Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

eDialog24 Operator Nyheter og endringer i versjon 2.2.1.0 Sentinel eDialog24 AS Ingvald Ystgaards vei 3A 7047 Trondheim Telefon: Faks: 73 89 48 00 73.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "eDialog24 Operator Nyheter og endringer i versjon 2.2.1.0 Sentinel eDialog24 AS Ingvald Ystgaards vei 3A 7047 Trondheim Telefon: Faks: 73 89 48 00 73."— Utskrift av presentasjonen:

1

2 eDialog24 Operator Nyheter og endringer i versjon Sentinel eDialog24 AS Ingvald Ystgaards vei 3A 7047 Trondheim Telefon: Faks: Web: E-post:

3 Forbedret styring av tilgjengelighet (1) “Klikk”  Det er nå mulig å velge hvor lenge du ønsker å sette deg ’Midlertidig borte’.  Klikk på fotsporsymbolet øverst til venstre i hovedvinduet, og velg ønsket periode fra menyen som dukker opp.  Hvis du velger 5 minutter, vil det gå 5 minutter før programmet på ny registrerer om du bruker PCen (mus og tastaturbruk) og justerer tilbake tilgjengeligheten din. Tips: Du kan mao. også benytte ’Midlertidig borte’-funksjonen for å gjøre deg utilgjengelig en liten periode mens du f.eks utfører en oppgave på PC’en som krever din fulle oppmerksomhet.

4 Forbedret styring av tilgjengelighet (2)  Det er enkelt å la avtaler i Outlook-kalenderen styre din tilgjengelighet.  Dette setter du opp i programinnstillingene (Fil -> Innstillinger):  Når et møte i kalenderen starter, kan du automatisk bli satt til ønsket tilgjengelighet eller få spørsmål før tilgjengelighetsgraden endres.  Når et møte er ferdig, benyttes tilsvarende mekanisme for å gjøre deg tilgjengelig igjen.

5 Deling av kalender  I innstillingsvinduet fra forrige side, kunne du også velge å dele kalenderen i Outlook med andre operatører.forrige side  Hvis du krysser av for dette valget, vil operatører i din organisasjon kunne se detaljert informasjon fra din kalender en uke fram i tid. Merk : Operatører i andre organisasjoner vil bare kunne se om du er opptatt eller borte.  For å sjekke en annen operatørs kalender, høyreklikk på den aktuelle operatøren og velg ’Vis kalender’. Det vil da åpnes et nytt vindu som viser møte og avtaler. “Klikk”

6 Stillemodus  Hvis du ikke ønsker å bli forstyrret med varslingslyder for en periode, kan du enkelt sette programmet i stillemodus.  Klikk på høyttaler-symbolet øverst til venstre i hovedvinduet, og velg ønsket periode fra menyen som dukker opp.  Hvis du velger f.eks. 5 minutter, vil du ikke få noen varslingslyder i denne perioden. PS. Du kan ikke sette programmet i stillemodus mens du er ’Tilgjengelig (online)’. Tips : Under Fil->Innstillinger (CTRL+I) kan du angi at du automatisk skal ha stille-modus når du er midlertidig borte. Bør benyttes dersom du tidvis trenger ro selv om du bruker PCen.

7 Tapte anrop  Hvis en kunde logger ut før han/hun får kontakt med en operatør, registreres dette som et tapt anrop hos alle operatører som var tilgjengelig og fikk forespørselen fra kunden – men ikke svarte.  Hvis du som operatør har ubehandlede, tapte anrop, vil det vises et rødt utropstegn øverst til venstre i hovedvinduet: “Klikk”  Klikk på utropstegnet for å vise oversikt over og behandle de tapte anropene. “Klikk”

8 Ny og effektiv filoverføring*  Det er nå blitt svært enkelt å overføre filer mellom to operatører eller mellom operatør og kunde.  Høyreklikk på en operatør i organisasjonstreet og velg ’Send fil til...’.  Klikk på ’Velg fil å sende’, finn fram til ønsket fil, og klikk deretter ’Last opp fil’. “Klikk”  Den mottakende operatøren vil da få en forespørsel om å laste ned filen fra deg. * Ved store filoverføringsvolum forutsettes det at din organisasjon installerer egen filutvekslingsserver (inkl. i eDialog24).

9 “Høyreklikk” Popupmenyer  Flere steder i hovedvinduet kan du høyreklikke for å få opp en liten meny (popupmeny) “Høyreklikk”

10 Fange opp at kunder venter på deg  Når du jobber med andre programmer og ikke ser at du har kunde som venter  vil du få varsling med lyd, samt at eDialogsymbolet nede i høyre hjørne blinker

11 Mer informasjon om kunden (1) “Klikk”  Du kan nå se enda mer informasjon om kunden du skal prate med  Og du kan nå se enda mer informasjon om kunden du allerede prater med “Klikk”

12 Mer informasjon om kunden (2) “Høyreklikk” “Klikk”  Og du kan nå se enda mer informasjon om kunden du har pratet med før

13 Flyt i dialogen  Dersom du glemmer at du har en dialog med en kunde, eller bare er litt opptatt, får du nå et varsel som forteller at det er lenge siden du har sendt en melding i dialogen  Du kan stille inn hvor lang tid det skal gå før varselet kommer i innstillinger-vinduet

14 Antall dialoger hos samarbeidende organisasjoner  Tidligere har du kunnet se antall aktive dialoger for hver operatør internt i din egen organisasjon (symbolisert ved et tall bak navnet på operatøren).  Dette gir deg en pekepinn på om en bestemt operatør kanskje er svært opptatt, og dermed ikke ledig for å ta i mot en ’sett over’-dialog.  Denne nyttige statusinformasjonen er nå gjort tilgjengelig også for operatører i samarbeidende organisasjoner:

15 Huskelapper (elektronisk ”Post-it”-lapp) “Dobbelklikk” “Klikk”  Du kan lage elektroniske huskelapper “Klikk”  Og hvis du er på farten kan du få huskelappen på mobilen din istedet for på PC- skjermen (krever at du har aktivert opsjon for SMS)

16 Varsling når kollega er tilgjengelig  Du kan bli varslet når en kollega blir tilgjengelig “Høyreklikk” “Klikk”  Og hvis du er på farten kan du bli varslet på mobilen din istedet for på PC-skjermen (krever at du har aktivert opsjon for SMS)

17 Snarveier som gjør hverdagen enklere...  Vi har etablert snarveier i eDialog24 for ting som skjer ofte: •Automatisk åpne og lese en mottatt beskjed : CTRL + ALT + R •Sette ”Midlertidig borte” : CTRL + ALT + O •Elektronisk ”Post-it”-lapp / påminnelse med SMS-mulighet : CTRL + ALT + T •Skjul eller vis hovedvinduet : CTRL + SHIFT + | (Denne streken finner du til venstre for 1-tallet på tastaturet. Det er ikke en stor i eller en liten L)  Disse snarveiene kan du bruke uansett hvilket program du jobber med i øyeblikket


Laste ned ppt "eDialog24 Operator Nyheter og endringer i versjon 2.2.1.0 Sentinel eDialog24 AS Ingvald Ystgaards vei 3A 7047 Trondheim Telefon: Faks: 73 89 48 00 73."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google