Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Studentprosjekt Videreutdanningen Frode Svartdal UiT/Diakonhjemmet Høgskole H-2014.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Studentprosjekt Videreutdanningen Frode Svartdal UiT/Diakonhjemmet Høgskole H-2014."— Utskrift av presentasjonen:

1 Studentprosjekt Videreutdanningen Frode Svartdal UiT/Diakonhjemmet Høgskole H-2014

2 Studentprosjektet Gjennomført for alle kull på videreutdanningen – obligatorisk Viktig trening for studentene Praksis – gjennomføring av trening (ART, FamilieART, SPT) Forskningspraksis – forskningsmessig vurdering av prosjektet Viktig for forskning Data fra studentprosjektene på et gitt kull samles i en større undersøkelse Flere artikler er publisert basert på slike data

3 ART-trening, 10 elever SPT-trening, 40 elever ART-trening, 30 elever FamilieArt-trening, 10 elever ART-trening, 20 elever ART-trening, 10 elever ART-trening, 20 elever Samlet prosjekt: 140 elever ART SPT Familie-ART Alle elever testes før treningen Sosial kompetanse Problematferd Alle elever testes etter treningen Sosial kompetanse Problematferd Pre-testPost-test

4 PRE-TEST Sosial kompetanse Problematferd POST-TEST Sosial kompetanse Problematferd INTERVENSJON ART SPT FamilieART Hvordan fastlegge at det skjer noe som følge av trening? Forskjell mellom PRE- og POST-TEST i positiv retning Sosial kompetanse skal øke Problematferd skal reduseres Hvilke instrumenter skal man bruke for å måle sosial kompetanse og problematferd? Vi har brukt ulike veletablerte instrumenter (SSRS, SSIS, HiT, CADBI, …) Hvordan skal man best gjennomføre en intervensjon for å kunne dokumentere effekt? Design: Plan for undersøkelsen Implementering: Sjekk for at intervensjonen gjennomføres på en bra måte

5 Hvordan fastlegge at det skjer noe som følge av trening? Forskjell mellom PRE- og POST-TEST i positiv retning Sosial kompetanse skal øke Problematferd skal reduseres Hvilke instrumenter skal man bruke for å måle sosial kompetanse og problematferd? Vi har brukt ulike veletablerte instrumenter (SSRS, SSIS, HiT, CADBI, …) Hvordan skal man best gjennomføre en intervensjon for å kunne dokumentere effekt? Design: Plan for undersøkelsen Implementering: Sjekk for at intervensjonen gjennomføres på en bra måte (1) Plan for undersøkelsen Design Skal alle få intervensjonen, vi sammenligner PRE vs. POST Skal vi ha kontrollgruppe, dvs. sammenligne ART vs. kontroll? PRE POST PRE POST ART kontroll ART Tilfeldig fordeling (randomisering) R Eksperiment

6 Hvordan fastlegge at det skjer noe som følge av trening? Forskjell mellom PRE- og POST-TEST i positiv retning Sosial kompetanse skal øke Problematferd skal reduseres Hvilke instrumenter skal man bruke for å måle sosial kompetanse og problematferd? Vi har brukt ulike veletablerte instrumenter (SSRS, SSIS, HiT, CADBI, …) Hvordan skal man best gjennomføre en intervensjon for å kunne dokumentere effekt? Design: Plan for undersøkelsen Implementering: Sjekk for at intervensjonen gjennomføres på en bra måte (2) Instrumenter for å måle sosial kompetanse og atferdsproblemer SSRS SSIS - Social Skills Improvement System HiT CADBI Egenutviklede skjemaer … Tre informanter Eleven selv Foreldre Lærer Hvordan administrere SSIS? Hvordan skåre SSIS? Hvordan tolke SSIS? … Mer generelt: Krav til tester/instrumenter Validitet Reliabilitet

7


Laste ned ppt "Studentprosjekt Videreutdanningen Frode Svartdal UiT/Diakonhjemmet Høgskole H-2014."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google