Online symbolske tjenester Pensum: Olsen, kap. 19 og 20 ”Case studier”

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Online symbolske tjenester Pensum: Olsen, kap. 19 og 20 ”Case studier”
Advertisements

Gruppemedlemmer Gruppa består av: Magnus Strand Nekstad – s156159
Mobile portalløsninger (Internet Online Platform)
Ledelsesinformasjonsystem
BIT-Møbel.
E-Site Intro for utviklere. Innhold Info Funksjoner Aktører og tilgang Arkitektur, egne utvidelser (.Net 3.5) Objekter og user controls.
Kvalitetssikring av analyser til forskningsbruk
Men hva mener de som har klart det? Børge Haugset (NTNU&SINTEF)
1 Information search for the research protocol in IIC/IID Medical Library, 2013.
© 2010 KPMG AS, a Norwegian member firm of KPMG network of independent member firms affiliated with KPMG International, a Swiss cooperative. All rights.
Triggere Mutasjoner i basen. Triggers Triggers are stored procedures that execute automatically when something (event) happens in the database: : data.
PARLAY/OSA Referanser: Referanser Foredraget er i all hovedsak basert på to artikler. Disse kan finnes på:
1 Teleøkonomi Infomøte 3.komtek, Harald Øverby, ITEM.
Trondheim 6. mars 2014 Mørke skyer i horisonten?.
EPost Pensum: Olsen, kap. 7 ” ”. Egenskaper ved ePost Asynkron Tekstlig Enkel Effektivt Universell adressering (IP adresser) Universell bruk Vedlegg.
Se opp for halen!. Tenker vi på brukeren? Studie: Hvilke egenskaper (oppgaver) er viktigst? 93 valgmuligheter Uansett oppdeling «super task» – 12%
Nye forretningsprosesser Pensum: Olsen, kap
Del 3 – B2C Pensum: Olsen, kap. 18 ”Symbolic Services”
Fremtidens Web Pensum: Olsen, kap se også: Berre A & Olsen, K.A. (2004) Brytningsteknologier og pirater, kronikk i Bergens Tidende,
Introduksjon Pensum: Olsen, K.A. The Internet, the Web and eBusiness, Formalizing applications for the real world, Scarecrow Press, 2005.
Økonomiske utsikter - med lavere oljepris
9. Product information Produktinformasjon. Online kjøp Som vi har sett har vi ikke noe produkt å se på, holde i, prøve ut, … Da må vi ta igjen på andre.
Building the One to One Enterprise - Personalizing products for developing customer communities’ Relationships between customer loyalty and interactive.
Fremtidens Web Pensum: Olsen, kap se også: Berre A & Olsen, K.A. (2004) Brytningsteknologier og pirater, kronikk i Bergens Tidende,
1 Kap. 8 – Cost-benefit of Formalization How Information Technology Is Conquering the World: Workplace, Private Life, and Society Professor Kai A. Olsen,
Modellering og diagrammer Jesper Tørresø DAB1 E september 2007.
Nye forretningsprosesser Pensum: Olsen, kap
INTERNASJONAL PRIVATRETT Lovvalg i kontrakt – uten partenes valg Professor dr. juris Giuditta Cordero Moss.
1 Kap. 57 – Cloud Computing How Information Technology Is Conquering the World: Workplace, Private Life, and Society Professor Kai A. Olsen, Universitetet.
Internprising F. Zimmer V06.
1 Kap. 47 – Online Retail Shopping – Physical Items How Information Technology Is Conquering the World: Workplace, Private Life, and Society Professor.
Trondheim 19. juni 2015 Norges Bank og økonomiske utsikter.
The Thompson Schools Improvement Project Process Improvement Training Slides (Current State Slides Only) October 2009.
Kap. 6 – Cases of Formalization Level How Information Technology Is Conquering the World: Workplace, Private Life, and Society Professor Kai.
Integrasjoner og 360°.
Primary French Presentation 10 Colours L.I. C’est de quelle couleur?
Lave oljepriser kan bremse utvinningen på norsk sokkel Thina Margrethe Saltvedt, Sjefanalytiker Makro/Olje (Ph. D.) Mars
M&L2 Kap. 8 Distribusjonsstrategier Oslo, januar 2010.
Hvordan ta betalt på nett? Henrik Begby Andersen.
Kap. 45 – Online Symbolic Services – Case studies How Information Technology Is Conquering the World: Workplace, Private Life, and Society Professor.
Kap. 58 – Collecting Data How Information Technology Is Conquering the World: Workplace, Private Life, and Society Professor Kai A. Olsen,
Find Fraud B4 it Finds You!
Digital bestillingsprosess for Armering, direkte fra modell
IDI FU-møte 10/ Quick presentation round
Lecture 29.
Altevatn-reguleringenTest: Changes in the flow of water: Effects on watercover and water velocity
SmartSwap.
Citation and reference tools for your master thesis
Viktoria Stensrud / Nasjonalparken Næringshage
The Norwegian Hydrografic Pilot
Ole Kristoffer Dybvik Apeland Nkom
Økonomiske forutsetninger
Kap. 47 – Online Retail Shopping – Physical Items
Slide 2:. Forretningsmodellen forklart på engelsk og norsk
Kap. 58 – Collecting Data How Information Technology Is Conquering the World: Workplace, Private Life, and Society Professor Kai A. Olsen, Universitetet.
Citation and reference tools for your master thesis
Hvorfor har byggnæringen et press på seg?
Står kolonialen igjen på perrongen?
The Gains from International Trade
Hva er det gode liv for universitetet eller høgskolen?
Når virker 1:1 kommunikasjon? Miriam Gade Nicolaisen
Slide 2:. Forretningsmodellen forklart på engelsk og norsk
Kick-off Good morning everybody. Nice to see so many well known faces on a big day like this. My name is Audun Pettersen and I`m Head of Tourism.
TBS-prosess.
Dynamisk DNS registrering for Windows 10
Slide 2:. Forretningsmodellen forklart på engelsk og norsk
Slide 2:. Forretningsmodellen forklart på engelsk og norsk
A review of exploration activity and results on the NCS
Vaccine Delivery in Developing Countries
Sustainability as practice
Utskrift av presentasjonen:

Online symbolske tjenester Pensum: Olsen, kap. 19 og 20 ”Case studier”

Internett bank Formalisering Data Automatisering av eksisterende tjenester Fordeler i dag Nye muligheter

Reisebyrå Tjenester: Råd Informasjon Bestilling Forsikring Betaling Fordeler i dag Nye muligheter

Salg av (fysiske) produkter Katalogsalg/postordresalg har en lang historie Med web kan vi gi oppdatert informasjon Billig og effektivt Gi dynamisk informasjon (pris, lager) Elektronisk/automatisk ordremottak Elektronisk reklame (banner annonser)

Transport Stort problem Med vanlige butikker ordner kunden dette selv Her må vi ”til døren” Postverket, egne fraktleverandører Pakkes og sendes – kostbart Kan sende rett fra lager Rett fra produsent, kunden vil da kunne få flere pakker Reverserbar logistikk er et stort problem Landegrenser, tollbarrierer

Konkurransesituasjon Tiltak for å binde kunden: Differentiation. Concentrating on a narrower market segment, for example, parts for veteran cars. Different product specter, but also variations on models and packaging. A product found in one store may not exactly match a product in another. Different service level, from personal service to do-it-yourself. Different store layout so that shopping will be easier for the customer in a store she knows. On the Internet the user will operate faster with a well-known interface. Proprietary charge cards, so that returning to this store may represent a saving. Retaining customer data, making it more convenient to shop from a store that has all details of names, addresses, etc. The use of sales, coupons, charge card rebates, and time- dependent pricing to make direct price comparisons difficult. Mailing of coupons and special offers to customers.

Konkurransesituasjonen på Web Kanskje tøffere enn i den fysiske verden Globalt marked Lett for kunden å gå til en ny site Eller er det det? Kunden kan ”bindes” også på Web

Sammenligning online/fysisk butikk Hva er fordelene med Web? Hva er fordelene å ha en fysisk butikk? Stikkord: lokasjon, finne butikken, tilgjengelighet, lager, produktpresentasjon, søking, produktinformasjon, betaling, forsendelse, forsinkelser, hva får kunden, kundeprofil, kundelojalitet

Tre faktorer Kopivariasjon: Likheten mellom objekter av samme produkt Fysisk faktor: Betydningen av et fysisk produkt Leveringsfaktor Kostnader ved levering

Eksempler ProductCopy variation Physical factor Delivery factor Music (CD)0Low0 or low Software000 or low Computers0Low Daily disposable contact lenses0High/lowLow BooksLowLow/med.Medium Toys0 or lowMedium Car parts0 or lowLowMedium Clothes and shoesPossibleHighMedium FlowersHigh Medium FurniturePossibleHigh CarsLowHigh Groceries, industrial products00High Groceries, natural productsHigh

Miniøving Hva er fordelen/ulempene med å ha auksjoner på nettet? Et svar: Automatisk løsning Multimedia i presentasjon av objekter Kan ikke ta og føle på Transport Stole på selger Stole på at automatikken fungerer (f.eks. i budrunden)