Skole-/hjemsamarbeid - HiO 2005 - Arild Storm 1 Skole-/hjemsamarbeid Høgskolen i Oslo - 2005 Arild Storm.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Den kulturelle skolesekken i Oslo kommune
Advertisements

Brukerveiledning for gruppeledere
Elever som ressurs i kulturarbeidet på Kolnes skole
Litt om alt Leiarsamling NSKR Ålesund 2. april 2006 Kristine Sevik.
Den kulturelle skolesekken i Oslo kommune
Digital samtid Erfaringer så langt!. ”Fet” og omfattende •Mange mål •Motiverende mål •Elevene går i visningsmodus.
Om praktisk tilrettelegging av fjernundervisningen Eksempel fra Praktisk Pedagogisk utdanning ved UMB Nasjonalt studieveilederseminar 2007 Hans Erik Lefdal.
Motivasjon og begeistring. Foreldre er viktige i skolen
Unge & Rus Erfaringer og knyttet til planlegging og gjennomføring av tiltaket Unge og Rus Torsdag 4. juni 2009 Andreas Kjærnet Oddvar H. Heen, Årvoll skole.
 Pålogging  Hva må du kunne (IKT)  Brukergrensesnitt og vindushåndtering  Min datamaskin  Filbehandling – bruk av utforsker  Nettsøk.
Velkommen til foreldremøte for Vg Ny visjon og nye verdier: Lærelyst for livet: Det beste i hver enkelt. Mestring – Engasjement - Respekt.
IKT-revolusjonen i mitt lærerliv! Forelesning for A04 Hanne Christensen Vibeke Bjarnø.
Hva er Fronter.
Velkommen til foreldremøte på Aktivitetsskolen Ekeberg
Velkommen til foreldremøte på Aktivitetsskolen Ekeberg
Forventninger til oss som skole:
Foreldremøte 4.-5.trinn ELLINGSRUDÅSEN skole
Nye websider for Sørli skole
Ingjerd, Beate, Kristin, Arne Olav
Energi og miljø høgskolen i oslo Prosjektoppgaver og vurdering av Høgskolelektor Bente Hellum.
Informasjons- og kommunikasjonsteknologi (IKT) i utdanning og institusjon Nye førskolelærerstudenter ved Avdeling for lærerutdanning og internasjonale.
Høgskolen i Oslo Litt om vurdering. Vurdering l Vurdering for utvelgelse og eventuell sertifisering, enten i videre utdanning eller for å søke jobb. Dette.
Høgskolen i Oslo Introduksjon til Informasjons- og kommunikasjonsteknologi (IKT) Bachelorstudium - faglærerutdanning for tospråklige lærere Avdeling for.
Høgskolen i Oslo Introduksjon til Informasjons- og kommunikasjonsteknologi (IKT) Bachelorstudium - faglærerutdanning for tospråklige lærere Avdeling for.
1) Saksbehandling knyttet til kvalifikasjonene til bemanning på Transocean Leader 25/ I elektronisk post fra Norsk Sjøoffisersforbund/DSO til Petroleumstilsynet.
24. mars 2009Stokmarkneswww.itu.no F O R S K N I N G S- O G K O M P E T A N S E N E T T V E R K F O R I T I U T D A N N I N G Lærende nettverk og nasjonale.
Drammensskolen ønsker foresatte velkommen inn i FRONTER
Lage og sende SMS 1a Lage SMS
Sende SMS og MMS videre 1c Videresende MMS:
Opplæring; Lov om kommunale helse – og omsorgstjenester kapittel 9:
Skriveprosessen – …fra tanke i hodet til tekst i skriveboka…
Nettbasert læringssystem Evaluering av LUVIT i bruk ved HiO
Høgskolen i Oslo Introduksjon til Informasjons- og kommunikasjonsteknologi (IKT) Nye allmenn- og førskolelærerstudenter ved Avdeling for lærerutdanning.
Masterstudium IKT og læring Leikny Øgrim og Monica Johannesen Avd. for lærerutdanning Høgskolen i Oslo.
Høgskolen i Oslo Introduksjon til Informasjons- og kommunikasjonsteknologi (IKT) Bachelorstudium - faglærerutdanning for tospråklige lærere Avdeling for.
Digital kompetanse - for hvem og hvordan?. Digital kompetanse Nå nytter det ikke lenger å vente på at det skal gå over. PFDK er her og er kommet for å.
Merete Aagesen Silje Oksavik Guro Maaø Nilssen Ketil Lønnum
IKT-forkurs IKT-seksjonen LUI INTRO Dag 1 Mål for økten – Dag 1 l Pålogging –(Kontoaktivisering) l Hva må du kunne (IKT) l Brukergrensesnitt og.
IKT i undervisningen Science camp Halmstad 12. april 2011 Torgeir Selle.
Kritisk analyse av dataspill 8. klassingers syn på bruk av sex og vold i dataspill Ungdomsskoler i Fetsund og Brescia.
MUSEUM OG MOBIL INF5261 – Utvikling av Mobile Infomasjonssystemer.
Presentasjon av hovedprosjekt Skoleåret 2005/2006 Anita Enoksen.
Introduksjon Pensum: Olsen, K.A. The Internet, the Web and eBusiness, Formalizing applications for the real world, Scarecrow Press, 2005.
Høgskolen i Oslo Introduksjon til Informasjons- og kommunikasjonsteknologi (IKT) Nye førskolelærerstudenter ved Avdeling for lærerutdanning 2004/2005 Eli.
Høgskolen i Oslo Introduksjon til Informasjons- og kommunikasjonsteknologi (IKT) Nye allmennlærerstudenter ved Avdeling for lærerutdanning 2004/2005 Vibeke.
FORELDREMØTER Søreide skole September Søreide skoles strategiske plan En 4-årig plan for skoleutvikling på Søreide skole En 4-årig plan for skoleutvikling.
Høgskolen i Oslo Eksempler på Fronterbruk integrert i faglige prosesser Personalmøte, tilsatte på Internasjonale studier, Avdeling LUI Vibeke.
VELKOMMEN TIL FORELDREMØTE
Høgskolen i Oslo IKT-revolusjonen i mitt lærerliv! Digitale presentasjoner i eget arbeid Forelesning for A05 Hanne Christensen Monica Johannesen.
Case 1: Etiske dilemmaer ved bruk av IKT i skolen
LÆRENDE NETTVERK - IKT - ET SAMARBEIDSPROSJEKT MELLOM GRUNNSKOLER I HALDEN KOMMUNE.
Høgskolen i Oslo Integrering av IKT i lærerutdanningen (S1C) 1) Utfordringer og ideer om videreføring og utvikling i arbeidet med ny grunnskolelærerutdanning.
Høgskolen i Oslo Arbeidsseminar Utdanningsforbundet: Digitale læremidler og læringssyn Behov for nasjonalt trykk og bevisste handlinger i barnehage og.
Høgskolen i Oslo Introduksjon til Informasjons- og kommunikasjonsteknologi (IKT) Nye førskolelærerstudenter ved Avdeling for lærerutdanning, førskolelærerutdanningen.
0. KLASSE – Velkommen til foreldremøte.
Digitale kommunikasjonsarenaer. Digital kommunikasjon Digital informasjon vil si informasjon som er lagret som tallkoder (0 og 1) Digitale medieplattformer.
Hvordan skal vi gjennom fokus på læringsmål og elevvurdering skape et økt utbytte for den enkelte elev? Læringssamtalen Hvordan skal vi gjennom fokus på.
23. November 2017 Skolen fyller 50 år !
Velkommen til Oslo Handelsgymnasium
Plan for bruk av skoleplattformen
Bygdøy skole Skolens plan for bruk av Skoleplattform Oslo og krav til minimumskompetanse.
Arbeid med skolens plan for bruk av Skoleplattform Oslo
Kringsjå skole Skolens plan for bruk av Skoleplattform Oslo og krav til minimumskompetanse.
Abildsø skole Abildsø skoles plan for bruk av Skoleplattform Oslo og krav til minimumskompetanse.
Tokerud skole Tokerud skoles plan for bruk av Skoleplattform Oslo og krav til minimumskompetanse.
Høyenhall skoles plan for bruk av Skoleplattform Oslo
SOFIENBERG SKOLE Informasjonskanaler.
Holmen skole – vi strekker oss lenger
– meldingsboka på mobilen
Velkommen til foreldremøte om
Utskrift av presentasjonen:

Skole-/hjemsamarbeid - HiO Arild Storm 1 Skole-/hjemsamarbeid Høgskolen i Oslo Arild Storm

Skole-/hjemsamarbeid - HiO Arild Storm 2 Kort presentasjon Jobber på Apalløkka skole Innsikt 1-skole Kontaktlærer på 8. trinn IKT-driftsansvarlig Har vært mentor for InnsIKT 2-skoler Har vært veileder i LærerIKT Tok IKT i lærerutdanningen

Skole-/hjemsamarbeid - HiO Arild Storm 3 Plan for dagen (pauser og diskusjoner lagt inn underveis) Presentasjon En tørr og kjedelig lysbildeframvisning… …om måter skolen kan kommunisere på Eksempler på bruk av Fronter til skole-/hjemsamarbeid Eksempler på foreldretilgang i Fronter Praktisk jobbing i Fronter Arbeid i egen bygning Innredning av rom Arbeid med infofronter Arbeid med webfronter Diskusjoner Spørsmålsrunde Oppsummering Evaluering Takk for i dag!

Skole-/hjemsamarbeid - HiO Arild Storm 4 Med hvem kommuniserer vi? Skole HjemVerdenAndre

Skole-/hjemsamarbeid - HiO Arild Storm 5 Hvordan kommuniserer vi? Skole HjemVerdenAndre

Skole-/hjemsamarbeid - HiO Arild Storm 6 Hva kommuniserer vi (skole-verden)? Nyheter Planer Møtereferater Informasjon Bilder Arbeid ved skolen Skryteliste Skole Verden

Skole-/hjemsamarbeid - HiO Arild Storm 7 Hva kommuniserer vi (skole-andre)? Bestillinger Reklame Utveksling Ulik kontakt med myndigheter Ulik kontakt med andre institusjoner Presse Etc. Skole Andre

Skole-/hjemsamarbeid - HiO Arild Storm 8 Hva kommuniserer vi (skole-hjem)? Informasjon Halvårsplaner Årsplaner Arbeidsplaner Karakterkort Meldinger Brev Varsler Faglig og sosial oppfølging Etc. Skole Hjem

Skole-/hjemsamarbeid - HiO Arild Storm 9 Hvordan kommuniserer vi med verden? Fra hjemmesiden, enveiskommunikasjon der skolen bestemmer hvilken informasjon som skal ut til verden

Skole-/hjemsamarbeid - HiO Arild Storm 10 Hvordan kommuniserer vi med andre? Telefon Post Telefaks E-post Chat Møter Noen andre?

Skole-/hjemsamarbeid - HiO Arild Storm 11 Hvordan kommuniserer vi med hjemmene? Telefon Post Ranselpost E-post Hjemmesiden Konferansetimer Foreldremøter

Skole-/hjemsamarbeid - HiO Arild Storm 12 Det store spørsmålet er… …hvorfor sitter dere her i dag? Neida, spørsmålet er:

Skole-/hjemsamarbeid - HiO Arild Storm 13 Hvilke muligheter byr ny teknologi på? Flere hjem har tilgang til internett og e-post Økt kompetanse blant lærere, elever og foresatte VLM? (LMS, i vårt tilfelle Fronter) Fildeling Chat Diskusjon Meldinger Nyheter Infofronter Webfronter Mobiltelefon SMS MMS WAP

Skole-/hjemsamarbeid - HiO Arild Storm 14 Hvordan kan vi utnytte teknologien? Kun fantasien setter grenser! - og penger, da! Resten av dagen går med til ideutveksling, diskusjoner, etiske diskusjoner og praktisk arbeid.