Presentasjon : Vi vil med dette presentere oss og si litt om hvordan vi jobber til daglig og hva vi tenker om fremtiden. Vi planlegger vår drift og vi.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Ørnulf Wiig Installasjon AS
Advertisements

Av Reidar Kvalvaag Beerenberg
ARBEIDSEVNEVURDRING I NAV
Plan for markedssatsing: <sett inn navn på markedssatsing>
1. 2 Vi er selskapet som går nye veier Vi bygger og vedlikeholder veier og infrastruktur 2011 etablerte vi Svevia Norge AS Vi er den største entreprenøren.
Høyere livskvalitet -færre bekymringer. Ny teknologi – nye muligheter Eiere: Konseptutviklingen startet våren Tryggere Hjem AS ble stiftet:
Utlandsprosessen Studiestøtteonferansen i Stockholm 1. – 3. juni 2014.
Gjenbruk av offentlig informasjon 16 januar 2009 Vindern, Oslo Michael Borge Daglig leder tellUs.
Molde Trondheim Fredrikstad Ålesund Bodø Namsos Tromsø Dokka Oslo
Demo av timebehandlingssystemet (klikk med museknappen for å gå videre i demoen) Copyright Easylution AS.
• TRANSPORT • ENTREPRENØR • INDUSTRI Det brukervennlige vedlikeholds system for • VERKSTED.
Mitt selskap og logo KF oppgave Av FLT Student.
Kommunekampen -Et trimtilbud med moderne vri. For folk i form til O-VM
Medlemsmøte i OOBF Tirsdag 25. februar 2014.
Norges Bilbransjeforbund ”Samhandling mellom forsikrings- og bilbransjen for samfunnsansvar” Skade- og lakk konferanse Gardermoen 22. mars 2011.
Diplomat Norge AS.
Forslag til endringer i verdipapirforskriftens bestemmelser om lydopptak Caroline Valmot Verdipapirseminaret 5. juni 2008 Høyres Hus.
1 Valg av system •Hadde et elektronisk ”hjemmelaget system” med en del begrensninger. •Overbevise ledelse om behov for nytt system. •Opprettet en prosjektgruppe.
Side 1 •Enhver forhandler bør ha en oppdatert oversikt over sine bruktbiler på egen hjemmeside. Noen har ikke etablert dette pr dags dato, andre er misfornøyd.
Pims i Statoil 3. mai 2000.
KOMMUNER I INNKJØPSSAMARBEID
Intelle Service Kontrakt
OMDØMME Avdeling for ingeniør- og økonomifag
VEIEN TIL FAG- OG SVENNEBREV
Kvalitetssystem ved Høgskolen i Molde
Velkommen til Aktivitetsskolen Rosenholm 2013
Utført av: Jeppe Flensted HiST Vår 2009
Dialog og samhandling? - En presentasjon av et veivalg NBF - Skade og lakkonferanse - Gardemoen 22. mars Knut G.H. Aas - Leder Bilkanalen i Norge.
1 Forholdet mellom Operativ Leder og Teknisk Leder S/NLF/NAK seminar for Operative Ledere Geir Raudsandmoen.
Fysioterapi i privatpraksis: nye utfordringer
OSLO OG OMEGN BILBRANSJEFORENING Side 1 BILFORLAGET AS Best på Bil!
Fritt Brukervalg Torsdag 31. mai 2007
Brukererfaringer med nødnett
Uni Micro AS Uni Micro AS Etablert i 1986 Hovedkontor i Modalen kommune Avdelingskontor i Haugesund, Bergen og Oslo Over 50 ansatte.
Mer effektiv og lønnsom med Mamut Business Software
Undersøkelse om undervisningsmateriell for psykisk helse
Tanker rundt bil- og kontorregistrering
Professional Warranty - konsept for økt kundelojalitet!
…når resultater betyr noe
Kvalitetsarbeid i Brubakken
En introduksjon. Et program for barn og unge for læring av sosial og emosjonell kompetanse. Forebygging av problematferd i barnehage og skole. Skaper.
vil deltagerne lære blant annet:
Prosjektavslutning og sluttrapport
Avd for klinisk kjemi Regionsykehuset i Trondheim
De 222 mest brukte ordene i det norske språket..
11. Balancing technology with people’s needs Bruk av teknologi.
Nettbutikk Nettbutikk Ny nettbutikk med varer! Innen 3 uker kan du få din egen nettbutikk, med din profil. I nettbutikken ser kunden hele.
Planlegge og prioritere tiltak
SKADE/LAKK KONFERANSEN 12 MARS 2015
HIS august 2003: Telefonen ringer på kontoret til en på vår prioriterte kontaktliste Jaa Er det forsker NN? Ja God dag mitt navn er Ola Barkved, jeg arbeider.
9. Product information Produktinformasjon. Online kjøp Som vi har sett har vi ikke noe produkt å se på, holde i, prøve ut, … Da må vi ta igjen på andre.
Nye forretningsprosesser Pensum: Olsen, kap
Gruppeundervisning / Innleveringer Obligatoriske innleveringer: –Leveres til gruppeleder. Innlevering 1: Uke 10 ( ) –Markedsanalyse.
Om SMKKonsernetDistribusjonProdukterSupport Om SMK.
Beboermøte – 1 Juli Bjørnefaret Borettslag. Vedlikehold har vært misligholdt i mange år. Bjørnefaret borettslag har: Ikke vasket fasade på 15 år Ikke.
Forretningsplan Oppbygging - Hensikt
PRO ISP PRO ISP PRODUKTER Produktveileder Bruker veilederen under for å finne frem til de produktene du behøver. Ta kontakt med.
Agenda Gjennomgang av prosessbeskrivelsen for innkjøp Gjennomgang av prosessbeskrivelsen for innkjøp Litt om fokusering rundt: Litt om fokusering rundt:
Oslo, 2016.
Rekommunalisering eller en entreprise?
Hvordan styrke bestillerkompetansen
Markedsføring.
Visjon, virksomhetside og verdier
Gruppe- og bedriftssalg
Presentasjon av ny teknologi innen kjøretøyfaget
Roede-kurs på arbeidsplassen
Kundeforholdet Etablering av oppdrag
Arnhild Dordi Gjønnes, advokat, NHO
Hjelp og bistand fra Norsk Landbruksrådgiving, NLR øst
Utskrift av presentasjonen:

Presentasjon : Vi vil med dette presentere oss og si litt om hvordan vi jobber til daglig og hva vi tenker om fremtiden. Vi planlegger vår drift og vi har noen visjoner for fremtiden. Vi følger utviklingen tett og holder oss oppdatert, det er vår måte å jobbe på.

De fleste aktørene i vår bransje er i dag små ,vi bør derfor stå mer sammen for felles å løse de utfordringene som kommer i fremtiden. Båtene blir mer avanserte Oppdragene mer spesielle Kravene til håndtering blir strengere Kravene til kompetanse i alle ledd øker Kravene fra kunde/ eier øker Jobbene må utføres på en sikker og forsvarlig måte

Ragnar Ringstad AS Firmapresentasjon

Litt om oss… Ragnar Ringstad AS ble etablert 1983 . Vi er i dag en av de eldste Volvo Penta forhandlerne i Norge og er valgt til Volvo Penta Center Noe som bekrefter vår kompetanse samt vår posisjon i markedet. Vi er i dag ledende i vårt segment og har flere referanser. Vårt arbeidsområde er Marine fritid, Industri og kommersiellt. Vi legger stor vekt på faglig kompetanse og kvalitet på utførte tjenester.

Organisasjon : Daglig leder : Geir Ringstad Verksted og motorsalg : Rino Olsen Butikk og lager : Fabian Paulsen / Henning Søstrand Verksted : 3 mekanikere og 1 lærling Kontor og regnskap : Anne Stensvik

Kvalitetsikring . Vi er oppgradert på følgende områder : Vi har jobbet systematisk med HMS . Kursing av ansatte med blant annet bevis for bruk av eget utstyr. Kurser via Volvo Penta. Årlig godkjenning av eget materiell. Båtførerbevis og andre relevante godkjenninger. Bedriftshelsetjeneste.

Rutiner ved mottak og gjennomføring av jobber på eget verksted : Registrering av jobb med skadenummer og egenandel ved forsikringsjobber. Grunnleggende taksering ,registrering og gjennomgang av reparasjoner og skader med egne billedmapper. Oppfølging og rapportering før, underveis og ved ferdigstillelse av arbeider med åpen ordre til arbeidet er sluttført og godkjent. Endelig rapportering og ferdigstillelse av ordre. Dette gjelder også for større reparasjoner for kunder. Ordrebekreftelse som følger faktura ved enkelte servicer.

Vår filosofi !! Vi ønsker å gjøre båtbruk enkelt og trygt . Som Volvo Penta Center, utfører vi derfor kvalitetservice. Vi er spesialister og er oppdatert på dagens motorteknologi. Vi følger opp et stort antall båter hos oss og hos våre samarbeidspartnere. Dette for at våre kunder skal kunne ha maksimal glede av båtsesongen. - Trygghet på sjøen krever service på land .

Verksted Vårt verksted og vårt personell er autorisert for alle oppdrag knyttet til vår virksomhet Det foretas årlig kurs og oppdateringer hos oss og mot en del av våre samarbeidspartnere Egne utstyrte servicebiler der vi utfører oppdrag over hele østlandet. Vi utfører service ,vedlikehold og ettersyn utfra Volvo Penta sine retningslinjer. Verkstedets arbeidsområder : Service ,vedlikehold og reparasjoner både på fritid og kommersielle motorer. Truck med løftekapasitet på 10 tonn. Egne uniformerte servicebiler. Vinteropplag inne og ute, egen servicebrygge. Innstallasjoner av motorer og utstyr. Vakt telefon Litt bilder fra vårt annlegg :

Verksted

Her holder vi også kurs

Servicebrygge

Løft i trygge omgivelser

Vinteropplag inne

Grundig rengjøring

Utført drevservice før sjøsetting.

Motorsalg og innstallasjoner Vi besitter lang erfaring på dette området og gir gjerne råd : Valg av riktig motor . Erfaring og referanser. Bistand ved kjøp og salg av motor, formidling av brukt. Repowering . Tilbud, salg og innstallasjoner.

Eksempel på referanser : Her vises bilder på noen av våre kommersielle kundegrupper….. Først Fredrikstad Kommune skjærgårdstjenesten , båt Levor Båten er repoweret fra 2 stk Mercruiser og 10 knop til dagens motorer 2x D6-310 DPH gir her ca 33 knop maks og marsjfart over 20 knop med 80 % belastning Tilbudt, montert og levert komplett av oss. Vi har flere i samme segment som Politi, Tollvesen, Kystoppsyn etc. Dette er kunder som krever raske utførte oppdrag slik at båtene kommer raskt i drift igjen.

Fredrikstad Kommune ”Levor”

Repoweret med twin D6

Komplett levert fra oss

Fornøyde kunder er vår beste reklame…

Fredrikstad Kommune … Ferge bygget på 80 tallet . Repoweret med Volvo Penta D7. Levert og innstallert av oss. Årlig gangtid ca 6.000 driftstimer. Kontinuerling planlagt vedlikehold .

Fredrikstad Kommune

Volvo Penta D7

Fredrikstad Kommune

Volvo Penta TAMD103

Statens naturoppsyn Minor 27 med D6

Tollregion Øst… Targa 31 med 2x D6

Politiet, Targa 31 med 2 X KAD43

Sammedrag : Vi foretar service og vedlikehold på små og store motorer På kunder i alle segmenter, fritid og kommersielt. Viktigheten er like stor for alle og kvaliteten skal være like god. Rutiner for kommersielle kunder kan også brukes på fritidskunder, en del av de store nyere båtene blir ettervært mer og mer lik de kommersielle og da følger rutinene etter.

Butikk Velkommen til vår Volvo Penta butikk Her finner du det du trenger til din motor Stort lager og høyt servicenivå Raske leveranser Nettbutikk

Tanker for fremtiden Vi tror det vil være viktig i fremtiden å fortsette vår informasjon til våre kunder og brukere om viktigheten av riktig regelmessig service og vedlikehold. Eier må få utført ett minimum av kvalitetsmessig service og oppfølging årlig. Vi legger stor vekt på å sette dette i system. Vi har allerede dette på våre yrkeskunder. Ved å videreutvikle samarbeidet med våre kunder og foretningsforbindelser ser vi at vår måte å jobbe på er den beste for alle parter. Dette er ett langsiktig arbeide som bygger på kvalitet og rutiner.

For å kunne utføre dette må vi komme i kontakt med salgsledd, opplagsted / marina eller kunde I den første tiden fra båten er ny er dette en meget viktig oppgave Oppfølging av oppgraderinger, garantireparasjoner og kampanjer etc. skal og må følges opp !!!!!! Alt dette for å sikre både kunde, salgsledd og leverandør i denne perioden Gode systemer vil fange opp slikt

Etter at garantiperioden er opphørt fortsetter kontinuerlig vedlikehold og annen oppfølging/oppgradering. Dette gjøres ut i fra en vedlikeholdsplan En båt er i dag ett like avansert produkt som hvilken som helst nyere bil og må følges opp deretter Dagens båter : Man har i dag flere ulike fremdrifts-systemer som :

Mindre planende båt med drev

Større planende båter

Dette er en moderne båt med moderne fremdriftsystem : Triple ”IPS” (3 stk 6 syl dieselmotorer på 5,5 liter) Full-elektronisk motorstyringssystemer Levert komplett fra en leverandør : Volvo Penta Joystickmanøvrering og bl.a elektronisk ankring kan integreres i dette systemet… Litt bilder som viser litt om dette……

Bilder av systemer..

Konklusjon : Håndtering, vedlikehold , service og oppfølging av denne typen båter og systemer koster naturlig nok og det kreves gode rutiner. Det settes store krav fra både kunde , båtbygger og ikke minst Volvo Penta som leverandør. Her må arbeidet gjøres riktig og det er helt klart at merkeverksted er det riktige stedet å henvende seg. Det kreves spesiell kompetanse på slike innstallasjoner.

Trenede mekanikere

Riktig verktøy for jobben

Våre systemer : Vi besitter vedlikeholdsplaner på alle våre faste kunder som kan og blir fremvist ved eierskifte eller andre anledninger. En dokumentasjon vi ser blir mer og mer viktig. Dette er ett bevis for våre kunder som vi ser at de benytter i stadig større utstrekning. I tillegg tillbyr vi vinterstid ved interesse motorbrukerkurs i våre lokaler, som en oppfriskning for eier/bruker med enkle tips og råd. Ett populært tiltak.

Markedsføring : Ragnar Ringstad AS markedsfører seg med : Egen hjemmeside www.ragnarringstad.no Egen facebookprofil . Via finn.no og andre portaler. Besøk oss derfor gjerne i våre fora. Vi oppdaterer og legger ut ny informasjon løpende.

Takk for oppmerksomheten