Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Formannskap 19.03.19.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Formannskap 19.03.19."— Utskrift av presentasjonen:

1 Formannskap

2 2018 Årsberetning overlevert til revisor Handlingsregler Driftsresultat virksomhetene – 15,3 mill. kroner Rapportering – 9,9 mill (-12,3 – noe var uavklart /tekstliggjort) Arbeidskapital Oppsummering analyse hovedoversikt Foreløpig melding fra revisor: Mottatt dokumentasjon var oversiktlig og med flere forbedringer fra fjoråret. Årsregnskapet er avlagt innen fristen, budsjettjusteringer er utført og avvik på pensjon er korrigert. I tillegg til er det kommet med notehenvisninger og forbedring av enkelte noter.

3 2019 Skatteinngang pr. februar 1,1 mill. kroner over budsjett. Eiendomsskatt 2,6 mill. kroner over budsjett. Kommunale veier – vinterbrøyting Styrkingstiltak barnehager – ikke tallfestet Integreringstilskudd -2,5 mill. kroner (budsjett kr. 15 mill.) Introduksjonslønn -0,5 mill. kroner (budsjett kr. 6,5 mill.) Overskudd KL ? – lav rente, børsnedgang (budsjett kr. 5 mill.)

4 Bank – likviditet - låneopptak 2019
Likviditetsbudsjett Skattetrekksgaranti – 17 mill. kroner Positiv rentemargin Forskuttering investeringer – tilskudd fra Husbanken Premieavvik pensjoner 30,7 mill. Anbud ny bankavtale

5 Digitalisering Bakgrunn: Regional strategi vedtatt i kommunestyret juni Handlingsplan ble administrativt vedtatt i mai Skjønnsmidler kr Overordnet prosjektgruppe med hovedtillitsvalgt og verneombud. Arbeidsgrupper: Helse og omsorg Oppvekst Plan/bygg, geodata Tverrsektorielle

6 Digitalisering forts. To prosjekt pr. gruppe – innbygger – medarbeider Høy ressursbruk, enkelt å regulere Helse og omsorg: Gps-sporing og eRom Oppvekst: tilgang til sak/arkiv – elevmapper, digital meldingsbok Tverrsektoriell: digitale skjemaer, digital signatur arbeidsavtaler Plan/bygg/geodata: Booking av lokaler, digital byggesøknad Overordnet behov: Intern informasjonsplattform Kompetanseheving ansatte og innbyggere

7 Digitalisering forts. Prosessplaner Helse og omsorg og Oppvekst Skjønnsmidler kr. Søknad: (H/O) (O) Helse og omsorg: Prosess følger plan og pilotfase starter i april på eRom GPS er under utprøving Se egen møteplan Oppvekst: Oppstart

8 Digitalisering forts. Plan, bygg, geodata: Ny hjemmeside må på plass før skjema blir digitalisert. Ser på mulighetene for å automatisere og systematisere bedre mulighe skjema på hjemmesiden. Tverrsektoriell: Behov for å rullere handlingsplan i Nytt sak/arkivsystem gir nye muligheter

9 Hva er digitalisering Endre måter vi jobber på Øke kvaliteten for både medarbeidere og innbygger Organisasjonskultur Holdninger Ledelse Trygge medarbeidere Effektiviseringspotensiale

10 Digitalisering – erfaringer så langt
Prosjektorganisering fungerer bra Bred involvering Holde struktur Lederutvikling Organisasjonsutvikling Det tar tid å endre Grunnleggende kompetanse må på plass Utfordring - informasjon


Laste ned ppt "Formannskap 19.03.19."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google