FINNs investering i Big Data.
7
Vi bruker allerede Big Data for å forstå adferden til brukerne på FINN
Vi bruker allerede Big Data for å forstå adferden til brukerne på FINN.no I 2011 brukte hver av oss i snitt 19,5 timer på FINN-surfing og i topp-uker er over 3 millioner unike brukere på besøk.
8
Økt innsikt rundt aktørene på FINN og deres adferd gjør at vi kan bekjempe svindelforsøk mer effektivt
9
Behov for mer målrettet markedsføring og tilpassede brukeropplevelser motiverer ikke bare investering i Big Data , men investering i real-time Big Data systemer
10
Fremover vil bedre innsikt om brukerne og kundene bli vel så viktig som annonsene på FINNs markedsplasser
11
Anders Skoe – anders.skoe@finn.no
Takk! Anders Skoe –
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.