Bruk av internett i undervisning Leikny Øgrim og Vibeke Bjarnø 3. desember 2001.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
- Kompetanse Nettvett Hanne Svendsen- PVS kompetanse.
Advertisements

PRESENTASJON FOR NUMEDAL VGS OPPSTART HØST 2012 TEMA: MIGRASJON PROSJEK TITTEL: TRAVELOGUES COMENIUS MULTILATERAL SCHOOL PARTNERSHIPS Comenius prosjekt.
1 Brukerveiledning for løpssøknad på internett. 2 Hvem skal søke via elektronisk løpssøknadsskjema ? Alle o-grupper som skal arrangere kretsløp, skal.
HVA ER ?.
Styringsrapport Prosjekt:. <Sett inn> Dato:
Kildekritikk på Internett Leikny Øgrim
Applikasjon Metoder Prosessen underveis Undervisningsopplegg Målsetting Egenevaluering.
Vurdering av kilder Kildekritikk.
B IBLIOTEKSKURS 2 INFORMASJONSSØK KILDEKRITIKK. ATEKST Du finner ATEKST i Fronter eller på bibliotekets forside. Kun datamaskiner på skolen har tilgang.
Velkommen til bibliotekkurs - Hjelp til effektiv læring.
Plagiering plagiat (fra fr., av senlat. 'røve mennesker') utilbørlig utnyttelse av en annens åndsprodukt, idet man utgir dennes ideer som sine egne, eller.
Trinn 7 Lage en skriveplan for skolen - Hva velger vi?
Kildebruk og kildekritikk
IKT-revolusjonen i mitt lærerliv! Forelesning for A04 Hanne Christensen Vibeke Bjarnø.
IT-seksjonen 2005 Nettsøk, nettikette og kildekritikk Hva er internettet? Nettsøk Ta vare på adressene Litt om uønska vare Netikkette Kildekritikk.
Samarbeidsmøte for GLSM
Bibliotekkunnskap og informasjonskompetanse
Anette Kure Bibliotekar  Hvorfor? ◦ K06 ◦ Høgskolens planverk  Hva? ◦ K06 ◦ Ulike kilder  Hvordan? ◦ Ulike kilder.
Naturfag og IKT. IKT til hva Informasjonssøk Presentasjoner Animasjoner Pedagogiske programmer Administrasjon av undervisningen Chat/diskusjon.
SkrivBIB - et verktøy for forskere, studenter og bibliotekarer.
- et verktøy for forskere, studenter og bibliotekarer.
Høgskolen i Oslo INFORMASJONSTEKNOLOGI – PROGRAMFAG I STUDIESPESIALISERENDE UTDANNINGSPROGRAM Leikny Øgrim & Bård Ketil Engen.
Samfunnsfaget Hva digitale verktøy tilfører faget Digitale verktøy innen samfunnsfaget er glimrende til å anskueliggjøre, illustrere og aktualisere fenomener.
Gi elevene strategier som de kan ta i bruk når de skriver
Hvordan henviser til kildene som er brukt?
Integrering av IKT i allmennlærerutdanning (uten PLUTO) Leikny Øgrim og Vibeke Bjarnø Haustseminar Stord
Implementering av LMS ved Avdeling for lærerutdanning Faglig og administrativ bruk av Classfronter Vibeke Bjarnø Seminar for personalseksjonen
Stedbunden undervisning med fjernundervisningsteknolgi - tilrettelegging for åpen og fleksibel læring Monica Johannesen og Leikny Øgrim Høgskolen i Oslo.
Opphavsrett Vibeke Bjarnø, Avdeling for lærerutdanning og internasjonale studier.
Høgskolen i Oslo Introduksjon til Informasjons- og kommunikasjonsteknologi (IKT) Nye allmenn- og førskolelærerstudenter ved Avdeling for lærerutdanning.
Fleksibel læring for straffedømte IKT som verktøy, læringsmiljø og sosialiseringsfaktor i utdanning av straffedømte Foreløpig evaluering Leikny Øgrim Høgskolen.
Lærerutdanning 2005 Leikny Øgrim Høgskolen i Oslo Avdeling for lærerutdanning
Internett i undervisningen – de vanskelige spørsmåla Utdanningstorget 4. februar 2004 Leikny Øgrim IT-seksjonen Avdeling for lærerutdanning Høgskolen.
Lærerutdanning 2005 Leikny Øgrim, Monica Johannesen IT-seksjonen Personalseminaret, LU
Kildekritikk Vibeke Bjarnø, avdeling for lærerutdanning og internasjonale studier.
Valgfagsnettverket Et samarbeid om valgemner i Informasjonsteknologi for lærere Presentert på SOFFs konferanse Monica Johannesen & Leikny Øgrim.
Bruk av studenter i øvingsveiledning Monica Johannesen og Leikny Øgrim
Valgfagsnettverket Et samarbeid om valgemner i Informasjonsteknologi for lærere Presentert på NKUL Monica Johannesen & Leikny Øgrim Høgskolen i.
Stedbunden undervisning med fjernundervisningsteknolgi - tilrettelegging for åpen og fleksibel læring Monica Johannesen og Leikny Øgrim Høgskolen i Oslo.
Leikny Øgrim Høgskolen i Oslo Avdeling for lærerutdanning
Å skrive for nettet Anne Bjørklund Leikny Øgrim. Bjørklund og Øgrim, Å skrive for nettet, mai 2007 TIMSIS Teacher In-service Traning Material Concerning.
Kildekritikk A04 – V2006 Fagenhet for IKT. Nettressurser - kildekritikk På Internett kan hvem som helst publisere nær sagt hva som helst –Side om side.
Velkommen til bibliotekkurs - Hjelp til effektiv læring.
Introduksjon til Informasjons- og kommunikasjonsteknologi (IKT)
Fagdag LU - UTVIKLINGSARBEID OG FORMIDLING
DidIKTikk, digital kompetanse i praktisk undervisning
Høgskolen i Oslo Den digitale hverdagen – fagdag for de uavhengige forlagene Valg og vurdering av digitale læringsressurser Vibeke Bjarnø, IKT-seksjonen,
Evaluering av informasjon på Internett Kildebruk og kritikk Universitetsbibliotekar Hilde Westbye Det juridiske fakultetsbibliotek Universitetet i Oslo.
Høgskolen i Oslo Introduksjon til Informasjons- og kommunikasjonsteknologi (IKT) Nye allmennlærerstudenter ved Avdeling for lærerutdanning 2004/2005 Vibeke.
Kvinneklasser i IT- puter eller stillaser? Tonje Hilde Monica Johannesen Leikny Øgrim.
Høgskolen i Oslo Eksempler på Fronterbruk integrert i faglige prosesser Personalmøte, tilsatte på Internasjonale studier, Avdeling LUI Vibeke.
Opphavsrett, personvern og kildekritikk Undervisningsopplegg A05, våren 2007 IKT-seksjonen, avd for LU, HiO.
Case 1: Etiske dilemmaer ved bruk av IKT i skolen
Opphavsrett, personvern og kildekritikk
Implementering av LMS ved Avdeling for lærerutdanning Oppbygning, faglig og administrativ bruk av ClassFronter Vibeke Bjarnø Seminar for avdeling ØKS
Nettsider som sjanger Vibeke Bjarnø, IT-seksjonenIT-seksjonen Avdeling for lærerutdanning, Høgskolen i Oslo A03 – våren 2004.
H VOR ER FILENE MINE ? J OBBE EKSTERNT Seksjon for digital kompetanse Personalopplæring HiO 2010.
Personvern og opphavsrett A03 – V2005 fagenhet for IKT v/ Vibeke Bjarnø & Roar Sørensen.
Kommunikasjon over landegrenser – Hvordan bruke Internett i undervisningen av språklige minoriteter - Vibeke Bjarnø Telemuseet og
Leksjon 02 IKT i tilrettelegging av pedagogisk materiale 2.
Nettsider som sjanger Vibeke Bjarnø, IT-seksjonenIT-seksjonen Avdeling for lærerutdanning, Høgskolen i Oslo Norsk-seksjonen vil.
Høgskolen i Oslo Ulike faser av kvalifiseringsarbeidet: ”Midtveis i førstelektorprogrammet” Forkurs/søkekurs for de som vil søke om opptak til førstelektorprogrammet.
​Kildekritikk 7. trinn ​Tilegne og behandle Rammeverket TONE.
Digitale kommunikasjonsarenaer. Digital kommunikasjon Digital informasjon vil si informasjon som er lagret som tallkoder (0 og 1) Digitale medieplattformer.
LINK Lokale informasjonsnettverk i Numedal/Kongsberg Desember 2001 Søkekonkurranse  Målgruppe: Elever på ungdomstrinnet.
Informasjon til fordypningsoppgaven
«Fallgruver» registrert i «vareopptellinga» NVI-registrering i Cristin
Kilder og kildekritikk
Kilder og kildekritikk
Fordypningsoppgave Håkon Swensen 5. mars 2014
Utskrift av presentasjonen:

Bruk av internett i undervisning Leikny Øgrim og Vibeke Bjarnø 3. desember 2001

Førpraksismøte Øgrim og Bjarnø Hovedpunkter Planlegging av søk Vurdering av materiale - kildekritikk Bearbeiding av materiale

Førpraksismøte Øgrim og Bjarnø Planlegging av søk

Førpraksismøte Øgrim og Bjarnø

Vurdering/kvalitetsbedømmelse av treffene Hvem som helst kan publisere hva som helst! Når oppdatert? Hvem forfatter? Vurdere adressen/URL

Førpraksismøte Øgrim og Bjarnø Bearbeiding av materialet Klipp og lim - problematisk? Internett som del av en skriveprosess

Førpraksismøte Øgrim og Bjarnø Farligheter? Nazisme Porno chat Og det som verre er...