Neste samling. Dag 6 – regionvis (3) uke 41, 2014 Fra datastyrt til datainformert Mål: –Kompetanse i å bruke ulike data til å definere hvor det er behov.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Studentledelse UiO H10 - oppdragsgiver: SiO Studentliv Hva bruker studentledere tid på? Sabine Kristensen • Ann-Celin Zakariassen • Joakim Berg Nicolai.
Advertisements

Praksisfortelling Bruk av programmet wiki i et tverrfaglig elevprosjekt i videregående skole Prosjektet omfatter to vgs-klasser og fem lærere Kompetansemål.
Internship høsten Internship høsten 2014.
Veien mot arbeidslivet Jobbsøking
16 Repeter for å huske og forstå
Verktøy i arbeid med kvalitetsvurdering
Hvordan melde seg på skyteaktiviteter 1.For å kunne melde deg på skyteaktiviteter må du være godkjent av avdelingen som aktiv skytter. Før dette må du.
Dag Dag 10:30 Velkommen til samlingen Mette H. og Jostein Soland
Utviklingsprosjekt Region nord Mål for dette året • Finne et interesseområde/tema ( 3-4 samarbeider) • Planlegge undervisningen med grunnlag.
Sharepoint – brukerens arbeidsflate Molde kommune
Rapport av markedsundersøkelse
NESOs Formannskole klasse / 2014
Nordby skole NASJONALE PRØVER Informasjon til SU og FAU
Denne presentasjonen er en del av Foreldrepulsen ® - Kan kun benyttes av infoREGI kunder Spørmål rettes til Foreldrepulsen ®
- Hovedrolle eller birolle
Hvor viktig er det for deg at et selskap innen bank og forsikring tar samfunnsansvar? 1 Total base: 2013 n=3153; 2012 n=3033.
BJØRKELANGEN VIDEREGÅENDE SKOLE
Plan for praksis Studieåret FU – 2 Gro Lise Syversen – HIØ, Praksisseminar FU og
Systematikk og prioriteringer
Skal du ha tak i en spesiell bok, trenger du bare å skrive inn etternavnet til forfatteren og ett av ordene i tittelen. Avslutt gjerne med * etter stammen.
MINE KJÆRE BARN SPARE STRØM = MER LOMMEPENGER. DERFOR….
Star Tour Ferievaner September 2009
Prosesslederstudiet VELKOMMEN!
God Jul Du behøver ikke vente til Jul…
Advisory Board for IT- studiene 2011 Bedriftspresentasjoner ved IT-avdelingen.
Energiaktiviteten ” Sjekk skolens energibruk” Energinettverket 25. august 2005.
Et verktøy for arbeid med lesing i alle fag Mathopen skole
Rapport - bedrift Sammendrag Innholdsfortegnelse
Eksperiment for TDT25 Tor Stålhane.
Ståstedsanalysen som verktøy for skoleutvikling
Velkommen til fagsamling i klasseledelse 26/9-13
Hva er Fronter.
Byggesak Trinn for trinn.
Kompetansebygging 2.0, / Bibliotekmøtet på Hamar 2010 Karen J. Buset, UBiT Kompetansebygging 2.0.
Jon Fredrik Alfsen Hartmark Consulting AS
Hva er ?. Facebook er et av de mest kjente sosiale medier eller nettsamfunn. Det er en gruppe mennesker som ved hjelp av data (internett) kommuniserer.
Brukerforum voksenpsykiatri
Verdiene dine ARBEIDSGRUPPETEMA. Deltakere Innleder: Håndvevermester Bjørg Hustad.
Arbeidsplassen ARBEIDSGRUPPETEMA. Deltakere Innleder: Tannteknikermester Johan Fridheim.
12 Reflekterende lesing.
CLASS FRONTER En begynnerinnføring.
Aggression Replacement Training
Satsingen Vurdering for læring - hvordan kan UH bidra? Kvalitetssikringsnettverk etterutdanning UH Gardermoen 3. juni 2010 Hedda B. Huse, Anne Husby, Ida.
Hvordan kan foreldre bruke de vangligste funksjonene i Itslearning.com
Hjem-skole-samarbeid Rollemodeller Engasjement
Innsikt om din gruppekultur og hvordan dette påvirker ditt team
Avdelings ingeniør ved HiB (AHS)
Vis andre at du… Holder tidsfrister Formidler trygghet Tar initiativ Konsentrerer deg om primæroppgaven Har oversikt og kontroll …og slik inviterer du.
SØRUM KOMMUNE Du kan gjøre en forskjell!
Myndiggjorte medarbeidere – mer aktiv omsorg
2005 Målkart 2005 En veiledning. Klikk på mellomromstasten, piltast eller klikk på musen for å komme videre.
Produktive mønstre i kollegasamarbeid og identifisering av god praksis
Hele din skapning takker deg Herre Forsangere: Hele din skapning takker deg Herre. Hele din skapning takker deg. Menigheten: Hele din skapning takker deg.
«Fra planer til gode mål og tiltak»
10 tips: Bruk av video i undervisningen Lynkurs Ingeborg Amundrud og Lisbeth D. Berglund.
ENDELIG ER DET DIN TUR!. Nødvendige verktøy Linker herfra til universitetenes egne hjemmesider Fronter –
42 år med fellesskap om fysisk aktivitet på arbeidsplassen
Hvordan omsettes bolig i fremtiden? Det digital boligmarkedet
Individuell fagtekst fra praksis.
Spenning i lufta Kap. 4. Den spennende elektrisiteten Har du opplevd å få elektrisk støt når du har tatt i et dørhåndtak, eller har du hørt det knitre.
Kartlegging av skolens praksis. I hvor stor grad mener du at lese- og skriveopplæringen ved din skole kjennetegnes av at lærerne: 1. … motiverer og engasjerer.
1.mars 2018 Videregående skole.
Periodeplan for Sommerly barnehage Uke : 17
Presentasjon- takk Kjekt å få være med og dele erfaringer – verdien av informasjonsutveksling –alt alle vet mer om hvordan på best mulig måte sikre overganger-grunnlag.
Den røde tråden NASJONALT Barnehageloven Rammeplan m/temahefter
Ta utgangspunkt i elevenes interesser og erfaringer B – Samarbeid
Utforskende undervisning i matematikk B – Samarbeid
Utforskende undervisning A – Forarbeid
Utforskende undervisning i matematikk B – Samarbeid
Rammer for Marte Meo instruktørutdanning
Utskrift av presentasjonen:

Neste samling

Dag 6 – regionvis (3) uke 41, 2014 Fra datastyrt til datainformert Mål: –Kompetanse i å bruke ulike data til å definere hvor det er behov for målrettet utvikling –Økt kjennskap til "egne" data pr skole og region –Omsette virksomhetsplaner/kvalitetsplaner til praksis på avdelingene Fagansvarlig: Jarl Inge Wærness

1.Alle deltakerne må ha logget seg på PULS og gjort seg kjent med verktøyet. 2.Les skolens PULS-rapport (til bruk i Brussel) og forbered deg på følgende spørsmål: a)Hvilke data anser du som de viktigste i din rolle som leder? Hvorfor? På hvilken måte anvender du dem i dag? b)Hvilke typer data motiverer lærerne til «Inquiry», evt hvilke typer data kan du/dere bruke for å motivere lærerne til å undersøke egen praksis (Inquiry)? Arbeid før neste samling