1 Hovedbygg-prosjektet 2012 Orientering til LOSAM August 2012 Jens Petter Nygård, prosjektleder Om du ønsker, kan du sette inn navn, tittel på foredraget,

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Company Pulse i samarbeid med HR Norge og Innovasjon Norge.
Advertisements

Litt mer om PRIMTALL.
Krav til sikkerhet ved brann i kap
Teknologi for et bedre samfunn 1 Asbjørn Følstad, SINTEF Det Digitale Trøndelag (DDT) Brukervennlig digitalisering av offentlig sektor.
Kristen Nygaards hus Status og fremdriftsplan. Status •Forslaget til fordeling er vedtatt av IT-direktøren –Noen mindre justeringer hos SAPP, SUF og SINT.
samkommune.no Samkommunestyremøte – Ola Stene 1 Innherred samkommune Nye oppgaver i 2005? Orientering til Samkommunestyret
Spydspiss og Merkevare i et internasjonalt opplevelsesmarked
Organisering og standardisering av universitetets IT-virksomhet Bjørn Ness, assisterende IT-direktør Fellesmøte m/lokal IT 13. desember 2012.
TEK kap. 11 Sikkerhet ved brann
Allmøte 25. oktober 2013 Ny organisering av Sentraladministrasjonen Universitetsdirektør Gunn-Elin Aa. Bjørneboe.
Status pågående aktivitet innen eksternt finansiert virksomhet EFV-V prosjektet 4.september 2013.
Samarbeidsvtale mellom Jernbaneverket, ROM eiendom, NSB og Drammen kommune Mål: Partene har som felles målsetting å legge til rette for økt kollektivtrafikk.
FRA idé til virkelighet
1 Heving av NTNU-ansattes undervisning- og veilederkompetanse. En kort oppdatering. Om du ønsker, kan du sette inn navn, tittel på foredraget, o.l. her.
OVER 15 ÅR? BLI MED PÅ AKTIV UNGDOM KURS I GJESVÆR JUNI!
Funksjonsvurdering i arbeidslivet
Kampen om de kloke hodene -og jobben med å få dem ut til næringen…
Overgangsprosjektet NY GIV
Endringer i Bydrift Bergen KF Pressekonferanse 12. desember 2007.
Per 1. juni 2014 OSEAN Framdriftsrapport. Antall legekontor med OSEAN 2 Planlagt totaltResultatMåloppnåelse *77% *Sum av installerte og aktiverte.
Strategisk planarbeid og rapportering i private høyskoler
Internt handlingsrom (IHR) USIT Hva vil vi med IHR? Øke UiOs interne økonomiske handlingsrom Bruke en større andel av de samlede ressursene.
Administrativ organisering Et foreløpig utkast som er sendt ut for innspill – identifikasjon av administrative behov Noen områder gjenstår – men vil bli.
1 Newcastle Senhøsten 2001 ble det arrangert golftur til Newcastle, med avreise og retur Vi var 9 ivrige golfere som reiste for å spille.
HISTORIKK  Stiftet i 1996  Initiativtakere, tidligere rusmisbrukere  Drevet av tidligere rusmisbrukere  Partipolitisk og religiøst uavhengig  Landsdekkende.
Elektronisk faktura i offentlig sektor - slik det ser ut akkurat nå e2b Forum Ole Willy Sandbekk Avdeling for IKT og fornying, FAD.
Anbefaling Kemnerenheten nye Harstad
O F S kole ritids rdningen Vikingen Vikingen Hårek Gyda.
Kristen Nygaards hus Status og fremdriftsplan. Status Forslaget til fordeling er vedtatt av IT-direktøren –Noen mindre justeringer mellom SAPP og SINT.
Norsk helsearkiv - et evig liv for pasientjournalene
Informasjonsmøte «Ny Horten vgs» 5.Juni Rammene for dagen – Velkommen v/rektor – Direktør utdanning Øyvind Sørensen
Det integrerte universitetssykehuset i Trondheim
1 Analyser totaløkonomi Controllerforum 29. april 2008.
1 Losam utdanning og læringskvalitet Inkluderende arbeidsliv Anne Lise S. Larsen Personalavdelingen Om du ønsker, kan du sette inn navn, tittel.
Kommunesammenslåing Avdeling - dato, Nye Sandefjord.
Nytt, integrert bibliotek for medisin, helse og sosialfag i Trondheim.
Status på oppfølgingsarbeidet i forbindelse med tilsynsrapporten og varsel om pålegg fra Arbeidstilsynet, ”Arbeid for helse” per
Anbefalinger fra sekretariatet
Forskningsadministrativ avdeling Prosess faglig prioritering Plan for fase 3 (Aktiviteter på UiO-nivå) Oppdatert
1 Hovedbygg-prosjektet 2012 Orientering til LOSAM Mars 2012 Jens Petter Nygård, prosjektleder Om du ønsker, kan du sette inn navn, tittel på foredraget,
Studiekomiteen 26. september Kandidatundersøkelsen 2014.
1 Prosjekt ”DRIFTSAVDELINGEN - ORGANISERING 2009” Rapportutkast til høring Allmøte
1 Prosjekt ”DRIFTSAVDELINGEN - ORGANISERING 2009” Møte
Befolkning og arbejdsmarked 7. Mikroøkonomi Teori og beskrivelse © Limedesign
Allmøte USIT 19. juni Nr 96! Abel på kartet!
Fellesnemnda 8.des 2015 Orientering fra møte i ansettelsesutvalget Prosjektleders orientering.
Organisering NTNU: oppfølginger etter styrevedtak Fellesadministrasjon: status
Oppstart og avslutning av prosjekter Prosjektleder Olav Torp Ass.prosjektleder Tor Inge Johansen.
Felles LOSAM-møte Fellesadministasjonen Løypemelding – mulige modeller intern organisering
«Arbeidsmiljø på dagsorden» ved enhetene i LOSAM ONF - opplevelse av situasjonen før sommeren Forslag til diskusjon - risikovurdering: 1) Hvordan oppleves.
Fusjon NTNU, HiG, HiÅ, HiST Status i fusjonsarbeidet
Administrativ organisering
Status samlokalisering
Enhetsfylke i Møre og Romsdal
Generelt Organisasjonsprosjektet går etter planen Grunnlag nå:
Samlokalisering etter fusjon
Fusjon NTNU, HiG, HiÅ, HiST Status i fusjonsarbeidet
Prosess-/systemansvar adm. funksjoner
Allmøte om samlokalisering
Samlokalisering etter fusjon
NTNUs samarbeid med lav- og mellominntektsland
Samlokaliseringsprosjektet IE
Ny struktur PhD-program ved SU-fakultetet: Status og drøfting
Studieprogramråd ved NTNU UU 20. november 2017
NTNU – Samlokaliseringsprosjektet - fusjon
Møte LOSAM Fellesadministrasjonen
NTNU – Samlokaliseringsprosjektet - fusjon
NTNU – Samlokaliseringsprosjektet - fusjon
Samlokalisering etter fusjon
Lindesnes 2020 Vi bygger den nye kommunen sammen.
Utskrift av presentasjonen:

1 Hovedbygg-prosjektet 2012 Orientering til LOSAM August 2012 Jens Petter Nygård, prosjektleder Om du ønsker, kan du sette inn navn, tittel på foredraget, o.l. her.

2 Dagens tema Info om status og videre arbeid

3 Bakgrunn for Hovedbyggprosjektet 2012 Arealene må utnyttes bedre – kritisk trangt for noen! Generelt behov for mer areal for ekspansjon Rektors staber og HMS bør samlokaliseres i Hovedbygget 4. etg bør utnyttes bedre – leseplassene benyttes for lite!

4 Avklaringer vår 2012 Prosjektet gjennomgikk løsningen fra mulighetsstudien nærmere og konkluderte med: at de planlagte endringene i 4. etg var ikke er tilstrekkelig finansiert at det ikke er plass til Rekruttering og opptak i 4. etg. at innflyttingen av Eiendomsforvaltning og HMS- avdelingen forutsetter at RO flytter ut. at det ikke er plass til Personalavdelingen i 2. etg. ‘ at 4. etg ikke ivaretar behovet for undervisningsrom for EiT og NTNU-videre

5 Forslag til ny løsning (1) - juni 2012 EnhetBehov kontor- plasser Tilgjengelige plasser Rektor og rektorsstaber Rektor1Kjeller vestfløy etg vestfløy/front vest etg vestfløy/front vest etg. Vestfløy (14) Forsknings stab7 Nyskaping og eksterne relasjoner-stab11 Utdanning og læringskvalitet stab3 Studiedirektøren stab10 Økonomi og eiendom stab10 Eiendomsforvaltning stab12 Organisasjon og informasjon stab10 Administrasjonstjenesten (sekretærer)5 Sum69 69(83) Premisser: - Bruken av 4. etg utsettes (plassering uten bruk av 4. etg som fase 1) - RO-flytter til Realfagsbygget

6 Forslag til ny løsning (2) - juni 2012 Behov kontor- plasser Tilgjengelige plasser EnhetBehov kontor- plasser Tilgjengelige plasser Informasjonsavdelingen inkl sentralbord323. etg vestfløy/front vest 33 HMS-avdelingen112. etg østfløy 12 Personalavdelingen inkl refusjonssenter211. etg østfløy/front østfløy (inkl H2) 21 Økonomiavdelingen Øk.sjef2Kjeller front østfløy (inkl 029) etg front østfløy etg. front østfløy (2) 3. etg østfløy/front øst etg. midtbygg v/ aula 6 Lønnstjenesten14 Innkjøpsseksjon9 Systemforvaltning7 Regnskapstjenester18(20) BtB-tjenester12 Sum62(64) Administrasjonstjenesten (arkivet)6Kjeller Østfløy (eksl. 029) 9

7 Status august 2012 Rekruttering og opptak(RO) kan likevel ikke til de planlagte lokaler i Realfagsbygget Inntil videre plassering av RO er avklart avventes de endringer som forutsetter utflytting, herunder flytting av arkiv, flytting av HMS, kontorisering av H2, flytting av personal, endret bruk av 038 Endringer som kan gjøres uavhengig av ROs plassering vil vurderes gjennomført, for eksempel flytting av sentralbord, utflytting av Studieby 1 Fokus settes nå på videre arbeid med å se på mulighetene for samlokalisering av rektorsstaber, inkl studiedirektørens stab i vestfløya (trinn 1 i fase 1)

8 Videre arbeid Nedsatt gruppe for å se på muligheter og løsninger for plassering av rektorsstaber mv i vestfløya: –Ole Kristen Solbjørg –Ruth Hagen Rødde –Anne Marie Snekvik –Camilla Prytz –Roar Aspli –Tomas Hermansen –Anne Karoline Simonsen –Ingeborg Vasli Startseminar 31.8 – åpne mulighetsrommet Videre arbeid planlegges sammen med arbeidsgruppen