Integrering av digitale medier i LU ved Høgskolen i Vestfold Anne Fængsrud studieleder.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Oppsummering av erfaringer fra Lærende Nettverk basert på nettverkenes rapporter.
Advertisements

Mappevurdering Et redskap for dokumentasjon, vurdering og læring Kurset IKT og læring Høgskolen i Lillehammer, 3. mai 2010.
HVA ER GOD UNDERVISNING –PÅ HØGSKOLENIVÅ?
Digitale mapper! Hva betyr satsingen på mappevurdering for utvikling av digitale plattformer? Mattias Øhra.
Digitale mapper som undervisningsmetode i teori og praksis Tom Erik Holteng Rådgiver SEVU.
Partnerskap i praksis Samarbeide om praksisopplæringa i lærerutdanninga – en utviklingsmulighet for høgskole og praksisskole Høgskolen i Volda Roy-Asle.
Strategi og politikk for utvikling av det digitale fag- og forskningsbibliotek ved egen institusjon av Lars Egeland, Høgskolen i Vestfold Innledning på.
Digital kompetanse i studiet og praksisopplæringen •Produksjon av sammensatte tekster inkludert digitale presentasjoner (tekst, bilde, lyd, video, animasjon)
DET DIGITALE VERKTØYET I HAGEN BARNEHAGE
Jonas Bakken EdTech, UiO,
Språk og læring Digital kompetanse. 1.Mot elevers grunnleggende ferdigheter - hvordan studentene skal forholde seg til det 2.Studentenes perspektiv, deres.
IKT og læring 1 for TOS Fagvalgspresentasjon januar 2013 Tonje Hilde Giæver/ Louise Mifsud.
IT-seksjonen, avdeling for lærerutdanning
IKT i GLU-utdanningen: Hva kan vi forvente at studentene kan?
Slik har vi gjort det…Anne Anne Fængsrud, Høgskolen i Vestfold Prosjektet startet mai 2000  1 klasse førskolen og 1 klasse allmenn.
KROPPSØVING, NORSK OG IKT
Informasjons- og kommunikasjonsteknologi (IKT) i utdanning og institusjon Nye førskolelærerstudenter ved Avdeling for lærerutdanning og internasjonale.
Høgskolen i Oslo Litt om vurdering. Vurdering l Vurdering for utvelgelse og eventuell sertifisering, enten i videre utdanning eller for å søke jobb. Dette.
Høgskolen i Oslo INFORMASJONSTEKNOLOGI – PROGRAMFAG I STUDIESPESIALISERENDE UTDANNINGSPROGRAM Leikny Øgrim & Bård Ketil Engen.
Digitale lærermidlers plass i hverdagen seniorrådgiver Turid Helen Christensen.
Nye veier i lærerutdanninga
Kollegaopplæring ved LU Tiltak for bred implementering av IKT ved Lærerutdanningen,LU Presentasjon for KUF på julemøte
Høgskolen i Oslo Digital kompetanse - IKT som pedagogisk verktøy - IKT og grunnleggende ferdigheter Nasjonale planer? Hva sier Kunnskapsløftet? Planer.
Fagenhet for IKT, Avd. for LU, Høgskolen i Oslo Digitale mapper og mappevurdering – muligheter og begrensninger A05 allmennlærerutdanninga 28. oktober.
Filbehandling og digitale mapper Forelesning for F Utviklet av IT-seksjonen, LU.
Kva er læringssenter? fysisk –grupperom –pc-arbeidsplasser personale –pedagogisk orienterte fagreferenter IKT-folk, forskningspersonale nye funksjoner.
Anders Isnes Institutt for lærerutdanning og skoleutvikling PLUTO Institutt for lærerutdanning og skoleutvikling Universitet i Oslo Presentasjon Utdannningstorget.
IKT som verktøy i lærerutdanningen Gevinster og utfordringer Eli Kari Høihilder Høgskolen i Vestfold KVALITETSVURDERING FOR LÆRING OG UTVIKLING Hafjell,
Kilde: Aftenposten.
Pedagogisk programmert interaksjon
Høgskolen i Oslo Den digitale hverdagen – fagdag for de uavhengige forlagene Valg og vurdering av digitale læringsressurser Vibeke Bjarnø, IKT-seksjonen,
Filbehandling og digitale mapper Forelesning for F06-Deltid 2006/2007 Utviklet av IT-seksjonen, LU.
Filbehandling og digitale mapper Forelesning for F06-Heltid 2006/2007 Utviklet av IT-seksjonen, LU.
Høgskolen i Oslo Eksempler på Fronterbruk integrert i faglige prosesser Personalmøte, tilsatte på Internasjonale studier, Avdeling LUI Vibeke.
Høgskolen i Oslo Integrering av IKT i lærerutdanningen (S1C) 1) Utfordringer og ideer om videreføring og utvikling i arbeidet med ny grunnskolelærerutdanning.
Høgskolen i Oslo Oslomodellen: Integrering av IKT i allmennlærerutdanninga med vekt på flerfagsdidaktikk Vibeke Bjarnø, IKT-seksjonen Avdeling for lærerutdanning.
Høgskolen i Oslo Videre om Oslomodellen Integrering av IKT i allmennlærerutdanninga med vekt på flerfagsdidaktikk IKT-utvalget ved LUI Vibeke.
Høgskolen i Oslo Samling 1: Norgesuniversitetets mentorordning for lærerutdanning Hvordan jobbes det med IKT i undervisning ved LUI, HiO? Allmennlærerutdanninga.
Nettsider som sjanger Vibeke Bjarnø, IT-seksjonenIT-seksjonen Avdeling for lærerutdanning, Høgskolen i Oslo A03 – våren 2004.
Innlegg på fagdag for øvingslærere
Digital Mappevurdering Mattias Øhra. Søknad vedrørende digitale mapper 12 år siden.
Vurdering for læring Camilla Wiig, 2.nov.2011.HIVE.
Lærerutdanning for ungdomstrinnet LUT Mattias Øhra 2008.
Er det mulig å bli så god etter bare et halvt år?
IKT i læring - Verdensveven Samling 2 23.september.
Anne Fængsrud Profesjonsportal og basisferdigheter barnetrinn (LUB)LUBungdomstrinn (LUT)LUT 2.år2.år 4.sem4.sem prof-ped/ etikk 15 stp matematikk.
Mattias Øhra 2004 Kunnskapsdeling ved bruk av digitale mapper.
Filbehandling og digitale mapper Forelesning for F Utviklet av IT-seksjonen, LU.
Filbehandling og digitale mapper Forelesning for A IT-seksjonen, LU.
ERFARINGSSEMINAR 11.MAI 2004 DIGITALE MAPPER OG SAMARBEIDSLÆRING.
Lærerutdanning for ungdomstrinnet – en lærerutdanning for fremtiden!
Lærerutdanning på ungdomstrinnet ( LUT ). Hensikten med Ny Lærerutdanning på Ungdomstrinnet ( LUT ) Utvikle den faglig kompetente læreren. Utvikle den.
Forskjell på folk. Krav om differensiering i norsk skole
Å være student Mattias Øhra
Digital mappevurdering - eller? IKT og MAPPEVURDERING Anne Anne Fængsrud
Lærerutdanning Lærerutdanning Mattias Øhra Mattias Øhra 04 Kunnskapsdeling ved bruk av digitale mapper IKT og nye læreprosesser Prosjektet IKT og.
Vurdering for læring Camilla Wiig, 3.nov.2011.HIVE.
En transparent læringsøkologi. Erfaringer ved bruk av digitale mapper V/Mattias Øhra HVE-LU.
Hva nå? Avsluttende rapport fra prosjektet IKT og nye læreprosesser ved Høgskolen i Vestfold November 2003 mattias øhra Et PLUTO Prosjekt: Program for.
Ungdomsfilm!!! - et samarbeidsprosjekt på mange nivåer.
Er gullfuglen skutt? LMS i Norsk utdanning Mattias Øhra ProgramForum for Program for digital kompetanse
IKT og mappevurdering i skolehverdagen IKT og nye læreprosesser Notat 2/ 2004 Høgskolen i Vestfold.
Lærerutdanning for ungdomstrinnet LUT Status 3 LUT klasser  Lut1 Lut1  Lut2 Lut2  Lut3 Lut3 Nye LUT praksisskoler  Teigar  Borgheim  Hof.
”Student veileder student” Rakel K. Rohde Næss Høgskolelektor.
Lærerutdanning for ungdomstrinnet ( LUT ) Mattias Øhra 2009.
konferanse ”Mellom kunnskap og kapital”
Lærerutdanning på ungdomstrinnet ( LUT )
Finnes det andre løsninger enn LMS? Mattias Øhra
Prof. Dag Wiese Schartum, AFIN
Forskjell på folk. Krav om differensiering i norsk skole
Utskrift av presentasjonen:

Integrering av digitale medier i LU ved Høgskolen i Vestfold Anne Fængsrud studieleder

Fase Prosjektfasen Pluto - IKT og nye læreprosesser med stasjonære/bærbare pc-er, felles maskinvare og plattform Digitale mapper gjennom åpne nettsteder i html-format for formativ og summativ vurdering

Fase – Alle skal med - digitale mapper for alle Kvalitetsreformen Ny rammeplan for lærerutdanning Contribute som publiseringsverktøy for alle fagtilsatte med IKT-fadder til hvert enkelt fagtilsatte LK06 og grunnleggende ferdighetergrunnleggende ferdigheter Rapport fra arbeidsgruppe om digitale mapper ved HVEs allmennlærerutdanningRapport

Fase Brukeren tar kontrollen – fagdidaktikkfokus Joomla og WIKI Smartboard

Noe særegent ved oss? Egen IKT-seksjon med fokus på læring og læreprosesser i lærerutdanning Strategisk planlegging i samarbeid mellom ledelse og IKT-seksjon Solid oppdragsvirksomhet gjennom mange år i IKT-seksjonen gir stabilitet og kunnskap om praksisfeltet