Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Kan samarbeidspartnere til Mercur benytte mobile kuponger/bonuskort til å drive trafikk og skape mersalg? 18. november 2009 Preben Idsøe Telenor GBDR,

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Kan samarbeidspartnere til Mercur benytte mobile kuponger/bonuskort til å drive trafikk og skape mersalg? 18. november 2009 Preben Idsøe Telenor GBDR,"— Utskrift av presentasjonen:

1 Kan samarbeidspartnere til Mercur benytte mobile kuponger/bonuskort til å drive trafikk og skape mersalg? 18. november 2009 Preben Idsøe Telenor GBDR, New Business Mob

2 Ny markedsføringslov 1. juni i år åpnet for bruk av kupong Kupongtilbud eksponert i medieflater gir sammen med Telenors kupongkonsept mulighet for sporbart mersalg og økt trafikk i butikk Kan dere benytte denne muligheten?

3 Loyalty Club Generisk kupongkonsept på mobil A. Trigging fra eksisterende medier skaper trafikk 2. Mobil kupong mottatt og arkivert 3. Online validering og datafangst i butikk 1. Forbruker sender ”KODEORD” til ”kortnr” 3. Ja/nei til flere relevante tilbud/informasjon 4. Analyse av datafangst gir kunnskap 5. Utsendelse av nye målrettede tilbud/informasjon basert på samtykke og segmentering skaper lojalitet Kun med kupong Send ”kodeord” til kortnr Customer db with transactions B. Samtykkebasert rekruttering og relevans skaper lojalitet

4 Beskrivelse av kampanje test Kupongprodukt: Kunde velger egnet produkt Sted: Mercur senteret med prefererte kunder Forslag eksponering: Gjennom eksisterende medieflater Tidsperiode: Begrenset periode innen 1. mars 2010 Leveranse:  Oppsett og drift av teknisk løsning  Utplassering av mobile skannere inkl opplæring i butikk og support  Analyse overordnet og for hver av de kundene Vedlegg 1.Overordnet løsning 2.Forslag til arbeidsliste 3.Tilbud mobilkupong 4.Tilbud kaffekupong på mobil

5 Vedlegg 1 a: Overordnet løsning for en test 1. Trigging fra eksisterende medier eller utsendelse fra kundedatabase 2. Mobil kupong mottatt som SMS via waplink eller som MMS 3. Online validering i butikk via standalone løsning med trådløs scanner som kommuniserer mobilt alt via WLAN/GPRS med kupongdatabasen Kupong markeres som brukt i database Unik kode lagres i kupongdatabase Match = yes! Forbruker mottar en kupong med unik kode 4. Svar på om kupongen er gyldig eller ikke. Hvis gyldig vises også riktig PLU, som tastes inn manuelt i kassesystemet Valideringsdatabase Hvis match riktig PLU Mobil skanner Kun med kupong Send ”kodeord” til kortnr Forbruker sender ”OL” til 2330

6 Vedlegg 1 b: Overordnet løsning for en test på bonuskortet 1.Kunde sender kodeord til et kortnummer som er opplyst hos Tulla Fischer. 2. Bonuskort mottatt på mobil med kode og tekst om antall enheter som er kjøpt 3. Online validering i butikk via standalone løsning med trådløs skanner som kommuniserer mobilt alt via WLAN/GPRS med kupongdatabasen Kupong markeres som brukt i database Unik kode lagres i kupongdatabase Match = yes! Forbruker mottar en kupong med unik kode 4. Etter x antall kjøp får kunden gratis kaffe i bonus Valideringsdatabase Hvis match riktig kode Strek-kode skanner Kun med kupong Send ”kodeord” til kortnr Forbruker sender ”kodeord” til kortnr

7 Vedlegg 2: Forslag til arbeidsliste HvaHvemNår Valg av produktKunde Eksponering av kupong i eksisterende medierKunde/Telenor Oppsett av PLU-kode i butikkdataKunde Oppsett av kampanjen i valueCode systemTelenor Oppsett og utplassering av håndholdte skannere i butikkTelenor Opplæring og testing i butikk • Utlevering av ”spørsmål og svar” • Utlevering av ”kupong manual” Telenor Oppfølging av butikk under kampanjen • Regelmessig ringerunde Telenor Sekundering under kampanjen • Regelmessig rapportering til Telehuset og butikk (?) pr e-post Telenor Analyse overordnet og pr butikkTelenor Materiell og informasjon til butikkene som er utarbeidet av Telenor skal forhåndsgodkjennes av kunde Materiell og informasjon til butikkene som er utarbeidet av Telenor skal forhåndsgodkjennes av kunde

8 Software og oppstartVanlig prisTelenor sponserMercurs pris Lisens for begrenset tidsperiode10 000,- 0,- Oppstart – oppsett, testing og support30 000,-0, ,- Opplæring10 000,-0, ,- Reise5 000,- 0,- Leie av strek-kode skannere (maks 3 mnd)6 000,- 0,- Analyse overordnet og pr butikk10 000,- 0,- Sum71 000, , ,-* Vedlegg 3: Test tilbud mobilkupong hos Swag eller Big-bite *Fornøydhets garanti Hvis kunde ikke er fornøyd med gjennomføringen og/eller resultatene så gir vi en ”fornøydhets garanti” som gir halve beløpet tilbake, dvs kr ,- Gyldighet Tilbudet er gyldig frem til 10. desember 2009 BrukVanlig prisTelenor subsidiererMercur pris Pris pr utsendt kupongkode SMS inklusive trafikkostnaderKr 1,50Kr 0,-Kr 1,50 Pris for påføring av analysegrunnlag (navn, kjønn og adresse) pr mobilnummer Kr 0,70 Kr 0,-

9 Software og oppstartVanlig prisTelenor sponserMercur pris Etablering500,- 0,- Månedsavgift*199,-0,-199,- Opplæring10 000,- 0,- Reise5 000,- 0,- Leie av strek-kode skannere pr mnd*299,-0,-299,- Analyse overordnet og pr butikk10 000,- 0,- Vedlegg 4: Test tilbud kaffe mobilkupong hos Tulla Fischer. *Fornøydhets garanti Hvis kunde ikke er fornøyd med gjennomføringen og/eller resultatene så gir vi en ”fornøydhets garanti” som gir hele beløpet tilbake etter 3 måneders test Gyldighet Tilbudet er gyldig frem til 10. desember BrukVanlig prisTelenor subsidiererMercur pris Pris pr utsendt kupongkode SMS inklusive trafikkostnaderKr 1,50Kr 0,-Kr 1,50 Pris for påføring av analysegrunnlag (navn, kjønn og adresse) pr mobilnummer Kr 0,70 Kr 0,-


Laste ned ppt "Kan samarbeidspartnere til Mercur benytte mobile kuponger/bonuskort til å drive trafikk og skape mersalg? 18. november 2009 Preben Idsøe Telenor GBDR,"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google