E6 mellom Ulsberg og Melhus har mange trafikkulykker, samt at dårlig og varierende vegstandard gir dårlig trafikkflyt og fremkommelighet.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Viktige transportutfordringer i Ringeriksregionen
Advertisements

Grenlandsbanen E18 Tvedestrand
Arbeidsoppgaver, markedssituasjon Anlegg Lars Aksnes Bransjemøte 4. mars 2005.
E16 Sandvika – Hønefoss Strategier og planer
Areal- og transportutvikling Lier – Drammen - Eiker - Kongsberg
Modum Næringsråd 5. mars 2014 Rv. 35.
Bymiljøavtaler Bård Norheim.
Finansiering av Vegbygging
Hans Richardsen, Statens vegvesen
Flaskehals eller døråpner ? Trond Helleland 13/1-2009
Felles leverandør- og bransjemøte veg og bane Terje Moe Gustavsen 28. april 2010.
Møreaksen - et samlet fylke
Miljøpakken for transport i Trondheim
St. Edmunds vei i Ullern bydel
KDP E18-korridoren i Asker
Nasjonal Transportplan
Rv 808 Finneidfjord - Hemnesberget Del 1. Finneidfjord - Lakshusneset Del 2. Lakshusneset - Åsen Del 3. Åsen - Hemnesberget.
Ålesund Statssekretær Lars Erik Bartnes 10. November 2011.
Samrådsmøte for Hamarregionen, 28. mai 2013
Prosessen så langt, 1 Alternativer i dalføret utredet
NTP: Sør-Trøndelags posisjon og viktigste saker. Samle kreftene Gjennomslag sentralt oppnås ved Klare og forståelige prioriteringer Enhetlig og samlet.
ByggArena Byggebørs Haugesund. 12. november 2010
ASKØY KOMMUNE INVESTERINGER I BYGG OG ANLEGG 2011 – 2014
Samlet ramme: 322 mrd kr Dvs 32,2 mrd 2009-kr årlig Økning på 100 mrd kr (+45%) fra NTP
E6 Helgeland Alternative utbyggingsmuligheter
HP 2010 – 2013 (2019) HP for Statens vegvesen gjelder for perioden 2010 – 2019 med hovedfokus på 2010 – Programmet er etatens gjennomføringsplan.
Utdrag fra presentasjon E16 Sandvika - Skaret
Hvordan mener du fordelingen av pensjonsfondet ideelt sett burde vært?
E 16 OG RINGERIKSBANEN STATUS OG FRAMTID Matz Sandman REGION HADELAND, 14. FEBRUAR 2014.
Hvordan skape en vinnerregion i samferdsel ? Innlegg på Samferdselskonferansen i Kr.sund Iver Nordseth – leder i Samferdselsutvalet i MR.
TRAFIKKSIKKERHETSTILTAK LANGS AVLASTNINGSVEI I BYGGEPERIODEN FOR FIREFELTS E6 - Sikring av myke trafikanter gjennom Steinsvingen.
Statens vegvesen, Jernbaneverket - fagetater Konseptvalg utredning
KVU for kryssing av Oslofjorden
Rv. 23 Oslofjordforbindelsen – byggetrinn 2
NTP og vegnettet – forfall, fornyelse og planeffektivitet v/fylkesordfører i Hordaland, Tom-Christer Nilsen.
Ingvild Kjerkol Stortingets transport- og kommunikasjonskomité Kommunikasjon og infrastruktur - ? KLP kommunekonferansen.
Vegdirektoratet Trafikksikkerhetsseksjonen Trafikkulykker Hva er en trafikkulykker? Ulykke som inntreffer på (offentlig eller privat) veg.
Del 2 Strategisk analyse
Raskere og helhetlig utbygging av E 6 Trondheimsveien Torhild Aarbergsbotten Gruppeleder Sør-Trøndelag Høyre.
Transportplan Nordland Handlingsprogram fylkesveger og ferjer.
KVU Oppland grense - Jaktøya Verksted 22. november 2010 på Oppdal Statens vegvesen Region midt Jill Hammari Sveen.
Utvikling av E6 Helgeland. Utvikling og standardheving av E6 på Helgeland Omfang (mill kr) Ca kostnad Utbedring vegbredde til 8,5 m1000 Utskifting av.
E39 Kvivsvegen Rammevilkår nr 1 – Samferdsel ? Maritim Forening søre Sunnmøre Ulstein Quality Hotell – 30. august 2007 Kvivsvegen as i samarbeid med Statens.
Riksvegutredningen Pressekonferanse 16/03/2015 Fung. vegdirektør Lars Aksnes, Statens vegvesen Foto: Knut Opeide.
Tilbudskonferanse 4. juli NTP «Trafikkutviklingen på E6 mellom Trondheim og Stjørdal har ført til økt behov for utbygging til firefelts.
Valg av krysstype Samfunnsøkonomiske vurderinger Færøyene 16. juni 2006 Odd Nygård Statens vegvesen, Norge.
Nasjonal transportplan 2010 – Oppfølging i handlingsprogram og budsjett.
Leverandørmøte – felles bransjemøte Utfordringer Vegdirektør Terje Moe Gustavsen 20. mai 2009.
Forutsigbarhet, ledig kapasitet – erfaringer med forvaltningsreformen Jon Sellæg, daglig leder Røstad Anlegg Stein Gunnes, sjeføkonom MEF.
Fv. 91 Breivikeidet bru - Hov Forprosjekt. Bakgrunn Bygging av ny Breivikeidet bru i 2010 –Grunnforhold –Kostnader.
Statsbudsjettet 2010 Vegdirektør Terje Moe Gustavsen 14.okotber 2009.
E6 Helgeland Utviklingskontrakt Utbygging – utbedring - drift og vedlikehold NVF-møte 10. juni 2011 Bjørn Erik Selnes.
Trafikkulykker i Nordland Innlegg på Fylkestinget Stokmarknes, 20. april 2010 Trond Harborg.
Hønefoss – Gardermoen –Gavle (Sverge) E 16 også europaveg mellom Bergen og Gavle Ny tverrforbindelse Nymoen-Eggemoen gir gode effekter Fv33 Bjørgo-Gjøvik.
Nasjonal transportplan Politisk møte med Samferdselsdepartementet
«NyeVeier – Ny giv for vei-Norge»
Skredsikring fra 2010 til nå
RV19 og Bypakke i Moss Fra ord til handling.
Utredning om forbindelser mellom Østlandet og Vestlandet
Bypakkane i Møre og Romsdal Status i prosessen og prosjektoversikt
Riksvegutredningen 2015 og NTP
Innlegg på driftssjefkonferansen 2008
Hva skjer framover – og hva vil vi som byggherre være opptatt av?
Kjell Sandli Daglig leder Presentasjon av meg selv.
Hålogalandsvegen – en region Planleggingen
Nasjonale utfordringer og strategier for samferdsel
E10/rv. 83/rv. 85 Evenes–Harstad-Sortland
Kulturrådet og digitaliserings- arbeidet i museene
Status i arbeidet nå E6 Sørfoldtunnelene. Utredning september 2013 Arbeidsgruppe i Statens vegvesen.
Handlingsprogram
Utskrift av presentasjonen:

E6 mellom Ulsberg og Melhus har mange trafikkulykker, samt at dårlig og varierende vegstandard gir dårlig trafikkflyt og fremkommelighet.

2002 – personer drept eller skadd 291 politiregistrerte ulykker: 15 drepte 11 meget alvorlig skadde personer 73 alvorlig skadde personer 435 lettere skadde personer

Status Det planlegges møtefri veg med 2-3 felts veg og 4-felt veg på strekningen basert på vedtatt KVU. Opprinnelig utviklingsstrategi i NTP for strekningen omfattet utbygging av det meste av strekningen over mer enn 15 år. Dette var vurdert å ha en totalkostnad på 8,0 mrd. kr, herav 3,5 mrd. kr. finansiert med bompenger. Bompengefinansieringen forutsetter maksimal samlet bompengebetaling på 180 kr. pr. tur på strekningen og parallellinnkreving. Etterskuddsinnkreving gir om lag 1,0 mrd. i økte finansieringskostnader, som vil kreve økt statlig finansiering eller redusert utbygging.