Design, studentundersøkelse 2014-15 Frode Svartdal, Knut Gundersen.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Trykk på mus eller tastatur for neste bilde…
Advertisements

HVA ER ?.
System i sysakene Få skoesken inn i datamaskinen.
Hvordan skrive en vitenskapelig artikkel?
Kartleggingsmateriell: Språkkompetanse i grunnleggende norsk
Håndbok til Studweb LES DENNE! Du får en side-for-side veiledning med forklaringer og tips…
Opprett enkelt nyhetsbrev Oppgave: Opprette et enkelt selvstendig nyhetsbrev uten link til undersider. All tekst som skal presenteres skal ligge på samme.
De Utrolige Årene: Lærerprogrammet
Opplevd kvalitet og målt kvalitet: Brukerundersøkelser: Målgruppe: - brukere av hjemmetjenesten (18 indikatorer) - beboere på inst. (24.
Slik kommer du til «Personverninnstillinger»: Logg inn på Facebook.
Slik kommer du til «Personverninnstillinger»: Logg inn på Facebook.
Springbrett til kunnskap Pedagogisk bruk av tester.
Kontrollstrukturer (Kapittel 3)
Velkommen til infomøte på Tanks vgs • Kartleggingsprøver • Orden og fravær • Eksamen • Vitnemål / kompetansebevis.
ART: Dokumentasjon av behandlingseffekt
Proseminar H-2011 Frode Svartdal
Leddenes semantiske roller
OPPSUMMERING EKSAMEN 2013 EKSAMEN VÅREN 2014.
4/4/2017 IMT2243: 17.februar 2011 Domenemodellering / Konseptuelle Klassediagram Monopol- eksempel SSD : System Sequence Diagram Kort repetisjon av teknikken.
Aggression Replacement Training ”I stedet for aggresjon”
Utdypende om design & statistikk Frode Svartdal UiTø April 2012.
Utdypende info, design & statistikk
ANOVA: Litt om design & statistikk
Design, evalueringsstudie 06/07
Forskningsrapporten Frode Svartdal UiT.
Randomisering av deltakere i eksperiment
Skåring av SSIS-skjemaene Frode Svartdal UiT / Diakonhjemmet høgskole.
Skåring av motivasjonsskjema
Høgskolen i Oslo Webprogrammering Ajax og PHP. I dag l Hvordan få en bedre brukeropplevelse via Ajax- script l Gjennomgang av kode l Oppgaveløsning på.
Program Karrieresenteret i Vesterålen Arbeidsmarkedet Nettsteder til bruk i karriereveiledninga Muligheter i ungdomsskole og vgo til helt eller delvis.
Opprette håndballskole NB:I tillegg se komentarer fra “Billetter” ppt.
Dynamiske nettsider PHP Del 2 – Kontrollstrukturer.
Sentralisert drift med Hvordan få mest bredbånd og utstyr for pengene? Av Knut Yrivn 10. des
Kompetanse og lærerprofesjonen - bruk av evidens i den praktiske pedagogikken Professor Thomas Nordahl Senter for praksisrettet utdanningsforskning
LP og evidens i undervisningen
Design evalueringsstudie ART 08/09 Frode Svartdal, Knut Gundersen Oppdatert 20. november 2008 Frode Svartdal.
Aggression Replacement Training
Hvordan kan foreldre bruke de vangligste funksjonene i Itslearning.com
Fire problemer Operasjonaliseringsproblemet (måling/begrepsvaliditet)
Eksperimentell metode - I
Jæger: Robuste og sikre systemer INF150 Programmering mandag 18.9 Lesing av data fra fil og skriving av data til fil. Side 411 – 4.. Kap 4.
Programmering sif8005. Praktisk informasjon  Innleveringsfrist øvinger: mandag kl  Alle øvinger er obligatoriske  Studass tilgjengelig 6 timer.
ETABLERING AV LOKALT SN-FORUM/GRUPPE. Tekna – Teknisk-naturvitenskapelig forening Mål for første møte Bli enig om: Å sammen ta initiativ til lokal SN-forum.
Spørsmål og aktiviteter på ulike nivåer
Studentprosjekt Videreutdanningen Frode Svartdal UiT/Diakonhjemmet Høgskole H-2014.
Design, studentundersøkelse Frode Svartdal, Knut Gundersen.
Ting å huske, samt en tidslinje for prosjektet Frode Svartdal 2. Desember 2014.
En gjennomgang av Opplegget Frister Informasjonskilder
VALPRAKS PRAKSISORDNINGEN En gjennomgang av –Opplegget –Frister –Informasjonskilder.
KONFIDENSIELT. Distribusjon bare til partnere i henhold til avtalen om taushetsplikt. Microsoft gir ingen uttrykte eller underforståtte garantier. © 2012.
Skåring av HIT-skjema Frode Svartdal UiT / Diakonhjemmet høgskole NB! Nytt og enklere skåringsskjema!
Skåring av HIT-skjemaet Frode Svartdal UiT / Diakonhjemmet høgskole.
Se hvordan jeg smart bruker Outlook 2010
Lillian Almaas 21. august 2007 VALPRAKS PRAKSISORDNINGEN En gjennomgang av –Opplegget –Frister –Informasjonskilder.
Produktnavn Tittel på presentasjon. Oversikt Gi en kort beskrivelse av produktet eller tjenesten, brukerproblemene som løses, og brukerne produktet eller.
Lær å opprette den elektroniske ID-en MinID
En gjennomgang av Opplegget Frister Informasjonskilder
Forskningsdesign: eksperiment
En gjennomgang av Opplegget Frister Informasjonskilder
Produktnavn.
Frode Svartdal UiTø Okt. 09
Skoleutvikling B – Samarbeid
Sett inn bilde av produkt her
En gjennomgang av Opplegget Frister Informasjonskilder
SAMM Systematisk Arbeid Med Motivasjon i barneskole
SAMM Systematisk Arbeid Med Motivasjon i barneskole
Norsk institutt for kognitiv terapi Ferdighetstrening
1. Case fra politiet 2. Gjennomgang av app 3. Elevarbeid 4
Forside/oversikt Fag / tema Naturfag Trinn 4.trinn
Utskrift av presentasjonen:

Design, studentundersøkelse Frode Svartdal, Knut Gundersen

ART – moralsk resonnering + tankefelletrening ALTERNATIV 1: SAMME PRAKSISSTED KJØRER TO GRUPPER OG FORDELER DELTAKERE TILFELDIG TIL BETINGELSENE RANDOMISERING SSIS, HIT MOT Dette er et enkelt design: SSIS og HIT administreres før og etter intervensjonen MOT administreres en gang tidlig i intervensjonen, og så en gang mot slutten Deltakere randomiseres til betingelsene

ART – moralsk resonnering ELLER ART – moralsk resonnering + tankefelletrening KONTROLL ALTERNATIV 2: ET PRAKSISSTED KJØRER EN GRUPPE, MEN MÅLER OGSÅ EN KONTROLLGRUPPE RANDOMISERING SSIS, HIT MOT Dette er også et enkelt design: SSIS og HIT administreres før og etter intervensjonen MOT administreres en gang tidlig i intervensjonen, og så en gang mot slutten Deltakere randomiseres til betingelsene Hvilken variant som velges bestemmes ved loddtrekning

SPT KONTROLL ALTERNATIV 3: ET PRAKSISSTED KJØRER EN GRUPPE, MEN MÅLER OGSÅ EN KONTROLLGRUPPE RANDOMISERING SSIS, HIT MOT Dette er også et enkelt design: SSIS og HIT administreres før og etter intervensjonen MOT administreres en gang tidlig i intervensjonen, og så en gang mot slutten Deltakere randomiseres til betingelsene Hvilken variant som velges bestemmes ved loddtrekning

1. Uttak av elever Gi informasjon til potensielle deltakere i prosjektet Elevene skal fortrinnsvis søke om å få delta på ART / SPT

2. Utvelgelse av elever Foreta grov screening av potensielle deltakere og del inn i kategorier. Bruk skjema for pre-sjekk. Husk at atferdsvansker både kan være utagerende og i form av skyhet / ensomhet. Gjerne ha med et par elever som kan ha funksjon som positive modeller (på engelsk «true models»), ikke kun flinke.

3.Informasjonsmøte med første kartlegging Det kalles inn til 2-3 informasjonsmøter; et for foreldre og et for elever og evt. ett for lærere. Hensikten er å orientere om programmet, fylle ut samtykkeerklæringer og gjennomføre den første kartlegging med SSIS og HIT. I forhold til motivasjonsskjemaet skal elevene vente en uke før de gjennomfører første kartlegging. Dersom dere skal ha kontrollgruppe må dere foreta randomisering. Ideelt har dere ca 4 i hver kategori (se presjekk + evt positive modeller). Trekk innen hver kategori slik at det blir like mange av hver kategori i de 2 gruppene

4. Kartlegging og koding For kartlegging skal hver elev ha sin kode. Eksempler EliSiv_ART_Tank_4GFor_Pre_HIT EliSiv_ART_Uten_4GFor_Pre_HIT EliSiv_ART_Kontroll5GFor_Pre_MOTIV JensAre_SPT_5GFor_Pre_SSIS JensAre_SPT_Kontroll_5GFor_Pre_SSIS

Mer om koder Prosjekt: Kortnavn på studentene Intervensjon: ART, ART_Tanke, ART_Kontroll, SPT, SPT_Kontroll Nummer på deltaker Kjønn: G, J Informant: Selv, Foreldre, Larer Når: Pre, Post, Hva: SSIS, HIT, Motiv For skjema med bakgrunnsvariabler: Husk prosjektnavn i filnavnet Eksempel: EliSiv_Bakgrunn Før resultatene over på regneark og send inn. Husk: Angi koden som navn på filen Send alt til EliSiv_ART_Tank_4GFor_Pre_HIT.XLS

5. Programmet gjennomføres Dere vil på siste samling før jul få vite om dere skal lære elevene om tankefeller på forhånd. Før fraværsliste for hver trening og beskriv også andre hendelser som kan påvirke resultatet

6.Ny kartlegging Husk også å sende inn skjema for bakgrunnsvariabler Før resultatene inn på regneark og send til skolen