Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertHaldis Finstad Endret for 8 år siden
1
Opplæringskontoret for tilrettelagt Etablering og organisering av kontoret Kompetanse og system Arbeidsmodell Målgruppe/økonomi Overgang skule/bedrift Praktiske eksempel Resultat/vegen vidare
2
Attføringsbedriftene - etablering av opplæringskontor Initiativ frå Fagopplæringskontoret 1998 Bakgrunn: Problem med å finne læreplassar til elevar frå særinntak, og aukende tal elever som søker særlig tilrettelagt opplæring i bedrift. Arbeidsgruppe med representanter frå fylkeskommunen, NAV og attføringsbedriftene. Krav til kontor: - fylkesdekkjande -tverrfaglig
3
Attføringsbedriftene - etablering av opplæringskontor Bruk av same metodikk for rettselevar med problem, i forhold til ordinære kontraktar. Attføringverksemda arbeidsgjevaransvar, anna verksemd fagansvar Viktig med fylkesdekjane tilbod Vektekter som for foreining – forenkla i forhold til eiga verksemd Skipingsmøte 24.11.99
4
Eigarar og organisering Eigarar: Sogneprodukter, Origod, Sandane Industri og Firda Produkt I styret er NAV hovedkontor representerte, i tillegg til eigarane Kontorstad på Kaupanger Tilsett daglig leiar i 20% stilling (Olav Njøs) Kontoret står ansvarleg for at opplæring vert gitt, i samsvar med gjeldande læreplan / IOP. Samarbeid med andre opplæringskontor (der dette er formålsteneleg)
5
Attføringsbedriftene: kompetanse, system og kapasitet Tverrfagleg kompetanse blant tilretteleggarane Felles system for kartlegging/karriererettleiing Lang erfaring med kvalifisering i eksterne bedrifter Besøk på arbeidsplassen minimum kvar 3.mnd Nært samarbeid med næringslivet, og godt omdøme hjå ulike samarbeidspartar. Gode system i for planlegging, evaluering og dokumentasjon i attføringssaker. 247 tiltaksplassar fordelt på fem ulike tiltak Ca 20 løpande kontraktar knytt til kontoret
6
Arbeidsmodell Opplæringskontoret får tilsendt søkarar frå Fylkeskommunen. (m/uttale frå PPT/rådgjevar/klassestyrar) Attføringsbedriftene i samarbeid med opplæringskontoret, oppretter kontakt mellom NAV og søkar, for registrering/innsøking til APS. Attføringsverksemda /opplæringskontoret finn arbeidsplass for søkarane der de uforplikta kan få prøvd ut det faget de har valgt.
7
Arbeidsmodell (fortsett) 3- 6 mnd i bedrift, tiltak APS (Tilbod til eleven om utprøving av det faget han har valgt, gjennom bruk av APS-plassar eksternt) Ved kontrakt: Læretid i Kvalifisering. Ein av dei fire eigarane av opplæringskontoret tilset eleven og har arbeidsgjevaransvaret. Ekstern bedrift stiller med fagleg leiar/instruktør. (Kontoret har ansvar for at eleven får opplæring i høve fagplan/IOP ). Ikkje kontrakt: Konklusjon vert dokumentert overfor Fylkeskommunen og NAV, slik at ein har grunnlag for å tilby eleven andre tiltak/skuleplass.
8
Målgruppe Mann/ Kvinne 17 – 20 år, AD/HD, rus, lærevanskar, sosiale vanskar, manglande oppfølging frå heim, sjukdom + + + Ikkje fullført grunnkurs/vk – 1 Søkarar med størst behov for tilrettelegging/hjelp 6 – 10 søkarar for året 90% søker som lærekandidat (IOP)
9
Økonomi/varigheit Ingår i attføringsbedrifta si råme for APS/kvalifisering Tiltaks tilskot Lærling tilskot Spesielle tilskot (spes ped midlar) Behov for ”fullfinansiering” i dei fleste saker Varigheit snitt 2,5 år Inntil avlagd fagbrev eller delkompetanse
10
Kritiske faktorar i overgang skule/ bedrift Realistisk valg/mål for opplæringa Avklaring av ressursbehov Krav/plikter frå arbeidslivet Avklaring i høve sjukdom/rus Avklaring av rettar i høve ulike trygdeordningar
11
Kritiske faktorar i overgang skule/ bedrift Søkarane er ikkje ”reelle” Vanskeleg å finne opplæringsbedrift/behov for å skifte bedrift undervegs. Behov for nye/oppdaterte vurderingar frå PPT Lang tid før økonomiske verkemidlar er på plass (kontrakt utløyser midlar) Ofte behov for utvida tverrfagleg samarbeid Lang behandlingstid ved søknad om tekniske hjelpemidlar
12
Sak 1. Tore 18 år, søkar til yrkessjåfør Generelle lærevanskar, lavt evnenivå og dysleksi IOP med mål om opplæring retta mot varetranport med liten bil Spes Ped ressurs kr 76.000.- første opplæringsår Behov for hjelp i samband med flytting/etablering på ny hybel Behov for hjelp i samband med sertifikat/kurs Stort ressursbehov før kontrakt kunne startast opp Kontrakt avslutta etter 3 mnd. (initiativ frå kandidat) Grunnlag: Militærteneste
13
Sak 2. Anne 19 år, kontrakt BUA (24 mnd). Samansette lærevanskar, lavt ordforråd IOP med mål om modul 1 (arbeid med barn i alderen 0 – 6 år) Spes Ped ressurs kr 19.000.- første opplæringsår (frikjøp av instruktør) Søknad om utvida tid (manglande fagleg/personleg utvikling) Kontrakt avslutta etter 22 mnd. (initiativ frå kontoret) Grunnlag: manglande personlege/faglege eigenskapar, umodenheit, brot på teieplikta
14
Sak 3 Ole 16 år, kontrakt i Materialadministrasjonsfaget (48 mnd). Sosialt mistilpassa, lærevanskar, ikkje gjennomført grunnskule IOP omfatta kun praktiske mål. Spes Ped ressurs ikkje tildelt !! God fagleg utvikling, gjennom læretida Utvida tid på kompetanseprøva Bestått Direkte fast tilsett i opplæringsbedrifta.
15
Resultat (etter 8 driftsår) 104 søkarar (snitt 13 /år fordelt på 10 ulike fag ) 56 kontraktar (35 opplæringskontraktar) 24 avlagt og bestått (18 avbrot) Avbrot: 60% medisinske grunnar 30% ordinære jobbar 10% fagvanskar Ca 60% positive avslutningar (dei fleste får jobb i opplæringsbedrifta etter avlagt prøve)
16
Vegen vidare Nedskjering i rammer for tiltaksplassar NAV med signal om at dei skjølv har gode tiltak som kan dekke området. Nivå på rundt 20 løpande kontraktar eit minimum for god drift. Auke i målgruppa (søkarar) Gode tilbakemeldingar frå Fylkeskommunen, med sterke ynskje om å utvide aktivitetane
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.