Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
2
Her er kollegahjelperne:
3
Bakgrunn for opprettelsen
Veterinærforeningen har erfart at det er behov for et lavterskeltilbud til medlemmer i krevende livssituasjoner: Sykdom Død Problemer mellom kolleger Problemer med tilsynsmyndigheter
4
Dette gjør Kollegahjelperne
Svarer på telefonhenvendelser og direkte kontakt Siden opprettelsen i 2008: Rundt 40 henvendelser (7-8 i året) - En henvendelse kan medføre mange oppfølgingssamtaler
5
Fakta om Kollegahjelperne
Opprettet av Den norske veterinærforening i 2008 Kollegahjelperne mottar ingen lønn eller godtgjørelse «Profesjonsetiske retningslinjer for veterinærer» er grunnlaget for virksomheten
6
Mer om oppgaven Kollegahjelperne er samtalepartnere, ikke terapeuter
Ved behov skal det henvises til profesjonell hjelp Kollegahjelperne har absolutt taushetsplikt om det de måtte få vite i kraft av sin rolle Kollegahjelperne møtes minst en gang i året for erfaringsutveksling
7
En trygg og god hverdag er viktig
Veterinærforeningen arbeider for at medlemmene skal ha: En trygg og god hverdag Sterk faglig kompetanse God økonomi Utgangspunktet for Kollegahjelpen er hentet fra våre profesjonsetiske retningslinjer: Punkt 3.2: Veterinæren veileder, hjelper og støtter kolleger som trenger det.
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.