Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Dialog og samhandling? - En presentasjon av et veivalg NBF - Skade og lakkonferanse - Gardemoen 22. mars Knut G.H. Aas - Leder Bilkanalen i Norge.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Dialog og samhandling? - En presentasjon av et veivalg NBF - Skade og lakkonferanse - Gardemoen 22. mars Knut G.H. Aas - Leder Bilkanalen i Norge."— Utskrift av presentasjonen:

1 Dialog og samhandling? - En presentasjon av et veivalg NBF - Skade og lakkonferanse - Gardemoen 22. mars Knut G.H. Aas - Leder Bilkanalen i Norge

2 AGENDA SKADE OG LAKK – EN BRANSJE I ENDRING VÅRT VALG KONSEKVENSER AV VÅRT VALG OPPSUMMERING

3 BRANSJEN ENDRES - VÅRE PARTNERE UTFORDRES Konkurrenter Konstruksjoner Kondemneringer Hva kan forsikringsbransjen bidra med?

4 Tryg har valgt å satse på bilforhandler med eget brand i 20 år ENTER har valgt merkebil- forhandlere som sine partnere VI HAR VALGT

5 Vår forretningside er bygget på å gi våre partnere konkurransefordeler gjennom dialog og samhandling Enter Forsikring skal være bilbransjens foretrukne samarbeidspartner innen bilforsikring Våre partneres distribusjonskanaler skal benyttes til å hente nye kunder. Disse kundene skal inspireres til å bli i vår – og partnerens verdikjede lengst mulig VI HAR VALGT VÅRE PARTNERE Visjon: Vi bygger nære og inspirerende relasjoner til kunder, partnere og medarbeidere Enter (Tryg) Bilbransjen (Partner) Kunde

6 VÅRT VALG ER BRA FOR VÅRE PARTNERE Integrert verdikjede – skaper økt verdi! Integrert verdikjede

7 VI SAMMHANDLER MED VÅRE PARTNERE Dette er vår selger opplæring….

8 Dagens biler er meget kompliserte: 7.000-10.000 komponenter 70+ databokser 10+ forskjellige stål typer Aluminium, magnesium og kompositt materialer Vi styrer til Merkeverksted: Merkeverksted har kompetanse Merkeverksted har spesial verktøy Merkeverksted har all informasjon Merkeverksted har alle oppdateringer EURO V kommer, men merkeverksteder vil fortsatt ha tilgang til bedre informasjon, oppdateringer og opplæring. VÅRT VALG ER BRA FOR VÅRE KUNDER Kunden får høy trafikksikkerhet og en gunstigere forsikring Enters styringsgaranti sikrer at bilen blir reparert på merkeverksted med originaldeler og riktig spesialverktøy Biler solgt gjennom merkeforhandler har høy trafikksikkerhet Serviceprogrammet holder bilen trygg og sikker over tid Høy trafikksikkerhet gir kunden en bedre og gunstigere bilforsikring – vi kaller den Safety

9 KONSEKVENSER AV VÅRT VALG 1. Lønnsomt for alle parter 2. Økt lojalitet 3. God risiko selektering 4. Effektiv distribusjon Vårt bilkonsept gir mange suksessfaktorer

10 OPPSUMMERING Dialog og samhandling er en nøkkel til suksess med rett partner

11 Velg partner med omhu..


Laste ned ppt "Dialog og samhandling? - En presentasjon av et veivalg NBF - Skade og lakkonferanse - Gardemoen 22. mars Knut G.H. Aas - Leder Bilkanalen i Norge."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google