Refleksjonsnotat om din profesjonell utvikling som rådgiver

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Ytringsfrihet for offentlig ansatte i Oslo og Akershus
Advertisements

Om et øyeblikk kommer du inn i en magisk verden...
Jørn Engebretsen Fagleder byggesak, Re kommune
Fra prøving og feiling til
Tautdanning.no Publikumsundersøkelse Våren Metode og gjennomføring • Undersøkelsen er gjennomført med personlige intervju av besøkende ved ulike.
NESOs Formannskole klasse / 2014
Rådgivning og innovasjon Master i spesialpedagogikk høst 2004
RÅDGIVERROLLEN Refleksjon over rådgivers roller og funksjoner.
Skole & Arbeidsliv akershus.skoleogarbeidsliv.com
Trenerrollen og motivasjon
Selvfølelse vs selvtillit
Motivasjon og begeistring. Foreldre er viktige i skolen
TILDELES : NN FOR FLOTT INNSATS PÅ ART-TRENINGENE I PERIODEN MND-MND 200? Du har vært…… og vist at…… Lykke til!! _______________ Johannes Finne ART-trener.
Plan for praksis Studieåret FU – 2 Gro Lise Syversen – HIØ, Praksisseminar FU og
Startkurs rådgivere 30 min. om Karrieresenter Telemark:
Gjesteforelesning BoS31 ved HiO. JBI, høsten Kjønn og ledelse Time 1: Presentasjon Kvinne og leder Time 2: Gode råd på veien for deg som ønsker.
Systemrettet Rådgivning
VELKOMMEN TIL URO OPPLÆRING
Coaching En innføring i begrep og metodikk
EiT-modul 29. november 2006 Fasilitering på smågruppenivå
Veiledning av studenter
ROTARYS OMDØMME PÅL ROSENVINGE DISTRIKTSLEDER 2310 PUBLIC RELATIONS.
Oppsummering – Bra mat kurslederkurs
Individuell bevisstgjøring Dine styrker – slik andre ser dem
Hverdagen for Ruth og Sissel.
RLE – UKE 45/46 MÅL trekke en rød tråd gjennom det vi har lært så langt i høst reflektere over likheter og ulikheter innenfor religioner/livssyn.
Om et øyeblikk kommer Du inn i en magisk verden!.
Bakgrunn Det er tredje gangen MMI har gjennomført undersøkelsen i Hamar kommune. Undersøkelsen er nå noe forkortet. I hovedsak lik tidligere års. MMI.
Barnets sekstende leveår Trinn 18. Tema for trinnet Ungdommens egen tidsalder Egne behov og barnas behov Når ørene flytter ut Oppsummering og evaluering.
EiT-modul 15. november 2006 Bruk av mappeinnleveringer som underlag for prosessrapport Lene Rønningen og Hanne Charlotte Helgesen.
Tilstandsrapport Lev Nå kurs hos YIT 6 deltakere Stavanger Dato: juni 2012 Skala Lærte du noe som gjør deg styrket i din jobb hos YIT ?
1.Lærte du noe som gjør deg styrket i din jobb søkeprosess
Tredje semesters praksis på Lektorprogrammet
Evaluering av UiOs kvalitetssystem 2013 Status og utfordringer i kvalitetsarbeidet Studiekomiteen
For at denne skal virke må den brukes som fremvisning Klikk her.
STUDER SMARTERE Kurs i studiestrategi Modul 1 Bli en bedre student Lene Røsok Dahl Karriereveileder, BI Karriereservice Velkommen på kurs Presentere.
11.00 –11.10 Innledning  Velkommen ved Hedda Bondehagen og Oda Lien. Begge tidligere representanter i elevrådet ved Hov og valgte medlemmer i ungdomsrådet.
Det nytter - når vi gjør ting i fellesskap Home-Start Familiekontakten – samling for landets familiekontakter Kjell Erik Øie Statssekretær
Bjørn Overland Dialogen betydning i kvalitetsvurdering Nasjonal konferanse for kvalitetsvurdering Hafjell: 15 – 16 januar 2009.
Profesjonelle ledere og medarbeidere på Horten videregående skole Foreløpig oppsummering av avdelingenes innspill fra planleggingsdagen 22. april.
Asker Kommune Svangerskapsomsorgen Barne- og Familieenheten
Evaluering av ledelses- og styringsstrukturen ved Det matematisk- naturvitenskapelige fakultet Innledning – hvorfor og hvordan evaluere? av dekanus Hans.
Rolle og Etikk Ramme & Plattform i Spesialpedagogisk Rådgivning
Utdanningsforbundets arbeid med profesjonsetikk
Spillermøte onsdag 7.januar - Treningsgruppe 1. Vi er et godt lag!
Introduksjon til rådgivning & innovasjon
Praksis krav, rapport & eksamen SPED 4000 – LML -
VELKOMMEN! Studiets Struktur, Mål & Innhold Anbefalt lesing: Lassen 2002: s.11-58, LML/ISP SPED 4000 Rådgivning og innovasjon Høsten 2007.
Liv M. Lassen, ISP, UiO 2005 Rådgivers Holdninger & Grunnleggende Egenskaper Plattformen I Spesialpedagogisk Rådgivningsarbeid.
Stabsutvikling i Nidaros en stab – ett oppdrag – ett arbeidsmiljø.
VELKOMMEN! Studiets Struktur, Mål & Innhold Anbefalt lesing: Lassen 2002: s.11-58, LML/ISP Rådgivning og innovasjon 1. Fellesforelesning Høsten.
Institutt for spesialpedagogikk VELKOMMEN TIL INSTITUTT FOR SPESIALPEDAGOGIKK INFORMASJONSMØTE FOR NYE MASTERSTUDENTER 12. AUGUST KL. 10:15 -12:00, AUD.
Sentrale begreper Stig Roar Wigestrand, 2008.
Utarbeidet av Sissel Vestre
Liv M. Lassen,2008 Etikk og Holdninger Ramme & Plattform i Spesialpedagogisk Rådgivning 1. September, 2008 Liv M. Lassen.
Spenning i lufta Kap. 4. Den spennende elektrisiteten Har du opplevd å få elektrisk støt når du har tatt i et dørhåndtak, eller har du hørt det knitre.
Rådgivning og innovasjon Master i spesialpedagogikk Høst 2008 Trening av kommunikasjonsferdigheter Pedagogiske rollespill & refleksjon.
s. 1 Rådgivernettverkssamling i Bodø Hvordan ivareta krav til kvalitet i rådgivningstjenesten ?
Foreldremøte 10. trinn Velkommen Roar Bjarne Kvamme.
Enhetsfylke i Møre og Romsdal
Velkommen ! SPED 4000 Introduksjon til rådgivning & innovasjon
Terje Skjeggedal og Roald Lysø
Ny vri Kany, Lene og Mona.
SOSIALRÅDGIVNING I SKOLEN
Ny vri oppgave Wasim og Lise
Bli elevmentor i Drømmeskolen!
Rådgivning og innovasjon Master i spesialpedagogikk Høst 2006
Pensjonistforbundet Møre og Romsdal Høstkonferansen 2015
Rolle og Etikk Ramme & Plattform i Spesialpedagogisk Rådgivning
Sosialt årshjul HØST - rutiner og sosiale mål
Utskrift av presentasjonen:

Refleksjonsnotat om din profesjonell utvikling som rådgiver Arbeidskrav 2 Refleksjonsnotat om din profesjonell utvikling som rådgiver Høsten 2008

Plattform - August 2008 Tidligere erfaring innen rådgivning? Uformelt Formelt Ønsker om egenutvikling?

Egentrening som rådgiver Valgt kasus 1 Ønsket fokusering på egenskaper/ ferdigheter: Tilbakemeldinger fra gruppen: Styrker Utfordringer videre Egne opplevelser av: Det du klarte bra: Dine styrker:

Rådgiver- Kasus 2 Ønsket fokusering på egenskaper/ ferdigheter: Tilbakemeldinger fra gruppen: Styrker: Utfordringer videre: Egne opplevelser av: Det du klarte bra: Dine styrker:

Erfaringer som rådsøker Når du var rådsøker- Hvordan opplevde du det å være hjelpe- søkende? Hvordan opplevde du å bli møtt/ ikke møtt? Fikk du noen erfaringer ift saken?

Erfaringer som observatør Når du var observatør: Lærte du noe fra å oppleve hvordan andre arbeidet som rådgivere? I forhold til viktige egenskaper / ferdigheter som framkom: I forhold til hvordan lede prosessen.

Oppsummering Erfaringer knyttet til ditt verdisyn / menneskesyn? Erfaringer knyttet til din teoretiske plattform ? Erfaringer knyttet til ditt fagfelt?

Evaluering Hvordan evaluerer du din innsats? Hvordan evaluerer du gruppeprosessen? Hvordan evaluerer du tilbakemeldinger? Hvordan opplever du bruk av video? Hva vil du ta med deg ut i praksis?