Sakprosa (NOR2160+4160) Hva bør vi lære av evalueringen?

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
895 studenter på Universitet i Oslo deltok undervisningsåret 2009/2010 på emner hvor forelesningene på tatt opp og lagt på nettet (Podcastet) Alle disse.
Advertisements

1 NTNUs Multimediesenter 1.Integrasjon 2.Produksjon 3.Framtidsvisjon NTNUs Multimediesenter REN Medlemsmøte Trondheim 31. August 2005.
I.
Teknologi i klasserommet
Litt mer om PRIMTALL.
BEVIS I DENNE ART-TIMEN VAR DU SPESIELT BRA DU VISTE DATO: _______.
Marketing and Brand Management (MBM)
Vurdering av nettstedet ”Paper online” Et midt på treet greit nettsted om resirkulering av papir!
Helseforum – 27. Januar 2004 Allan Andreassen Februar 2004.
Hvordan arbeide med min treningsjournal?
Foreldresamarbeid Kan vi gjøre det enda bedre ?
Tannpleiernes tannpine -podcasting ved Odontologisk fakultet.
Kapittel 21 Transportsystemet i Oslo
Hvorfor øker bruken av spesialundervisning? Driverne bak økningen i bruk av spesialundervisning i grunnskolen.
Evaluering Kurs i utdanningsprogram våren 2013 Karriereenhetene i Oslo 4-5. juni 2013.
Steinar Gjerde -lærer ved Fagskolen i Gjøvik
Noen enkle studieteknikker ved innlæring av DRI-emner
Oslo kommune Utdanningsetaten Hva er en god elev og en god lærer? Presentasjon av miniundersøkelsen på ungdomsskoler og videregående skoler Høsten 2009.
Rapport - bedrift Sammendrag Innholdsfortegnelse
Vitensenteret i Trondheim
Resultatene av Spørreundersøkelsen i Langesund Rotaryklubb.
Hva er viktig i Emnebeskrivelsen? BYG 1271 F – Materiallære
Oppgave i nettkommunikasjon Samarbeid mellom HiHm og HVe.
Utvalget for språkpolitikk ved UiO Presentasjon av hovedpunkter “Snart to hundre. Universitetet i Oslo og språket i internasjonaliseringens tidsalder”
Lærerne og prosjektet Tilpasset norskopplæring med felles læreplan i norsk Spørreundersøkelse til lærere ved noen utvalgte skoler i Oslo høsten 2005.
Hverdagen for Ruth og Sissel.
Hvor mange dager i løpet av de siste 7 dager, gikk du minst 10 minutter i strekk for å komme deg fra et sted til et annet? Dette inkluderer gange på jobb.
En multimedia presentasjon
RLE – UKE 45/46 MÅL trekke en rød tråd gjennom det vi har lært så langt i høst reflektere over likheter og ulikheter innenfor religioner/livssyn.
Nettbasert læringssystem Evaluering av LUVIT i bruk ved HiO
Informasjon om Skoleprogrammet VIP Denne presentasjon kan vises på:  Foreldremøter  Skolens hjemmeside  Epost til foreldre  På ”classfronter” eller.
Piano og Klarinett Ragnar Freyr Olsen.
Møte med veiledere og kontaktpersoner Informasjon om en ukes praksis på fjerde semester av Lektorprogrammet.
GØY MED GRAMMATIKK: KURS FOR LÆRERE
GØY MED GRAMMATIKK: KURS FOR LÆRERE 1. og 2. MARS 2004
Podcasting på odontologi. Kort om hva podcasting er. Mer om hvorfor vi podcaster. Deretter hvordan vi podcaster. Til slutt: Funker det???
Trivselsundersøkelse - 08 Trivselsundersøkelse utført 8. desember leverte For alle utsagnene betyr score 1 at personen er totalt uenig og score.
STUDER SMARTERE Kurs i studiestrategi Modul 1 Bli en bedre student Lene Røsok Dahl Karriereveileder, BI Karriereservice Velkommen på kurs Presentere.
Elevundersøkelsen ( ) UtvalgGjennomføringInviterteBesvarteSvarprosentPrikketData oppdatert 7. trinnVår , Symbolet (-) betyr.
SPØRREUNDERSØKELSE JENTER BAKGRUNN FOR UNDERSØKELSEN: ØNSKE Å INNVOLVERE FORELDRE MULIGHET FOR AT TRENERE KAN FÅ MER SYSTEMATISK TILBAKEMELDING.
Og.
Prosjektsamarbeid eDialog24 og Telehuset. Telenor Telehuset AS 100% eid av Telenor i eget AS Mer enn 10 års erfaring i markedet Markedsleder på SMB og.
Erfaring med ulike evalueringsmetoder Tanja Storsul UiOs evalueringsseminar 23. april 2007.
Trivselsundersøkelse 2014 Brukerundersøkelse høst 2014 (utdrag) Skoler som ble kontaktet Alle 882 trivselsskolene som var aktive høsten Besvart av.
Noen kommentarer til Kostrat evalueringen EVA-8 Hurdalsjøen 5-6 september 2002 Hans Torvatn, SINTEF Teknologiledelse.
Sammensatte tekster ?.
Evaluering høst Evaluering av miljø og kjemi høst 2002 Det ble mandag den gjennomført en evaluering av faget miljø og kjemi for energi og.
1 Trivsel Utvalg Trives svært godt Trives godt Trives litt Trives ikke noe særlig Trives ikke i det hele tatt Snitt Trivsel Brannfjell skole (Høst 2014)
Invitasjon til samarbeid - om arbeidslivsrelevans i studieløpet.
Tidsregistrering v/HiST DATAGRUNNLAG: Evaluering av HiST; en spørreskjemaundersøkelse blant Forskerforbundets medlemmer høsten 2009 v/HiST.
Sørum kommune Prosjekt økt lærertetthet over 4 år
Fagartikkelen Arbeidskrav for å få gå opp til muntlig eksamen våren 2009.
Margareth Brødholt HVORDAN BLIR ELDRE MED PSYKISK LIDELSE, RUSMIDDELAVHENGIGHET OG OFTE DEMENS IVARETATT PÅ SYKEHJEM? - Resultater.
Myter om å skrive fagtekster (Og et forsøk på å knuse mytene) Anne-Beathe Mortensen-Buan.
Velkommen som student Anne-Beathe Mortensen-Buan
:16 1. Hvor enig er du i følgende utsagn? Vurderingen er gjort på en skala fra 1 til 6, der 1 er svært uenig og 6 er svært enig Brukerundersøkelsen.
1 Eksperter i team våren 2012 Erfaringsbasert emne i tverrfaglig samarbeid Bjørn Sortland.
Mappevurdering Mappe innebærer at elevene tar vare på ulike former for arbeid, slik at de kan dokumentere både den kompetansen de Definisjon Mappevurdering.
Elevundersøkelsen 2015 Består av temaene; trivsel, motivasjon, hjem-skole, støtte fra lærerne, arbeidsfordeling og læring, vurdering og læring, medvirkning,
Universellforum 2016.
Hvordan knytte refleksjon til faglitteratur?
RINF 1200 Opphavsrett m.m..
Noen enkle studieteknikker ved innlæring av DRI-emner
Hvordan knytte refleksjon til faglitteratur?
Studentevaluering SGO/HGOxxxx V/Hxx
Tilbakemeldinger fra deltakere på
Kurs i bruk av karrierevalgverktøyet Work Interest Explorer (WIE)
Fest & følelser Velkommen
Universellforum 2016.
Studentevaluering SGO/HGOxxxx V/Hxx
Utskrift av presentasjonen:

Sakprosa (NOR ) Hva bør vi lære av evalueringen?

Evaluering NOR2160/4160 Høsten 10 2 Evalueringsresultater Påstander om pensum: Helt enig = sum Litt enigLitt uenigHelt uenig interessant og givende 4+2=63+2=5 for spredt på en rekke temaer 3+1=42+2=41+2=3 for krevende til et kurs på mitt nivå 2+0=2 1+1=21+4=5

Evaluering NOR2160/4160 Høsten 10 3 Evaluering – kommentarer om pensum Temaene litt spredt og litt for mange. Litt lite sammenheng. Pensum har vært spredt på en rekke interessante temaer (Helt enig) Tidvis svært tung, kanskje for mye innenfor respektive fagfelt.

Evalueringsresultater Påstander om undervisningen: Helt enigLitt enigLitt uenigHelt uenig Forelesningene har dominert for mye 3+0=33+6=9 Forelesningene har vært for vanskelige 1+0=13+1=42+5=7 Forelesningene har vært svært givende 3+6=92+1= Evaluering NOR2160/4160 Høsten 10

Evaluering NOR2160/4160 Høsten 10 5 Evaluering – kommentarer om undervisningen Kunne kanskje vært lenger. (Har rettet ”Forelesningene” til ”Seminarene”.) Studentpresentasjonene fungerer meget bra. Dialog er fint. Fine PP fra Johan. Forelesningene er fine, altså (vedk. bare ”litt enig” i at de har vært svært givende). Du er god som foreleser.

Evaluering NOR2160/4160 Høsten 10 6 Evalueringsresultater Påstander om student- presentasjo nene: Helt enigLitt enigLitt uenigHelt uenig givende å delta: 6+3=90+1=0 givende å være publikum: 4+6=10 1+0=10+1=1

Evaluering NOR2160/4160 Høsten 10 7 Evaluering – andre kommentarer om din erfaring med emnet Store forskjeller i kvalitet på presentasjonene, og også på lengden på dem. Spennende emne som absolutt fortjener oppmerksomhet. Noen ganger uklart skille mellom 2160 og pensum. Burde kanskje annonsert datoene for semesteroppgave og løpet der bedre. Skulle ha vært lengre tid på forelesningene, da vi har mye stoff å gå gjennom + at det er svært givende å høre på faglærer Tønnesson. For få undervisningstimer. Flere og lengre timer.