Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Global Blue Tax Free Kristiansand – CHINAVIA. Tax Free Shopping Globe shopperes fordeler  Billigere å handle ute enn hjemme. Høy MVA-sats gjør det rimelig.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Global Blue Tax Free Kristiansand – CHINAVIA. Tax Free Shopping Globe shopperes fordeler  Billigere å handle ute enn hjemme. Høy MVA-sats gjør det rimelig."— Utskrift av presentasjonen:

1 Global Blue Tax Free Kristiansand – CHINAVIA

2 Tax Free Shopping Globe shopperes fordeler  Billigere å handle ute enn hjemme. Høy MVA-sats gjør det rimelig å handle. Butikkens fordeler ved å tilby TFS  Turister påvirkes til å handle mer.  Bedre inntjening for butikk.  Tilby en rabatt som ikke påvirker bunnlinjen

3 Et stort nettverk.. 300,000 35M Butikker tilbyr tjenesten verden over Reisende pr år benytter tjenesten

4 Vi er der du er… 42 land5 kontinenter

5 Globe shoppers are spending more than ever Increase in tax free spend by globe shopper nationality January 2012- December 2012 Source: Global Blue Tax Free Shopping sales data

6 Globe shoppers make shopping a priority Number of travellers who report shopping as a vital part of their trip, by nationality Source: Global Blue Review 2010 48% Russia 82% China Middle East 56%

7 TOPP 10 LAND - NORGE 1.1.2013 - 1.11-2013

8 TOPP 10 FYLKER 1.1.2013 - 1.11-2013 RankLandOppgangI fjorAndel 1.Oslo+20,2%142,2% 2.Hordaland-1,4%223,4% 3.Rogaland+16,5%45,7% 4.Finnmark+1,9%35,5% 5.Sogn og Fjordane +20,0%64,6% 6.Møre og Romsdal +0,3%53,8% 7.Troms+3,7%73,2% 8.Akershus+9,9%81,7% 9.Nordland+33,7%101,6% 10.Oppland-1,4%90,9 %

9 1. Oslo Rank PY:1Endring i SIS: +20,2 % Endring i Trxn: +7,4% Topp 5 Sector Main by Trxn Topp 5 Nasjoner Topp 5 Refund Location by Trxn Topp 5 Refund Point by Trxn

10 2. Hordaland Rank PY:2Endring i SIS : -1,4% Endring i Trxn: -1,6% Topp 5 Sector Main Topp 5 Nasjoner Topp 5 Refund Location Topp 5 Refund Point

11 3. Rogaland Rank PY:4Endring i SIS: +16,5% Endring i Trxn: +20,4% Topp 5 Sector Main Topp 5 Nasjoner Topp 5 Refund Location Topp 5 Refund Point

12 5. Sogn og Fjordane Rank PY:6Endring i SIS: 20,0% Endring i Trxn: +27,3% Topp 5 Sector Main Topp 5 Nasjoner Topp 5 Refund Location Topp 5 Refund Point

13 14. Vest-Agder Rank PY:13Endring i SIS: -6,98% Endring i Trxn: -0,4% Topp 5 Sector Main Topp 5 Nasjoner Topp 5 Refund Location Topp 5 Refund Point

14 Turistinformasjon

15 Kristian B. Jørgensen, adm.dir. Fjord Norge HRR utg. 05/13 September «Vekst fra Asia kompenserer for svikt fra Europa»

16 Kontinentenes andeler 2012 mot 2013

17 Tilbakeblikk på topp 10 nasjonene i 2013 Total Omsetning Januar - Oktober

18 Tilbakeblikk på topp 10 nasjonene i 2013 Antall Transaksjoner Januar - Oktober

19 “Four years ago China was one third of our American business. Now it’s four times our American business.” -- Michael Ward, MD, Harrods

20 1. Kina Rank PY:2Endring i SIS : +68,7 % Endring i Trxn : +56,4 % Kategori% av TotalEndring Watches&Jewl.43,3 %+84,3 % Fashion&Cloth.34,6 %+76,0 % Souv&Gifts14,6 %+28,3 % Other Retail2,0 %+44,2 % Cons.Electr.1,8 %+40,8 % Other3,7 % Fylke% av TotalEndring Oslo68,4 %+42,2 % Hordaland17,0 %+54,3 % Sogn og Fjordane5,7 %+3,3 % Akershus2,2 %+31,2 % Rogaland1,9 %+49,3 % Other4,8 %

21 2. Russland Rank PY:2Endring i SIS : +5,3 % Endring i Trxn : +8,3 % Kategori% av TotalEndring Souv&Gifts30,4 %+3,0 % Fashion&Cloth.28,5 %+12,0 % Other Retail23,9 %+11,4 % Watches&Jewl.4,5 %-6,5 % Cons.Electr.3,8 %-0,9 % Other8,9 % Fylke% av TotalEndring Finnmark33,8 %+12,9 % Oslo26,6 %-2,6 % Hordaland16,4 %+9,6 % Troms5,6 %-4,3 % Møre og Romsdal4,1 %-0,9 % Other13,5 %

22 Fokus for innovasjon Norge for 2014 1. •Høyt fokus: •Norge, Sverige, Danmark, Storbritannia, Nederland, Tyskland 2. •Fortsatt trykk, men markedene er svake: •Frankrike, Spania, Italia 3. •Ekspanderende marked: •Russland, Polen 4. •Offensiv satsing: •USA, Japan, Kina, Sør-Korea 5. •Up and coming: •India, Brasil 6. •Enkeltsatsinger: •Taiwan, Hong Kong

23


Laste ned ppt "Global Blue Tax Free Kristiansand – CHINAVIA. Tax Free Shopping Globe shopperes fordeler  Billigere å handle ute enn hjemme. Høy MVA-sats gjør det rimelig."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google