Aktivt salg.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Kari Pape Den gode assistenten
Advertisements

Music: Nightengale Serenade
En smak av Middelhavet... Oliven
Elevenes røst 3 Omar Mekki, IMTEC.
22 tips for den faglitterære forfatteren
Presentasjonsteknikk Av Øystein L. Pedersen. Forberedelser  Hvor lang tid har du til rådighet?  Definer hensikten med presentasjonen  Overbevise eller.
Sommervikar i Blend.
© Fairtrade 2010 Project Title sits here Fairtrade-ukene 2013 © Fairtrade 2010.
MEDIEARBEID I IOGT Innspill til seminar om lokale tiltak Lørdag 6. oktober Oslo.
Salgsteknikker & Sosial media
To kjerneferdigheter Lytte Stille spørsmål
Veiledning av elever / lærlinger
Nettvett.
Vi hører stadig om “reglene" fra kvinnesiden. Her er endelig reglene sett fra mannens ståsted.
Bifflapskaus (500 gr) Krydret biffkjøtt med rotgrønnsaker, purreløk og poteter. Serveres med flatbrød og smør. 139,- pr kuvert Ferdige steker Vi tilbereder.
Kapittel 17 I grønnsaksbutikken Hva ser du på bildet? sjampinjong (m)
PARALLELL MOTIVASJON VIA INSPIRASJON. ERFARINGER Merchandising er en total presentasjon av butikken og varene ut mot kunden. Dette omfatter markedsføring,
Hvordan overbevise velgerne? Hvordan vinne de mange og små debattene? Kvinnenettverket Sogn og Fjordane juni 2007.
Resultater 2012.
Forretningsidé Vil du være med på den nyeste moten og gjerne før de andre, så er Blend og BlendShe stedet for deg. Her finner du unike og moteriktige.
- Hovedrolle eller birolle
Styrking av elevers grunnleggende ferdigheter gjennom aktiviteter innen målområdet mat og helse.
Noen matematiske nøtter
Matenerklar.no tipser Uke 32 ( august) 5 *= minst 7 av disse er økologiske Har du merket huset ditt godt med husnummeret? Er nummeret godt synlig.
Vi fikk i oppdrag å lage en opplærnings plan for tre studenter som har takket ja for en slik opplæring for Blend. Problemstilling: Vi skal opplære disse.
AKB-Pårørende en ressurs
Barna våre- det beste vi har i livet!
Kundebehandling Hvordan gjøre kunden ekstra fornøyd?
SAMMEN OM Å UTVIKLE KIRKEN Samling 1 Stabsutvikling.
Kjøpsprosessen - forbrukermarkedet
44 Hector om skikk og bruk I Norge
Fløtepotet – til enhver anledning
H VERDAGSREHABILITE RING Opplæring for ressurspersoner Del 2 Samarbeidsprosjekt mellom: Froland, Arendal, Risør, Grimstad, Åmli, Tvedestrand og Vegårshei.
KOMMUNIKASJON Samling 3 Stabsutvikling.
Anne Fængsrud1 Foredragets forberedelser Hvorfor? Hvem? Hva?
Kurstreff 4 Kurstreff 4 med matlaging.
Mobiltelefon er kult Sjekk nå!
Lederen som coach Jeg kan ikke lære noen noe,
LØFT ER TØFT særlig i SFO
Kapittel 4 oppgave h Bind setningene riktig sammen og med logisk innhold.
Prøv å sette setningene riktig sammen. Du finner oppgaven på www
R ETNINGSLINJER FOR KONTAKTFAMILIER : På sykehuset står det en perm fra oss med kontaktinfo om alle kontaktfamiliene, taushetsløfte, retningslinjer. Info.
Mestring og forebygging av depresjon
12 Reflekterende lesing.
Kantinen - Torsdag 03. Mai 2007 ”Introdusere” Blend til studentene.
Vi hører stadig om “reglene" fra kvinnesiden. Her er endelig reglene sett fra mannens ståsted.
Takk for din nåde, Gud. Takk for din nåde, Gud.
Opplæringspakken for barnerepresentantene Møte med administrasjon, politikere og media Hvordan få fram det jeg vil si.
STILLE BØNN Takk Gud, Han som er din Far
Anne Stein Bankgata ungdomsskole Eksempler på vurdering i;
For at denne skal virke må den brukes som fremvisning Klikk her.
Å kjøre bil og å stå i bilkø
Kommunikasjon JOHARI Tilbakemeldinger Aktiv lytting og åpne spørsmål
ELEVENS RETT TIL ET GODT PSYKOSOSIALT MILJØ OPPLÆRINGSLOVEN §9A.
PERSONLIG UTVIKLING - COACHING/VEILDNING
Kampanje tilbehør juni/juli Sommeren er vår viktigste tid for tilbehørsalg. Vi ligger litt bak budsjett, men det endrer seg nå Det er laget 3 bundler.
Mat. ost eple pære smør saft kli salami skinke.
KOMMUNIKASJON MED SPILLERE OG MEDIA. PÅ BANEN…OG UTENFOR BANEN AKTØRER Spillere, lagledelse, publikum, media DOMMEREN Ærlig, blid, tydelig, seg selv,
Kjære forelder/ foresatt
God morgen! Tanker etter i går?
Arbeiderpartiet.no HUSBESØK PÅ 1 – Valgkamp ansikt til ansikt.
Mottakskontroll.
Diskopplegg.
Kvalitetssikring. er alle tiltak som er nødvendig for å sikre at et produkt vil tilfredsstille angitte krav til kvalitet og trygghet Kvalitetsarbeid krever.
Problemløsning.
Velkommen. Agenda  Forventninger  Fag  Klassemiljø  Info fra klassekontakter og Fau.
Kapittel 7: Salg Læreplanmål: – Gjennomføre en salgssamtale for et produkt Entreprenørskap og bedriftsutvikling 1. Lærer: Roar Bjerkeli.
Å skrive sin mening Fempunktsmetoden.
Markedsføring.
Mat.
Utskrift av presentasjonen:

Aktivt salg

Aktivt salg Salg er å levere kunden et produkt av riktig kvalitet til riktig pris Aktivt salg er å løse kundens totale behov Service er å tilfredsstille kundens behov

Gode råd om kundebehandling Kunden er butikkens viktigste person I kjøpsprosessen er det kunden som har det siste ord Kunden kommer til fiskedisken fordi han / hun har et behov Kunden forventer å bli tilfredsstilt Kundesamtalen skal være direkte, konkret og kortfattet

Gode råd om kundebehandling Når kunden skal betjenes, så husk: Start samtalen spørrende – eks. ”Hva kan jeg friste med i dag?” Vis et positivt ansiktsuttrykk – (”Jeg er så glad i dag !!”) Ansikt til ansikt med kunden – Mulighetens øyeblikk Lytt med interesse – du skal forstå kundens behov Vær aktiv – men ydmyk. Kunden skal ikke overkjøres Konsentrer din oppmerksomhet kun om kunden Avslutt med takk og gode ønsker for dagen

Gode råd om kundebehandling Vær alltid forberedt – kunden skal merke tillit Har du ikke det kunden spør om – vær rask med alternativer

Gode råd om samsalg Samsalg = mersalg. Ofte når kundene kommer til fiskedisken er behovet hele ”middags-løsninger”. I tillegg bruker butikken mye ressurser på kundeaviser, annonser, plakater m.m. for sette spesiell fokus på sjømat til middag og fest. For maksimalt å utnytte mulighetene for mersalg til kundene, stiller det krav til den som betjener fiskedisken. Selgeren må derfor lære seg alle ingrediensene og tilbehør for hele middagsløsningen. Her kommer noen eksempler:

Gode råd om samsalg Sjømatprodukt Fast følge … mer tilbehør Torskeskiver Gulrøtter, brocoli, persille, poteter, Fiskesaus Torskefilet Purre, rømme, osteskiver, appelsin, ris, mandler Rømme Steinbitfilet Hollandaise-saus, fiskekrydder Lakseskiver Rømme, agurk. Soyasaus, sitronpepper. eddik Skjærgårds-saus

Gode råd om samsalg Sjømatprodukt Fast følge … mer tilbehør Seifilet Løk, stekt løk, sjampinjong, paprika, småreker i lake, Rømme, dressinger, smør, grilljermel, Breiflabb Rømme, fesk sjampinjong, blåskjell, reker Fiskesaus Makrell Rømme, laubærblad, eddik, salathode, agurk Smør + gressløk Ferske reker Loff, smør, remulade, majones, sitron, kinakål Farris m.m.

Gode råd om samsalg Sjømatprodukt Fast følge … mer tilbehør Scampi Sur-søt saus, hvitløk, urtekrydder Frisk urter, lemon Kamskjell Tomatpurè / ketchup, hvitløk, krydder, Koreander, lemon, citron Spekesild Rødbeter, rømme, løk, sursildkryder Hjemmelaget flatbrød ”Fisk på grill” Ulike typer krydder, olje, hvitløk, salat, issalat, rømme, smør - - - - Grillkull, tinnfolie,

Om aktiviteter Butikkens kampanjer, kundeaviser, plakater m.m. Eksportutvalget for fisk ’s generelle markedsaktiviteter Noen leveregler: Gjør deg kjent med sesonger for fisk og skalldyr Følg godt med på sjømatens fokus i butikkens kundeaviser Hold deg orientert om kampanjer fra Eksportutvalget Fokuser på tilbudsvarene aktivt og fornuftig.

Om tilberedning Kunden forventer veiledning Lær deg de generelle tilberedningsmetoder Gjør deg godt kjent med innholdet i EFF’s brosjyrer. Her ligger mye basiskunnskap Prøv å tilberede noen av rettene selv – erfaring virker overbevisende

Aktivt salg En aktiv og god selger trives med mennesker er aktiv – men ydmyk, naturlig og besluttsom, en god lytter og kundens problemløser.